Reciever som samlingspunkt før en projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever som samlingspunkt før en projektor

hei og hopp

vurderer å investere mine siste slanter i en projektor (og evt reciever).

ettersom jeg har flere komponenter jeg kunne tenke meg å få brukt som signalkilde til projektoren er jeg usikker på hvorden dette vil fungere i det herrens år 2005.

trenger jeg X antall kabler på tvers av hele rommet til min etterlengtede projektor eller kan man bruke en reciever som samlingspunkt for alt dette? (video, dvd, x-box,dekoder)
    slik at man har kun en ledning fra "racket" til projektoren..

hvis dette skulle være en funskjon mange reciever har, hvilke har "tilstrekkelig" med innganger for dette. flere scart kontakter hadde vært alpha(ville) omega.

anbefalinger hadde vært kanon!

denne recieveren skal ikke benyttes til annet enn forforsterker til film da jeg har et forholdsvis oppegående stereonlagg som tar seg av cd-mediet.

og, hilke projektorer har linseskift innstilling. har sett epson har dette på noen av sine modeller?

håper på en mengde fornuftige tilbakemeldinger

hilsen christian

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se etter receivere med videoinnganger bak. ingen har scart innganger så du må nok benytte andre ting. fra spillmaskiner får man kjøpt andre kabler og fra dvd spillere er det jo flere muligheter. jeg har som et eksempel komponent fra dvd og xboxen til forsterkeren, s-video fra ps2 og videoen. forsterkeren min gjør om så alt kan sendes via en komponentkabel til projektoren.
    modeller som kan fikse dette for deg er feks denon 2805.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer redstripe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkoblinger

Jeg har en Panasonic 700 projector, den tar inn scartsignaler. Jeg har koplet opp min xbox direkte inn til projectoren vha high definition kabelen jeg kjøpte til overpris. Jeg har strukket 10 m med komponentkabel til fra xboxen til projectoren, og det er faktisk svært så bra.

DVD-er er tilkoblet digitalt med en overgang, panasonicen har HDMI inngang og min dvd har DVI; men det er overgangsplugger å kjøpe som løste det problemet.
    Projectoren har selvsagt flere innganger, sånn at t.o.m. Gamecuben er tilkoblet. Man velger hva man vil se enkelt som bare det.

Jeg har også testet å ta inn parabolsignalene inn på scart-inngangen, det er bra, men jeg liker dårlig at timene renner på for pæra på projectoren, har bare hatt proj siden jul, og jeg har allerede passert 50 timer...

Problemet mitt er at jeg vil kunne spille på TV-en innimellom, sånn at min dyrebare pære spares litt i hvertfall. Har ikke funnet noen god løsning på dette ennå, får lete etter en forsterker med flere valgmuligheter for utgang av bildesignal.

Så signaler til projector er ikke noe problem for Panasonicen, den har mulighet for mange tilkoplede enheter.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    se etter receivere med videoinnganger bak. ingen har scart innganger så du må nok benytte andre ting.
    Nå hadde vel Marantz en topp modell med scart kontakt på baksiden, men det var jo kun en inngang og en utgang og ingen komponent inngang + at det var jo en dyr en

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg skulle sjekke ut hva krell har å by på. showcase eller hts. vil tro disse har hva jeg måtte trenge at ut og innganger. litt kostbare, men kanskje de også fungerer i stereo - i motsetning til samtlige recievere :?:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •