Forforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker?

Hei!
    Jeg lurer på hvordan jeg kobler til en forforsterker & om jeg evt kan koble til slikt utstyr i det heletatt ?Jeg er litt fersk på dette å håper noen der ute kansje har svar
    Forsterkern /recievern jeg har er en pioneer vsx409 rds sammens med en pioneer dv 444-k så det er ikke topp utstyr da men det kunne vært artig å koble til en forforsterker hvis mulig alikevel
    Takker for all hjelp

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det går ikkje.

Med hensikten så tenkte du. :?:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Nei, det går ikkje.

Med hensikten så tenkte du. :?:
    Det jeg tenkte på var for ikke og belaste hoved foresterkern/recievern,hvilke andre alternativer finnes det ? er temmelig blank på dette med tilkobling av ekstrautstyr osv,har holdt meg til stereo men nå vil jeg utforske dette,

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ta bort belastnnigen fra recieveren din trenger du en effektforsterker.
    Du er da avhengig at du har pre-out på recieveren.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hvis du vil ta bort belastnnigen fra recieveren din trenger du en effektforsterker.
    Du er da avhengig at du har pre-out på recieveren.
    hm,jeg har 1 sub pre-out å en sub utgang i "avdelingen" for 5.1 ellers så har jeg R+L innganger for dvd men så har jeg en 3 kontakt som er gul,hva skal den evt brukes til eller er det en pre-out ? huff j skjemmes :? men håper på hjelp

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har en Pro Logic reciever.

Å kjøpe en dvd spiller med innebygget DD/DTS dekoder kan være en god begynnelse.
    Du kan evt. avhengig av budsjett kjøpe deg en surroundprosessor, her har du mange å velge mellom, de får du fra 10k og oppover.

Ahh, glemte du kan jo også kvitte deg med pioneeren, og kjøpe deg en ny reciever som har innebygget DD/DTs dekoder.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R + L er Left og Right. Dette er stereo innput eller output. Hvis du har en gul RCA (rund kontakt) ved siden av L+R så er det sannsynligvis video out, og den leverer ett komposittsignal, som er for bilde. Prøv å unngå å bruke denne da den gir det desidert dårligste bildet. Hvis det er som jeg tror, at det er en video-output, så er det en slags merking som informerer om dette. Sub pre out er den du skal bruke for å koble til en aktiv basskasse. Den andre sub kontakten er en inngang som brukes hvis du kjører f. eks analogt 5.1 lyd fra DVDspilleren din. Det er ett alternativ til digital overføring mellom DVD og Receiver. Ved bruk av digital overføring kan du som regel velge mellom optisk overføring eller coaxial digital. Kontakten til coaxial digital overføring er ofte helt lik videokontakten. Her er det som regel en merking som informerer deg om hva de forskjellige er til. Du bør nok finne fram manualen, og se litt i den.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du har en Pro Logic reciever.

Å kjøpe en dvd spiller med innebygget DD/DTS dekoder kan være en god begynnelse.
    Du kan evt. avhengig av budsjett kjøpe deg en surroundprosessor, her har du mange å velge mellom, de får du fra 10k og oppover.

Ahh, glemte du kan jo også kvitte deg med pioneeren, og kjøpe deg en ny reciever som har innebygget DD/DTs dekoder.
    Jepp,det er en pro logic reciever,eller i hvertfall er det en modus som heter prologic,men jeg kan også kjøre analog 5.1,men jeg var å kikket istad bak recievern,der er det L+R inn for dvd men på siden der igjenn er det en gul kontakt,lik den jeg har på dvd spillern som heter coaxial,kan jeg ikke kjøre lyden ut fra dvd spilleren ut med coax å inn på recievern ?
    ang sourround prossessor er det igrunn ikke det jeg er ute etter,men heller litt mer futt i stereomodus da det er stereo musikken blir spillt i
    tenkte at det kansje var en mulighet med en ekstra komponent til det allerede eksisterende anlegget istedet for og kjøpe enda et til musikk

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg skrev tidligere, hvis du skal ha mere futt ut av recieveren din trenger du en effektforsterker, men jeg tror det kan bli vanskelig siden du ikke har pre-out.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    R + L er Left og Right. Dette er stereo innput eller output. Hvis du har en gul RCA (rund kontakt) ved siden av L+R så er det sannsynligvis video out, og den leverer ett komposittsignal, som er for bilde. Prøv å unngå å bruke denne da den gir det desidert dårligste bildet. Hvis det er som jeg tror, at det er en video-output, så er det en slags merking som informerer om dette. Sub pre out er den du skal bruke for å koble til en aktiv basskasse. Den andre sub kontakten er en inngang som brukes hvis du kjører f. eks analogt 5.1 lyd fra DVDspilleren din. Det er ett alternativ til digital overføring mellom DVD og Receiver. Ved bruk av digital overføring kan du som regel velge mellom optisk overføring eller coaxial digital. Kontakten til coaxial digital overføring er ofte helt lik videokontakten. Her er det som regel en merking som informerer deg om hva de forskjellige er til. Du bør nok finne fram manualen, og se litt i den.
    Hei du...!

ja på dvd spillern er det et "felt" hvor jeg kan velge mellom optisk overføring av lyd,hvor der er en utgang for optisk kabel og som du sier en coaxialkabel,men desverre så kjøpte jeg recievern brukt å fikk med allt annet en manualen,hadde jeg hatt den hadde det ikke vært noe problem men uansett så kan det vel ikke skade om jeg prøver med en coaxial kabel mellom audio ut på dvd spillern å det som jeg anntar kan være en digital coax inn på recievern (den gule ved siden av analog audio inn,dvd inngangen for L + R ? ) mye frem og tilbake dette,hehe men jeg har ikke noe spes go greie på dette så jeg håper noen gidder og svare meg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det vil fungere dessverre, hvis det er en Pro-logic receiver. Eller ved nærmere ettertanke så vil det nok det, i allefall i stereomode. Prøv, det er ikke mye du kan gjøre galt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hei du...!

ja på dvd spillern er det et "felt" hvor jeg kan velge mellom optisk overføring av lyd,hvor der er en utgang for optisk kabel og som du sier en coaxialkabel,men desverre så kjøpte jeg recievern brukt å fikk med allt annet en manualen,hadde jeg hatt den hadde det ikke vært noe problem men uansett så kan det vel ikke skade om jeg prøver med en coaxial kabel mellom audio ut på dvd spillern å det som jeg anntar kan være en digital coax inn på recievern (den gule ved siden av analog audio inn,dvd inngangen for L + R ? ) mye frem og tilbake dette,hehe men jeg har ikke noe spes go greie på dette så jeg håper noen gidder og svare meg
    mener du at du skal blande digitale og analoge signal??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som neon king skriver; det går ikke å blande analoge og digitale signaler. Mulig jeg ikke uttrykte meg så klart. Digital må kobles mot digital, mens analogt kobles til analogt. Men det forundrer meg mye om ikke det er merket bak på utstyret ditt. Du har ikke noen bilder av baksiden på receiveren og dvd'en vel? Så blir det lettere å forklare hva som skal hvor. (jeg gidder ikke prøve å lete det frem på nettet :wink: )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •