Hvilken forforsterker bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forforsterker bør jeg velge?

Har funne ut at det e på tide å bytte ut h\k 85`en med en forforsterker.
    Den skal brukes med Hegel effektforsterkere og AV høytalere (signatur og super)
    Har sett på rotel1098 og 1068 + primare 31.7(har ikke fått testet noen av de, men utseendemessig liker e best rotel)
    Noen som har noen erfaringer med hvordan det høres ut med
    rotel\primare->hegel->AV?
    Noen andre forforsterkere e bør sjekke ut?
    (Helst fra hfc eller neby)

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde en Primare A 30.1 stereoforsterker tidligere sammen med Audiovector M1 høyttalere og signature sub, før jeg konverterte til hjemmekino. Jeg var svært i tvil om hva slags for/effektforsterker jeg skulle velge for å beholde lydkvaliteten i stereo.

Valget falt på Rotel 1068 og 1075 effektforsterker, og etter en tids innkjøring og eksperimentering med kabler låt dette ikke noe dårligere enn min gamle forsterker på stereo. Hadde budsjettet vært større ville jeg nok ha vurdert Primaren sin surroundprosessor, men skulle jeg i tillegg da ha Primare sin 5 kanals effektforsterker ville prisen bli mer en doblet i forhold til hva jeg betalte for Rotel-settet. Og jeg tviler på at Primare-settet er dobbelt så bra som Rotel, selv om det nok er endel bedre på enkelte områder

Hegel har jeg ikke hørt, så det kan jeg ikke si noe om. Forskjellen rent lydmessig mellom 1068 og 1098 skal etter det jeg har klart å lest meg til fra diverse tester/forum/brukererfaringer ikke være så veldig stor, ihvertfall ikke så stor at det forsvarer en dobling av prisen. Se forøvrig denne topicen: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...ght=rotel+1098

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •