Receiver til B&W 603 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til B&W 603 S3

Har i dag B&W 603 S3 som front høytalere og tenker å bygge ut med B&W 600 eller 601 S3 bak og LCR60 eller 600 senter, men først skal jeg bytte ut forsterkeren.

Er det noen som har lignende oppsett og kan hjelpe meg med hva jeg trenger av forsterker.

Har sett litt på Yamaha RXV 750 eller 1500 da disse kan skaffes til en fornuftig pris (i Sverige). Ellers har jeg også sette på Denon 2805, men den er noe dyrere.

Er redd for at jeg skal ende opp med en forsterker med for lite krefter, men samtidig er jeg ikke millionær.

Takknemlig for alle anbefalinger og erfaringer

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2805'en skal nok klare 603 helt greit. Har tidligere prøvd å kjøre 604 på en Denon AVR3802, det likte den svært dårlig. Du kan jo evt. kjøpe deg en brukt effektforsterker. Har ikke hørt de Yamahaene du nevner.

Når det gjelder senterkanal, bør du kjøpe 600 fremfor en LCR60. Ta deg en tur innom sjappa for å høre, så skjønner du.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg her også B&W 603s3. Jeg er veldig fornøyd med min nye pioneer 2014. Den passer glimrende til disse høytalerne. Har ellers 600s3 bak og lcr60 som center. Dette er en fantastisk kombo med en detaljert og dynamisk spillestil. Vil på det varmeste anbefale Pioneer 1014 og 2014.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 603s3 jeg også, skal ikke skryte at NAD`en min spiller fletta av den, men den driver dem med stor pondus.
    Prøvd en Sony reciver på den også men den slet litt mer, til hjemmekino tror jeg NAD er tingen, men hvis du liker og høre på en cd like mye er nok kanskje Arcam AVR200 eller en litt dyrere Marantz tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Har 603s3 jeg også, skal ikke skryte at NAD`en min spiller fletta av den, men den driver dem med stor pondus.
    Prøvd en Sony reciver på den også men den slet litt mer, til hjemmekino tror jeg NAD er tingen, men hvis du liker og høre på en cd like mye er nok kanskje Arcam AVR200 eller en litt dyrere Marantz tingen.
    Jeg vet NAD har mye krefter, men de ligger litt høyt i pris og har ikke kalibreringsmikrifon, noe jeg tror er ett viktig hjelpemiddel. Er mulig aktuelt om jeg finner en brukt.

Ellers vet jeg Arcam AVR200 er VELDIG bra, men den koster det dobbelte av den tidligere nevnte Yamaha RXV750, så da tror jeg nok jeg vil få god nok forsterker for halven penga og heller bruke de på resten av høytalerne.

Pioneer og Sony har jeg aldrig vært noe glad i, når det gjelder hifi, men det er mulig det bare er noe som henger igjen fra gammelt av.
    Onkyo har kommet med en ny forsterker som heter 602E, til en ok pris, som har fått bra testkarakterer. Mulig det kan være et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Hei. Jeg her også B&W 603s3. Jeg er veldig fornøyd med min nye pioneer 2014. Den passer glimrende til disse høytalerne. Har ellers 600s3 bak og lcr60 som center. Dette er en fantastisk kombo med en detaljert og dynamisk spillestil. Vil på det varmeste anbefale Pioneer 1014 og 2014.
    Jeg vurderer samme oppsett som deg, men er usikker på om jeg bør gå opp til 601S3 bak og LCR600 som senter. Har du noen ønsker eller planer om å oppgradere til det samme eller du fornøyd med det som er. Tenkte det var like greit å gå opp ett hakk med en gang istedenfor å eventuelt bytte senere.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på Nad i prisklassen rundt 10k jeg og. Det er greit med mye krefter, men jeg synes at dette alene ikke er nokk i denne prisklassen lengre. Jeg synes generellt sett pioneer var bedre på film og like god, om ikke hakket bedre også på musikk i stereo. Det pioneer mangler av krefter sammenlignet med Nad tar den igjen på mange nyttige funksjoner. Nevner f.eks. i-Link og MCACC. MCACC fungerer helt ypperlig om ikke kanskje noe aggressiv på bakkanalene, men dette justerer man selv etterpå. Jeg vil også hive meg på å anbefale en størrelse større når det gjelder senterhøytaleren. LCR60'en har en tendens bli litt for slank i klangen sammens med 603s3'ene etter min mening. Jeg hadde tenkt å bytte senterhøytaler, men Pioneers MCACC nullet ut dette problemet netsen helt. Jeg synes ellers at 600s3'ene er helt ypperlige som bakhøytalere, men hvis du har et stort rom så kann det jo kanskje være noe å hente på å gå opp en størrelse.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Jeg vet NAD har mye krefter, men de ligger litt høyt i pris og har ikke kalibreringsmikrifon, noe jeg tror er ett viktig hjelpemiddel. Er mulig aktuelt om jeg finner en brukt.
    T743 og T753 er jo ikke så dyre, kalibreringsmic er jo nesten bare for de late spør du meg.
    Hvem som helst klarer og flytte høyttalere ut og inn ifra veggen og måle sånn ca lydstyrken og plotte inn avstanden alt du trenger er deg selv og et målebånn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T743 og T753 er jo ikke så dyre, kalibreringsmic er jo nesten bare for de late spør du meg.
    Hvem som helst klarer og flytte høyttalere ut og inn ifra veggen og måle sånn ca lydstyrken og plotte inn avstanden alt du trenger er deg selv og et målebånn!
    Etter å ha lest om alle de god erfaringene andre har hatt med Yamaha`s YAPO og andre kalibresingssystemer i forhold til å gjøre det manuelt, har jeg satt dette ganske høyt på lista over kriterier ved valg av forsterker.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skall sette opp hjemmekinoen så vill jeg ikke ha "sånn ca." rett avstand, lydtrykk osv.... Det skal være så nøyaktig som over hodet mulig. Synes det automatiske kalibreringssystemet gjorde en MYE bedre jobb enn det jeg klarer. Det er mye mer nøyaktig. Man kan jo selvfølgelig justrere, flytte å skru i flere dager å få et like bra resultat, men jeg gidder rett og slett ikke. Om et år fram i tid så har alle reciverne denne funksjonen tror jeg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett, men vil vi ikke ha best mulig lydbilde? Da duger ikke målebånd, antall fingre og "ca lydstyrke"
    --
    Thorbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •