Separate komponenter vs. Receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Separate komponenter vs. Receivere

Hei! jeg får en 11000kr i mnd når jeg skal jobbe på rema i sommer, å da blir det oppg av anlegg. Jeg kommer til å gå forsterker veien først, men om jeg skal ta separate komponenter eller en receivere. tenkte Nad først men ville vite hva dere tenkte. et oppsett med NAD T163v2 og NAD T973 ser jo sykt ut. men tenker litt på lydkvalitet også

Hva anbefaler dere? erfaringer er et must.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig foretrekker jeg seperate komponenter.

Enkeltkomponenter:
    Låter ofte bedre. Enklere å bytte enkelte komponenter. Holder gjerne en litt bedre bruktpris. Ofte litt dyrere

Alt-i-ett:
    Faller fort i bruktverdi, fordi selskapene hvert år pusher nye bokser på markedet. Alt i alt tror jeg du får mest for pengene dersom du kjøper en reciever, i hvert fall når du holder deg rundt og under 10K.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kort og enkelt, hva får jeg for 22000kr

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    kort og enkelt, hva får jeg for 22000kr
    Brukt eller nytt??

Akkurat nå ville jeg kjøpt;

En Classè CAV75 (eller noe slikt) effektforsterker. Utgående modell, mindre enn halv pris på lagersalg hos Hifi Klubben. Se hjemmesiden deres. Mulig den er sogt allerede.

Så ville jeg kjøpt en par år gammel brukt surround prosessor/forforsterker til mellom 6-10K. Primare P30, Myriad, Parasound, Meridian, etc. Det kommer noen på bruktbørsen jevnlig. De er ikke av nyeste sort, så de har ikke mer enn DD og DTS, men trenger du egentlig noe mer enn 6 kanaler?

Så ville jeg kjøpt en rimelig DVD-spiller med oppskalering av bildet. Her er det mange merker å velge i under 4K. DVD-spiller skulle du kanksje ikke ha??

Kabler kan du skaffe rimelig og lage selv.

Dette oppsettet tror jeg vil gi MYE for pengene. HUFF og huff, så mye jeg har lært de siste årene. Jeg kunne fått ganske mye mer for pengene mine i hvert fall :roll:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en demobrukt NAD S250 for 10k, på hifiklubben i Oslo nå, du kan jo alltids spøøre om de kan holde den av for deg.

Det dukker til stadighet opp effekttrinn på ymse bruktbørser, så hvis du skal handle til høsten er det litt tidlig å si nå hva som er det absolutt lureste å gjøre.

Når det gjelder prosessorer har jeg ikke sett så mange til salgs i den mennesklige prisklassen. Rotel har vel en koster rundt 13k.

DVD spiller ? tja, vent til det er aktuelt å handle.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Når det gjelder prosessorer har jeg ikke sett så mange til salgs i den mennesklige prisklassen. Rotel har vel en koster rundt 13k.
    Rotel er nok den rimeligste dersom du skal kjøpe nytt...

Hvis du ikke skal kjøpe før til høsten, så ville jeg brukt 5 minutter hver dag til å gå gjennom bruktbørsene. På den tiden kan du opparbeide deg litt kunnskap om hva som er gode kjøp og hva som ikke er det. Personlig mener jeg at du får mye mer for pengene når du handler brukt...men du må selvfølgelig ikke handle med hvem som helst.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for skikkelige svar, nei skal tulle på bruktbørser som dere sier, men enda en 6 mnd igjen så myyyeee kan skje. får vel bare sitte å drømme om anlegg til den tid kommer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •