Yamaha 1400`min klikket plutselig...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 1400`min klikket plutselig...

Skulle nyte etterjulsfreden og sette meg ned for å se en film. Cirka 15-20 minutter ut i filmen skrur plutselig recieveren seg av helt uten videre.
    Jeg prøver å slå den på, men etter ca 1 sek. slår den seg av igjen med et klikk. Det er noe liv i den ; displayet rekker såvidt å slå seg på før den slår seg av igjen.
    Jeg drar ut alle signalledninger og prøver igjen for å se om feilen kan ligge der, men resultatet er det samme. Deretter dra jeg ut høytalerkablene, men den skrur seg fortsatt av etter 1 sek uten noen kabler koblet til.

Den var ikke noe uvanlig varm da dette skjedde, ikke hadde jeg spilt unormalt høyt og ikke var det noe lynnedslag eller liknende. Klikkelyden komer fra den bakerste delen av forsterkeren.

Er det noen som har vært borti noen liknende før eller har noen ide om hva som kan være feil?
    Jeg kjøpte den hos elgiganten i april. Er det noen som vet hvordan servicenivået er der i gården når noe skjærer seg?

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    du kan se om du får til å starte den opp i servicemodus og prøve å reset'e den.
    sjekk linken for hvordan du gjør det
    http://home.no.net/mrj2me/preset_RX-V1400.pdf

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett annet tips, lever den inn på service du. Det der er nok en garanti sak. :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    hei
    du kan se om du får til å starte den opp i servicemodus og prøve å reset'e den.
    sjekk linken for hvordan du gjør det
    http://home.no.net/mrj2me/preset_RX-V1400.pdf

Hei,
    Takk for tipset. Den startet faktisk opp da jeg gjorde dette. Vifta gikk som bare juling, men den var i alle fall på. Gjorde som det stod i dokumentet, men da jeg skulle prøve og starte den opp igjen etterpå, var det bare samme tullet.En reset av innstillinger hjalp med andre ord ikke.

Må nok inn på service ja. Håper de godtar at jeg leverer den til et lokalt verksted(som de sa når jeg kjøpte den) slik at jeg slipper å sende den til dem. Da vil det nok fort ta en del tid.....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått den tilbake. Det var en tempraturmålingssikring som måtte skiftes. Gikk som garantisak, og tok nesten to uker (men postgangen må ta mesteparten av skylda for det.)
    Så nå kan film nytes i heimen igjen...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •