Snu stikket!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Stjernenett, jordfeil mot to ulike faser, statisk spenning... Da er 800 Volt godt innenfor rekkevidde.

Uansett har det ingen ting med topic å gjøre.
    hmm, siden de vil komme fra hver sin generator/trafo vil man vel få 0v, ikke 800v.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på fasen og hvor jord er tatt fra.

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er tro dere snakker om så meld dere heller inn i statskirken.
    *pirke, pirke* (og veldig off-topic)
    Man melder seg ikke INN i statskirken da som regel. Statskirken blir man medlem av hvis foreldrene oppgir at de tilhører den kristne tro eller om de ikke oppgir noen ting som helst. Statskirken er det vanligst å melde seg UT av, og selv da blir man automatisk innmeldt igjen etter noen få år om man ikke melder seg inn i et annet trossamfunn. Sykt men sant.
    De fleste viste kanskje dette, men jeg måtte bare.

On-topic:
    I morgen skal jeg snu alle stikkkontaktene til det jeg har som har med lyd å bilde å gjøre å se om JEG kan merke noen forskjell :P
    Kan jo såklart være at det er slurvet i den elektriske anlegget når det ble laget og da blir det vel hvertfall lite å merke kanskje.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianH*
    (...) og selv da blir man automatisk innmeldt igjen etter noen få år om man ikke melder seg inn i et annet trossamfunn.
    Ehh, ikke for å spore helt av, men du tuller nå, ikke sant? Eller? :?

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statskirka ja, er vist et helvette å komme ut av den. 90% av Norges befolkning står vel oppført der som medlem? Ikke jeg ihvertfall og godt er det.

Lurer på hvordan det går når de splitter staten og kirka og men begynner med medlemskontigent, da detter nok medlemstallet ganske mye 8)

Btw dette har ikke en dritt men snuing av stikke, men samma faen det vel siden det ikke hjelper en dritt :P

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om fasen på nettstrømen. Det avhenger av oppbygningen på forsterker/komponent og vil på enkelte komponenter gi hørbare forskjeller.
    Gjelder isåfall sikkert bare på "amatør"-produkter med klare feil i strømforsyning og jording.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på Hifisentralen og du vil få en fysisk begrunnelse på dette fenomenet - der er slik Snickers sier- at du er skeptisk er lov- men å si at du er i BS klubben uten argumenter er lettvint!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle vel være "noe" å hente teoretisk. men aldri søren om du hører forskjell i min blindtest!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så kan man høre relativt stor forskjell om det er feil på strømnettet og selve strømforsyningen er laget på en måte som gjør den mer følsom for dette. Det er typisk på produkter som oprinnelig er konstruert for asymetrisk strømnett og deretter konvertert.

Uansett vil nok de som ønsker å teste dette ha mulighet til å teste det selvom en del "bedrevitende" kan avsløre for oss at dette er tull uten å ha den huleste anelse om hva de snakker om. Min gamle effektforsterker fikk merkbart mindre trafostøy ved å vende stikket en vei enn den andre. Mine nåværende forsterkere gir ikke forskjeller på samme måte. Det er slett ikke uvanlig at man ikke kan høre forskjell i en blindtest, noe som selvsagt skyldes at utstyret er konstruert med god symmetri. Det er imidlertid ikke ensbetydende med god kvalitet. Har man 2 effektforsterkere er det typisk at man kan høre om de står i fase eller motfase. Verre er det ofte å høre om ulike signalkilder står i rett elle omvendt fase.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •