Setup Arcam AVR300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Setup Arcam AVR300

Jeg har en Arcam AVR300 surroundreceiver, og skal stille den inn til å passe min hjemmekino.
    I innstruksjonboka står det at man ved å velge kilde og deretter trykke på "menu"-knappen, så skal man få opp en "Setup Menu Index"-meny.
    Når jeg velger "AMP" og "MENU" får jeg bare opp "Main Menu Screen 1". Jeg kan velge videre til "Main Menu Screen 2" og
    3, men finner ingen hovedmeny (Setup Menu Index).

Dette er vel ikke godt for noen som helst å svare på, men jeg prøver i det minste. AVforum har hjulpet meg før. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må holde menu-knappen inne i minst 2 sekunder for å få opp "Setup Menu Index." Står i manualen. :wink:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leidge
    Du må holde menu-knappen inne i minst 2 sekunder for å få opp "Setup Menu Index." Står i manualen. :wink:
    Ja, hadde det bare vært så enkelt. Når jeg holder menu-knappen inne i minst 2 sekunder, kommer "Main Menu Screen 1". Så kan jeg bla mellom Main Menu Screen 1, 2 og 3, (som etter manualen skal være menyer som tilhører tuner-delen". Men noen andre setup-menyer får jeg ikke fram.

Takk for innspillet ditt uansett, Leidge!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at det ikke fungerer hos deg. Hjelper jo ikke deg mye, men dette fungerer altså hos meg. Dersom du har kommet inn i "Main Menu Screen 1" må du trykke menu en gang til for å gå ut av denne og tilbake til svart skjerm. Trykk og hold deretter menu inne til "Setup Menu Index" kommer frem. Ser jo ut som du gjør dette, men skriver det i tiilfelle ullfille.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet heller ikke hva som skjedde, men etter å ha slått av strømmen, tatt ut støpselet og satt det i igjen - så virket det som beskrevet.

Det neste som er merkelig, er at det ikke høres lyd fra sub'en når receiveren kjører testsignaler (fra setup-menyen).
    Når jeg kjører testsignaler fra en film som har THX-kalibrering, brummer den som den skal. Og under filmspilling er også alt OK, så det er ikke noe stort problem. Undrer likevel på hvorfor det er slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du ikke får testsignal fra sub'en er sannsynligvis for gammel firmware. Du kan sjekke hvilken firmware du har med å trykke inn "SAT" og "DVD" på frontpanelet på receiveren. Dersom du har lavere versjon enn 2.84 så er det som er problemet.

Ny versjon av firmwaren finner du her :
    http://www.aslgroup.com/arcam/AVR300...00Software.htm
    Har ikke testet denne selv og vet ikke om den fungerer på en "norsk" Arcam. Du kan jo for sikkerhets skyld spørre på forumet under.

Det finnes også et eget arcam forum som inneholder en del nyttig informasjon her :
    http://www.avforums.com/frame.html?h...play.php?f=119

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0