Pioneer vsx-d714 vs. Yamaha rx-v450

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx-d714 vs. Yamaha rx-v450

Jeg skal kjøpe meg receiver i "studentklassen", og har kommet til at disse to foreløbig er de mest aktuelle når lommeboka og ørene har fått kranglet ferdig..Tanken er å bruke den sammen med Cerwin Vega 5.1-pakken fra Hifi-klubben,og så supplere med stereohøyttalere når jeg får råd..Inntil da skal det fungere både til film og musikk med CV-pakken (er klar over at dette ikke er ideelt, men Statens Lånekasse tillater ikke hva som helst dessverre...)

Er det noen som har erfaring med en av disse receiverene, eller begge?Finnes det noen tester hvor begge disse er med?Noen argumenter for å velge den ene fremfor den andre?Vet at det ikke er i dette segmentet de fleste i forumet orienterer seg, men går jo an å håpe..

Var i en butikk i dag hvor det ble uttrykt skuffelse over årets pioneer-forsterkere(514,714 etc.), og at jeg derfor burde velge yamaha (og nei, dette var ikke en forhandler som kun førte yamaha av de to..).Er dette en utbredt oppfatning.

Jeg er ikke så erfaren i dette gamet, så ville satt pris på noen råd før jeg går til innkjøp.

Lurer forresten også på hvordan kombinasjonen av høyttalersett og receiver (enten den ene eller den andre..) vil gjengi klassisk musikk, da en ikke ubetydelig del av min musikksamling består av dette..

Mvh Mathias

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 714 og bruker denne bare til radio og lyd til film. Ikke til musikk/CD. 714 fungerer greit til mitt formål, men vurderer likevel å bytte til 1014 for å få mere samsvar med mine Klipsch høytalere.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Eg var av ein kompiss forrige dagen for å koble opp hans RX-V450.
    Den overaska meg stort til prisen. Ikkje noko dumt kjøp etter min meining. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar..

Høres ikke dumt ut det...Men hva mister jeg ved ikke å kjøpe 650 eller 750?Har sett at begge disse kan importeres fra tyskland for en rimelig penge..Hva er forresten forskjellen på disse to (som er relevant for en nybegynner som meg)?

Mathias

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister 7 kanalar, romkorreksjon + litt ekstra krefter.

Her kan du lese litt om forskjellane.

http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14661

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •