Hei!
Jeg har problemer med bildeoverføring fra PC til ny TV via ny receiver, og har identifisert receivertrinnet som trolig problemkilde.

Først litt bakgrunn: Jeg har tidligere hatt PC ---> Yamaha RX-V1067 ---> 65" Plasma (Panasonic). Dette har fungert smertefritt.

Jeg har i forbindelse med black friday og romjulen kjøpt ny tv, LG OLED65B7V. Brukte fortsatt Yamaha'en som mellomledd PC - Yamaha - TV. Dette fungerte også fint, bortsett fra at jeg ikke fikk 4K oppløsning da.

Med ønske om 4K passthrough og oppskalering, kjøpte jeg ny receiver, en ONKYO TX-RZ820, og solgte yamaha'en. I noen dager med leveringstid i høytiden forsøkte jeg å benytte en ONKYO TX-NR616. Jeg fikk da ikke sendt bilde fra PC gjennom receiver til tv'en. TV'en mottok signal fra receiver, da setup meny og alt slikt kom opp på TV'en.

I går kveld mottok jeg og koblet opp min nye ONKYO TX-RZ820 og snublet oppi samme problematikk. Receiver sender signal til TV, setup meny og slikt fungerer. ARC fikk jeg også til å fungere. Men jeg får ikke sendt bilde fra PC via receiver til TV. Jeg har forsøkt forskjellige HDMI inputs på receiveren, jeg har forsøkt firmware update. Ingen effekt hittil.

PC leverer fint 4K bilde til TV'en direkte, fint HD-signal gjennom YAMAHA'en (som jeg nå har solgt...), men får ingen kontakt når jeg går via ONKYO receivere. Noen som har noen innspill her?

Med vennlig hilsen
Erling