Svidd inne i forsterkern?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svidd inne i forsterkern?

Var og henta forsterkeren i stad. Skrudde den opp og så at det var svidd inni der ved foten av fire sånne runde dingser. Hva er grunnen til dette, er den herpa el? Har ikke fått prøvd den ennå fordi jeg mangler kabler.. Legger med et bilde av samme forsterker (ikke min) og det kan se ut som det er svidd på denne også. Noen formening om hva det kan være?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Svidd inne i forsterkern?

Sitat Opprinnelig postet av Dr. Drum
    Var og henta forsterkeren i stad. Skrudde den opp og så at det var svidd inni der ved foten av fire sånne runde dingser. Hva er grunnen til dette, er den herpa el? Har ikke fått prøvd den ennå fordi jeg mangler kabler.. Legger med et bilde av samme forsterker (ikke min) og det kan se ut som det er svidd på denne også. Noen formening om hva det kan være?

Det er elektrolyttkondensatorene i strømforsyningen.

Det kan være gammelt lim som er brukt til å feste disse ekstra godt til printplaten eller det kan være "gugge" som har lekket fra kondensatorene. Ser vel mest ut som det første.

Men var er det som er problemet med den? Diskutert i en tidligere tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ikke no problem i det hele tatt. Jeg har forsovet ikke fått prøvd den ennå, mangler hann xlr til phono (så hvis noen i oslo har det si i fra ). Bare skrudde opp for å se inni og så at det så litt sivdd ut. Nå vet ikke jeg hvordan det skal se ut inni en forsterker, men hvis det er normalt at det er sånn så er det sikkert ikke no problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •