Yamaha RXV2500 vs Pioneer VSX-AX5Ai-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV2500 vs Pioneer VSX-AX5Ai-S

Nå når julen snart er over og man er ferdig med gaver til andre, går man over til gaver til seg selv. Ettersom det kan se ut som om vi går en trist vinter i møte med mye innevær vurderer jeg å kjøpe en ny hjemmekinoreceiver.

I den forbindelse lurte jeg på om noen har noen formening om hvilken av nevnte recievere som ansees å være best, og da prater vi selvfølgelig om hjemmekinobruk (vurderer evt også Pioneer VSX-2014I-S pga pris).

Hvilken er best, og hvilken er 'gir for pengene?

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer selv en av disse forsterkerne. Har egentlig gått bort fra den nye ax5'en siden den blir for dyr, men yamaha 2500 og pioneer 2014 er meget aktuelle. Det som irriterer meg er at jeg ikke får testet noen av disse pga at verken elkjøp, expert eller lefdal har noen i butikken. De tar gjærne mot en bestilling, men bare ved kjøp. HUFF! Så jeg er også meget interressert i andres erfaringer med disse forsterkerne. Serlig Pioneer 2014 som jeg har hørt lite om.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg selv har RXV-1500 og en kompis har 5Ai så håper jeg at skal få sammenlignet i løpet av julen.

Newcomer Hellboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AX5-AI

Som eier av en AX5AI så ville jeg si det er et meget bra valg,utrolig bra rom korrigering og firewire inngangen til multi kanal lyd fra sacd/dvd audio spiller sparer bryet med 6 stykk phono kabler osv.

Hellboy

:twisted:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en AX5AI sammen med en Pioneer 868(via I-Link) og er bare kjempe fornøyd. Har også en Yamaha RXV-1200 som er en eldre modell av RXV-1500 - RXV2500. Om lyden på 1200 og 1500 skiller seg stort dem i mellom kan jeg ikke uttale meg om da jeg ikke har hørt 1500. Synes jeg kom til en annen verden med Pioneeren. Den er mye bedre på absolutt alt. I stereo synes jeg den lyder veldig bra(mer enn bra nok for mitt bruk, og jeg hører da en god del musikk )med innstillingene som blir gjort med Advanced MCAAC, men det er i surround (7.1 oppsett) den virkelig skinner etter min mening.
    Edit:
    Det er vanskelig å finne noen reviews på nettet, men jeg har funnet noen i amerika. Der heter modellen Pioneer Elite VSX-56TXi, men skal tilsvare AX5AI her i Europa. AX5Ai har 10W mer effekt. linker:
    http://www.audioreview.com/amplifica...0_2718crx.aspx
    http://www.audioreview.com/amplifica...9_2718crx.aspx

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden i pioneeren? Kjøpte en AVR430 like før jul, men er ikke helt fornøyd med den når deg gjelder musikk, selv om den trøkker bra til film.
    Har sett litt på Pioneeren og den virker veldig fristende :P

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du romkorreksjon får du en "varm", fyldig og åpen lyd. Dette får du i så og si alle rom, da romkorreksjonen til pioneer tar hensyn til rommet og høytalerne du har. Du kan velge om du vil spille av etter lydkarakeristikken til frontene dine, dine egne innstillinger, eller til Pioneer og Air Studios optimalisering av lyd i ditt rom med alle kanaler justert. Jeg synes det låter best med sistnevnte...
    Du kan også spille av uten noen romkorreksjon og også Direct, men da synes jeg det blir for lite "kropp" i lyden.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg Pioneer VSX 2014. Men rakk ikke å pakke den opp før jeg dro hjem på juleferie(pga et lass med eksamner) Så etter nyttår så kan jeg kanskje svare på noen spørsmål angående denne receiveren.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Jeg har kjøpt meg Pioneer VSX 2014. Men rakk ikke å pakke den opp før jeg dro hjem på juleferie(pga et lass med eksamner) Så etter nyttår så kan jeg kanskje svare på noen spørsmål angående denne receiveren.
    Gratulerer . Tror nok du kommer til å bli fornøyd. De nye receiverne til Pioneer får mye skryt og mer blir det nok. Lillebror 1014 ble 26.10 kåret til beste receiver opp til 1000 euro på area-dvd.de, så storerbror er nok ikke noe dårligere vil jeg tro :P .
    link:
    http://www.area-dvd.de/hardware/pioneer_vsx_1014.shtml

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn ser det ut på forsterkeren når romkorreksjon (oransje lys) og i-link (blått lys) er aktive med DV-868AVi (vises også på displayet til forsterkeren). Beklager bildet ops: , men det er tatt uten blits og manipulert med brightness i Paint Shop Pro. Skal se om jeg ikke får tatt noe bedre bilde med et stativ.

Låter meget bra med romskorreksjon og forsterkeren har en meget bra kontroll over lyden / høyttalerne, noe jeg tror kommer av at den har gode strømreserver.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du kjøpte deg en 868 du også Formel 1. Du ble vel fornøyd :wink: ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Frøy. Ja, jeg er meget fornøyd med 868. Jeg prøvde en Denon 3910, men den tok ikke noen av de platene jeg hadde spilt inn på en DVD opptaker, hvilket 868 ikke hadde noen som helst problemer med. Kan forresten kjøre RGB ut på scarten samtidig med HDMI, bare jeg setter komponent til interlaced, så det går helt fint.

Har nok fremdeles en del igjen å teste ut på forsterkeren, men har fått opp kabelen til PCen, så jeg har fått sammenlignet litt målinger også. Morro dette her :lol:.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra du fikk fikset det med RGB . Jeg tenkte meg at det var en mulighet for at det kunne gå. Da ble jo dine ønsker på løsninger oppfyllt. Morro? ja gjett om :lol: .

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la denne tråden skli ut for mye da... er forsterkere vi prater om her. Ikke DVD-spillere...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker at jeg er så dårlig i tysk. Den testen skulle jeg gjerne ha lest. Prøver å tyde disse pro/contra greiene, men må bare gi opp!
    Farken det er vanskelig å velge mellom yamaha 2500, pioneer 2014 og denon 3805. Hadde egentlig tenkt å gå for yamaha, men den har ikke i-Link. Dessuten er den ikke noe særlig å se på. Har heg forresten noen grunn til å sikle etter en reciver med i-Link? Det blir selvsagt kjøpt en dvd spiller med i-Link etter hvert hvis jeg kjøper 2014 eller 3805. Jeg skal i allefall få testa ut 3805'en skikkelig på nyåret. Jeg har gitt opp muligheten for å få testa 2014 å 2500.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke babelfish for å oversette:
    http://babelfish.altavista.com/

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snipp Skrevet: 26/12/2004, 3:08 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Pokker at jeg er så dårlig i tysk. Den testen skulle jeg gjerne ha lest. Prøver å tyde disse pro/contra greiene, men må bare gi opp!
    Farken det er vanskelig å velge mellom yamaha 2500, pioneer 2014 og denon 3805. Hadde egentlig tenkt å gå for yamaha, men den har ikke i-Link. Dessuten er den ikke noe særlig å se på. Har heg forresten noen grunn til å sikle etter en reciver med i-Link? Det blir selvsagt kjøpt en dvd spiller med i-Link etter hvert hvis jeg kjøper 2014 eller 3805. Jeg skal i allefall få testa ut 3805'en skikkelig på nyåret. Jeg har gitt opp muligheten for å få testa 2014 å 2500.
    Kan si deg at jeg prøvde Denon 3805 og hadde tenkt å prøve Yamaha 2500, men den ble forsinket, slik at jeg fikk ikke hørt på den. Valget på Pioneer VSX-AX5Ai var lett for meg, etter å ha hørt på / prøvd Denon 3805.

Tror nok at samme hvem du velger vil få en god forsterker, og deretter er det opp til smak og behag og den er veldig subjektiv. Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om babelfish Peakman. Det fungerte jo faktisk Jeg tror nokk du har veldig rett Formel 1. Alle disse reciverne låter fryktelig bra. De får jo full pott alle sammen!! Det har vert enorm utvikling på denne fronten og det virker som at man får både i pose og sekk i denne prisklassen. Jeg tror jeg velger Pioneer 2014. Den har det meste inkl i-Link som har siklet litt etter. Den er dessuten utseendemessig råtøff. Det eneste jeg lurer på er om MCACC fungerer like bra som yamaha sitt YPAO opplegg (jeg testet en rx-v750 å ble meget positivt overrasket). Hvordan er 2014'en sammens me høytalere fra B&W's 600 serie forresten?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ble imponert over RXV-750 så kommer du garrantert til å bli imponert over 2014. RXV-750 har nemlig ikke romkorreksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rxv-750 har visst YPAO