Trenger Rotel 1068 og 1075 innspillingstid for å låte bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger Rotel 1068 og 1075 innspillingstid for å låte bra?

Fikk idag mitt etterlengtede sett bestående av Rotel 1068 og 1075 og koblet det opp med store forventninger...

Men jeg ble faktisk skuffet over lydkvaliteten i stereo. Jeg synes det låter skarpt og anstrengende

Har gått over og sjekket om jeg kan ha koblet feil eller noe, men kan ikke finne noe.

Øvrig utstyr er Denon 3910 og B&W 705, samt ASW 750 sub. Hadde tidligere Primare A 30.1 som forsterker, men solgte den til fordel for Rotel-settet. Nå angrer jeg nesten, men jeg har lest et eller annet sted at lyden vil bedre seg etterhvert?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny elektronikk trenger alltid litt tid på å "Brenne" inn.
    La det stå og gå i lengre tid for så å lytte senere.

Men jeg aner at 1075 er en smule liten til 704 da :?
    Kjører du BiAmp da eller?

Jeg har 604 og kjører med 2stk 991 (Samme som 1080 i dag omtrent)
    i biamp til frontene.
    (!stk holder mål men 2stk er mere gøy
    Så da vil jeg tro at den "lille" 1075 er i minste laget til dine ytterst krevende høytalere.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder det å la det stå med strøm på, eller bør jeg kjøre lyd også?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I standby så blir de ikke serlig varm da.
    Tror nok du bør spille endel på de ja.
    Få skikkelig futt i de, se om lyden åpenbarer seg, men jeg tror fortsatt at du bør satse på større effektblokk til frontene dine for å få aha opplevelse.
    Vil tro at det som muligens skuffer deg nå er en litt Punktert lyd?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du er inne på noe der, liksom noe som mangler. Skulle gjerne ha gått opp et hakk til f.eks 1095, men problemet er budsjettet, det blir jo 10 tusen ekstra, og det hadde jeg tenkt å bruke på ny projektor Men Primaren var jo kun 2x100w og med den så var jeg svært så fornøyd med både lyd og effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ingen erfaring med 1068, men derimot med 1098 og 1075, og de trenger begge forholdsvis mange timer innspilling før de låter optimalt. Jeg synes faktisk at alt låt helt dass til og begynne med før det etterhvert bare smeltet sammen og ble i mine ører utrolig bra.

La de stå ig spill 24/7 det gjorde jeg i en drøy uke, det gjorde i hvertfall jeg

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg jammen gjøre, så får jeg se om ei uke hvordan ting låter

Hva med kabling i mellom? Jeg har Nordost Red Dawn mellom dvd og prosessor, og Tara Labs Prism 2200i mellom prosessor og effektforsterker. Kanskje litt "ujevn" kombinasjon?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du handlet over nett så har du 30 dagers returett så det skal jo ikke være noen problemer
    Spill så det jomer og se hvor det ender

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host* 14 dager *host*

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    *host* 14 dager *host*
    Ops. Du har vist rett der.
    Her er det sort på Hvit for de som lurer.

Angrerettloven Utdrag fra Forbrukerrådet - 15. juni 2001
    Lov om Opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven) gjelder fra. 1. mai 2001. Det spesielle ved Angrerettloven er at du har mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten å måtte begrunne overfor selgeren hvorfor du vil ha kjøpet opphevet. Angrerettloven gjelder ved avtaler om kjøp eller leie som du har inngått utenfor fast utsalgssted eller ved fjernsalg. Loven gjelder både for kjøp av varer og tjenester. Den gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

Loven gir deg 14 dagers angrefrist, men kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, og i enkelte tilfeller til 1 år. Loven gjelder bare ved forbrukerkjøp eller leie, det vil si når varen/tjenesten er til personlig bruk for kjøperen, hans husstand eller omgangskrets. Selgeren må være yrkesselger.

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp av varer og tjenester som er gjort i butikk.

Når gjelder loven?
    Angrefristloven gjelder:

Når salget skjer utenfor selgerens faste utsalgssted, for eksempel dørsalg, messesalg, gatesalg, hjemmesalg (homeparties) og salg på arbeidsplassen. Det totale beløpet må være over 300 kroner.

Fjernsalg som postordresalg, internettsalg, telefonsalg, TV-shop, samt enkeltbestillinger i klubbmedlemsskap (f.eks bok og plateklubber). Ved slikt fjernsalg gjelder Angrerettloven uansett beløp.

Selger har plikter
    Før kjøp plikter selger å gi opplysninger om varen eller tjenestens viktigste egenskaper, totale kostnader med spesifikasjon av de enkelte elementer i totalprisen, angrerett, vesentlige avtalevilkår, selgers navn og adresse, hvor lenge tilbudet er gyldig, samt kostnadene ved levering via fjernkommunikasjon (for eksempel Internett) dersom disse ikke beregnes etter normaltakst.

Ved kjøp plikter selger å gi de samme opplysninger. I tillegg må selger gi opplysninger om fremgangsmåte og vilkår for angreretten, om garanti og servicevilkår, om vilkår for eventuell oppsigelse, samt en bekreftelse på bestillingen. Informasjonen skal gis skriftlig.

All denne informasjonen skal være gitt på en klar og forståelig måte. Dersom markedsføringen er rettet mot norske forbrukere skal informasjonen være gitt på norsk. Selger skal også gi opplysninger om eventuelle andre språk informasjonen er tilgjengelig på.

Angreskjema skal følge med varen
    Et standard angreskjema skal følge med varen. Dette skal være ferdig utfylt av selger, og kan benyttes av kjøper for å gi melding til selger om at han ønsker å benytte angreretten. Kjøper er ikke forpliktet til å benytte angreskjema. Melding til selger skal gis på hensiktsmessig måte. Standard angreskjema kan fås ved henvendelse til Barne- og Familiedepartementet, eventuelt lastes ned direkte fra deres internettsider.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2200i og red dawn er nok litt ujevnt, ja. gå opp til axiom for eksempel? jeg har de, men har ikke fått prøvd de enda.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett annet tips er å fjerne de medfølgende broene på dine B&W.
    Bytt de ut med HT-Kabel av god kvalitet.
    Er ikke sikker på hvordan utslag dette har på 7** serien men på 6** serien gir dette ett hørbart løft på lydkvaliteten!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener broene mellom kabelterminalene på høyttalerne? Jeg har biwiret dem så de har jeg fjernet allerede "Dessverre" har jeg ikke kjøpt over nett, men i en lokal hifisjappe, så det kan bli vanskelig å hevde 14 dagers returrett. Men hvis det blir som dere sier bedre etter at det har fått "kjørt" seg inn litt så kan det godt tenkes at jeg blir fornøyd til slutt Skal låne et par Axiom og prøve.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    "Dessverre" har jeg ikke kjøpt over nett, men i en lokal hifisjappe, så det kan bli vanskelig å hevde 14 dagers returrett.
    Man har ikke ingen angrefrist ved kjøp over disk. Med mindre butikken har egne regler.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    "Dessverre" har jeg ikke kjøpt over nett, men i en lokal hifisjappe, så det kan bli vanskelig å hevde 14 dagers returrett.
    Man har ikke ingen angrefrist ved kjøp over disk. Med mindre butikken har egne regler.
    korrekt. i prinsippet har man ikke en dritt angrerett ved kjøp over disk. riktignok kan bransjepraksis, sedvanerett samt rettspraksis tale for at noe slik kan foretas i en viss grad, da i form av enten bytte til andre varer hvis emballasjen på den returnerte vare er intakt eller utstedelse av et gavekort.
    ekstremt sjeldent får man stilt beløpet til fri disposisjon (altså kreditert slik at man får kjøpssummen "frigjort" og i hende), men hvis det er snakk om små beløp (50-200 kr) kan forretningen av ren billighet gjøre dette.

dette er linja vi har på telehuset i oslo. jeg aner ikke åssen det er på elkjøp/expert/lefdal.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du og sett din 1068 i "bypass" modus? Hjelper litt det og. Ellers er det ein liten fordel at Powerampen står på heile tida. Min 1090 låt hardt og felt vist den hadde vert avslått. Merka det spessielt på klangen..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den står i bypass, men til tross for det synes jeg ikke lyden var så mye å skryte av. Får vente og se litt om det bedrer seg etter noen dagers innspillingstid

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, idag prøvde jeg å bytte rekkefølgen på kablene. Satte Red Dawn mellom pre og power, og Tara Labs Prism 2200i mellom dvd og pre, samt at jeg satt en "gammel" powerkabel fra Electrokompaniet på prosessoren istedet for effektforsterkeren, og jammen ble lydbildet noe helt annet. Alt "løste" seg opp og den punkterte og kvasse lyden ble mye mindre tydelig

Så nå venter jeg bare på at det skal bli enda bedre med innspilling..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om "2ch stereo" også er i "bypass"-modus eller om dette går igjennom diverse filtre? Når jeg kjører "2ch bypass" så kobles sub'en ut, og såvidt jeg har funnet ut er det ikke mulig å kjøre "2ch bypass" med sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et helt annet spørsmål, men hva er fordelen ved å sende signalet analogt via bypass mode. ser jo du har signalkabeler som er analoge.

jeg har selv noen supra signalkabler mellom pre og pow, og en digitalkabel til spilleren. er det å foretrekke en stk digitalkabel man tar i bruk når man ser på dvd, mens en analog kabel når man hører musikk?

jeg vet at man kan sende lydsignaler gjennom digitalkabelel, men ikke bildesignalen gjennom signalkabelen.

sett at jeg vil dra så mye musikalsk verdi ut av denon 2910 som mulig, er det da best å kjøre en analog signalkabel opp til pre?
    gjengis musikk bedre med analoge signalkabler enn med digitalkabler?

aldri helt forstått saken der.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •