Hjemmekino-receiver til B&W 603

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino-receiver til B&W 603

Skal nå bygge nytt hjemmekinoanlegg der jeg skal bruke mine B&W DM 603 høytalere. Trenger da receiver, bakhøytalere, center og sub. Setter STOR pris på ALLE innspill, spesielt på receiver-spørsmålet, da jeg er ganske amatør på dette området.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha går typisk bra med B&W, jeg er hvertfall veldig fornøyd med den kombinasjonen.

Et generelt tips uavhengig av merke når du ser etter surroundreceiver er å kjøpe nytt, eller noe brukt som ikke er spesielt gammelt, da du lett ender med et produkt som ikke har støtte for alle formater osv hvis du kjøper brukt.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha hvilken da?

Hva med Denon. Noen som kjenner til disse: HiFi-klubben har en som heter AVR1905 og en som heter AVR-2105 som ser ganske kjekke ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv samme utgangspunkt (B&W 603 S3)
    Etter mye "forsking" i div fora og i butikk, står jeg igjen med valget mellom Denon 2805 og Yamaha RV-X1500. Denon 2105 og Yamaha RV-X750 er også en mulighet, men kan bli litt "svake". Litt lite effekt og strømforskyning til å ha skikkelig kontroll over høytalerne.

Se også min tråd: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15852

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter diverse søk hadde jeg egentlig blinket meg ut Yamaha RX-V650, men ble veldig i tvil nå. RX-1500 er vel opp en prisklasse også?

Hva med resterende høytalersett. Bør jeg går for høytalere i samme serie?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du høre mye på musikk? hvis det kun er hjemmekino det går i så kan jeg annbefale H/K til 603 !

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bruke det 90% til film, dog med innslag av en del konserter på DVD.

Hvilken H/K tenker du på?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hvor stort er budsjettet ditt? H/K 330 for 6K er jo et godt kjøp, men 430 er enda bedre..trenger du autokalibrering? hvis ja så er nok yamaha eller denon det riktige valget..

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon AVR3802 hadde problemer med å drive B&W 604, så den komboen ville jeg testet på Hifiklubben før jeg kjøpte.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon AVR3802 hadde problemer med å drive B&W 604, så den komboen ville jeg testet på Hifiklubben før jeg kjøpte.
    Var innom HiFi Klubben i dag. De mente at AVR 2805 er en meget god forsterker til B&W 603, mens 3805 vil være en super løsning. 604 krever jo en del mere en 603. Desverre fikk jeg ikke tid til å få testet 3805´en med mine høytalere. Forøvrig anbefalte de DM600 ogLCR 60 i tillegg. Noen kommentarer til det, anyone?

Nei hvor stort er budsjettet ditt? H/K 330 for 6K er jo et godt kjøp, men 430 er enda bedre..trenger du autokalibrering? hvis ja så er nok yamaha eller denon det riktige valget..
    Budsjettet er litt usikkert foreløpig da jeg er fortsatt er i en kartleggingsfase på grunn av min noe begrense kunnskap innen dette området. Det som imidlertid er helt sikkert, er at jeg ikke skal angre etter ett år eller to.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok kjøpt en LCR600 fremfor en LCR60. Det må du ihvertfall høre før du kjøper, LCR60 er direkte pinglete.

De sa forøvrig til meg at 3802 var kremforsterker til 604, så det er ikke alt de har peiling på de heller. Hvis du spør pent får du muligens låne med deg 2805'en hjem. Den er et godt utgangspunkt hvis du vil utvide med effektforsterkere etterhvert. Sånn sett vil den være et bedre valg enn 3805, hvis du ikke har planer om å ha alt i en boks.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Jeg har selv samme utgangspunkt (B&W 603 S3)
    Etter mye "forsking" i div fora og i butikk, står jeg igjen med valget mellom Denon 2805 og Yamaha RV-X1500. Denon 2105 og Yamaha RV-X750 er også en mulighet, men kan bli litt "svake". Litt lite effekt og strømforskyning til å ha skikkelig kontroll over høytalerne.

Se også min tråd: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15852
    Nå har nå ikke Denon 2805 noe større strømforsyning enn 2105 da, bare pågrunn av at den er dyrere.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har nå ikke Denon 2805 noe større strømforsyning enn 2105 da, bare pågrunn av at den er dyrere
    Mener du med det at 2105 og 2805 egentlig gjør samme nytten når det gjelder kraft, og at det da er andre specs som for eksempel tilkoblingsmuligheter som er avgjørende forskjell?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Ville nok kjøpt en LCR600 fremfor en LCR60. Det må du ihvertfall høre før du kjøper, LCR60 er direkte pinglete.
    Jeg har en CC6 Series 2 eller hva nå modellen heter nå, som vel er tilsvarende som LCR60, og har også litt det inntrykket. Litt synd, for jeg synes LCR600 er både stor og dyr. ikke så plasseringsvennlig.

Jeg hadde håpet at LRC60 kanskje var litt bedre enn forgjengeren, men det er altså ikke så mye futt i den heller? Jeg opplever at jeg må kjøre opp nivået ganske mye på senteren. Men nå skal jeg jo ned i størrelse til 601 som fronthøyttalere, da blir det kanskje bedre balanse?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 601 går det nok bra. Jeg prøvde å kjøre LCR60 sammen med 604, og det var en meget dårlig kombo, så den ble raskt byttet ut med en LCR600. 600 er en del dyrere ja, og hadde jeg kjørt senter bak hadde jeg nok kjøpt noe annet til den prisen.
    Men klart senterkanaler har en tendens til å bli litt dyrere enn stk. prisen på høyttalere som selges som par.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atarup
    Nå har nå ikke Denon 2805 noe større strømforsyning enn 2105 da, bare pågrunn av at den er dyrere
    Mener du med det at 2105 og 2805 egentlig gjør samme nytten når det gjelder kraft, og at det da er andre specs som for eksempel tilkoblingsmuligheter som er avgjørende forskjell?

Japp.

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare kaste pioneer 1014 og 2014 inn i diskusjonen! Jeg er meget fornøyd med min 2014. Har også 603s3. Jeg testet både Nad, Denon, Harman Kardon og yamaha, men syntes pioneeren var best totalt sett. Jeg må inrømme at hadde denon 3805 kostet 9k så hadde jeg muligens valgt den og jeg vil også tilføye at den enste yamaha'en jeg fikk testet var 750'en. Jeg hadde egentlig tenkt å gå for 2500'en, men det var ingen butikker som hadde den inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt lcr600 og dm601