Philips LW8500W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips LW8500W

Jeg vet dette sikkert er som å banne i kirka men noen som har erfaring med komplette hjemmekinoanlegg som f.eks. Philips LX8500W som har fått bra kritikk både i L&B og andre steder... Det skal ikke koste for mye, skal være "pent" og spille helt OK (LW8500 får en for 6000, er pent, men jeg har aldri hørt det)

Saken er at jeg skal flytte det gamle "kinoanlegget" fra stua og ned på nytt "kinorom" og skal ha ett mer anonymt og lite anlegg i stua. Men vil ha OK lyd fortsatt bare det ikke er så dominerende og helst har ett "pent" utseende med høy WAF...

Newcomer N-EoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd

Har ikke erfaring med sånne løsninger.. Men du bør sjekke ut pakkeløsningen som de har på HiFi Center Kjeden.. Små JBL høyttalere og sub + Harman/Kardon surround reciver å dvd spiller..
    jeg bruker en H/K reciver på samme watt og den driver mine Proson HFC 10 med glans.. Å den driver ett større høyttalere. ( husk! H/K har EKTE watt! ikke noe sony greier )

Plis ikke sats på Philips.. det er som å velge en lada framfor en ferrari!

http://www.hi-fi-center.no/shop_item...62&id=1040

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som sagt ett relativt stort anlegg (JBL, HK) fra før som fortsatt skal brukes til film i annet rom så dette blir kun ett nr 2 anlegg. Så i utgangspunktet er jeg helt enig at det frister MYE mer med f.eks. JBL/HK pakken til HiFi Centeret, men så er det det at jeg har heller dårlig erfaring med billighøytalere til JBL, har ikke vært noe å skryte av. Tror derfor en får relativt mye igjen for pengene dersom en kjøper f.eks. Philips anlegget men har jo ikke hørt det så kanskje jeg endrer totalt synspunkt da Og det var med tanke på det at jeg håpte på synspunkter fra noen som har erfaring med dette anlegget.... JM Lab høytalerne ser kjekke ut de, men blir desverre for dyre.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tilsendt link til annet forum med noen erfaringer med dette anlegget. Dersom det er såpass med svakheter som en får inntrykk av trådstarter er det ikke mye å satse på så følsom som jeg er overfor viftestøy

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic...highlight=8500

Newcomer N-EoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Las på denna linken din.. Hul plastik lyd hørtest ut som standard philips.. hehe. lol! :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bra pris på ett tilsvarende JVC anlegg så da kjøpte jeg det istedet, til å være nr 2 anlegg spiller det helt greit... og igår begynte jeg såvidt på kjellerstua hvor hovedanlegget som tidligere sto i stua skal stå

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det i romjulen, kjøpte det på SIBA for 5995 + frakt. Vurderte en stund å bygge meg opp et "skikkelig" anlegg, men bare en anstendig receiver ville jo komme på samme sum. Fikk med konemor på denne Philips løsningen med en projektor (Benq 5120 - Philips'en har jo til og komposittutgang som kan nyttes, ikke ille for slike løsninger). En hjemmekinoløsning til rett over 15000,-

Vi snakker her om budsjett løsning, men du verden hvilken følelse det var å sitte ned og se "Nemo" på det. Har sett det en god del filmer på all verdens forskjellige oppsett på den lokale HiFi klubben da jeg hadde en kompis som jobbet der, så jeg burde vel ha en form for referansegrunnlag når jeg sammenligner.

Det eneste som kanskje kan trekke ned er trådløse bakhøytalere, enkelte har opplevd at de suser litt. De som ikke opplever det synes jo at trådløse bakhøytalere er en virkelig godbit - som f.eks konemor....

Jeg sier ikke her at Philips'en kan matche et anlegg til 20k, men i mine øyne er Philips'en meget kurrant løsning når det kommer til design, plass og ikke minst "value for money" - så for trådstarter så er dette anlegget plenty value for et "reserveanlegg".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •