Noen som har hørt om Embla for forsterker..??tester..osv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har hørt om Embla for forsterker..??tester..osv?

Hi..

Er det noen som har hørt noe om denn for forsterkeren, eventuelt erfaringer..? har hørt mye positivt om dn..dn jeg skriver om er en liten sak..med fjernkontroll..pris ca 2100,-

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har hørt er det samme forsterkeren som Embla pre one.

Et par småting er at den ene inngangen går via ett rele, mens de to andre går via 2 releer. Videre har den etter hva jeg har hørt hatt problemer med at den flasher ut selve styrelogikkens programmering ved tordenvær. Et transientfilter kan sikkert rette på det.

Lydmessig ville jeg tatt en prat med Jan I. Han har testet PreOne sammen med noen kompiser i HAS. Så vidt jeg husker var konklusjonen at den ikke kunne måle seg med rørpreen de hadde som referanse, men at den ga full valuta for pengene lydmessig og mye mer til.

Beveger du deg over 7-10k får den nok bank av mye, men under der tror jeg den skal henge relativt greit med. Selv har jeg bare hørt den ved et par tilfeller og ikke testet opp mot andre forforsterkere i de enkelte oppsettene jeg har hørt den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret..

Svaret var som forventet..i går pratet en hifi entusiast med Hifi huset i Bærum..og dær ble det sakt att denne saken kunne faktisk måle seg med merker som krell, yba..når det gjelder referanser, men, men..jeg har en hca1000a..parasound e.for..så jeg tror emla blir og passe inn godt her..

Husk en ting..menneskeøret hører frakvenser fra 20hz og opp til 20000hz og da trenger ikke jeg noe som verken går over eller under..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Husk en ting..menneskeøret hører frakvenser fra 20hz og opp til 20000hz og da trenger ikke jeg noe som verken går over eller under..
    noe av poenget er vel at f.eks lave frekvenser (bass) skal være følbare, ikke nøvendigvis hørbare. det er kanskje en grunn til at enkelte sw'ere har såpass lave frekvenser.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •