Audessy, yapo, MCACC, ol og etterjustering
Viser resultater 1 til 7 av 7

Har fått laget til min første Atmos kino og er i gang med kalibrering.

Hvilke erfaringer har dere med etterjustering av spl på de ulike kanalene? Min erfaring meg audessy er at den setter subbene litt lavt.

Hva gjør dere? Har også fått inntrykk av at senter ofte må justeres opp litt.

Hva med kanskje spes atmos kanalene?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Eg har ein Denon AVR-X6200W (Audessey og den setter subbene helt vanvittig lavt. Eg måtte etterjustere de fra -10.5db til -2.5db. Skrur også opp center og front hight 1 til 2db.

Atmos har eg ikje fått installert så det kan eg ikje snakka om. Men kjenner andre som har Atmos og Denon forsterker i samme serie som meg og har ikje etterjustert Atmos høytalerene og det høres veldig bra ut.

Ellers så er eg veldig fornøyd med hva Audessey gjør med lyden.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Må også endre deling på frontene og center. Audessey vil ha frontene til Full range selv om eg har 2 subber. Audessey setter deling til 40hz på begge.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Hos oss havner frontrekka på full range, surround på small 40hz og atmos på small 100Hz. Har justert opp 5.0 til 80Hz og beholder atmos på 100hz.

Forsterker er Yamaha 781 med ypao og høyttalerne er b&w 685 som 5.0 og kef 2001 som atmos.

Sjekker alltid hva Dirac gjør og sjekker med REW og UMIK og den er alltid spot on. Om Audyssey er 8db off må det være noe galt med kalibreringen, syntes det høres merkelig ut. Men Audyssey gjorde mye rart hos meg på slutten før jeg sendte den på dør..

Har en bekjent audiokalibratør fra Østerrike (Walter Fortmuller) som heller ikke hadde spesielt mye positivt å si om Audyssey dessverre. Han mener det er mange issues, bl.a. at systemet prøver å gjøre mer enn det egentlig har prosesseringskraft til å utføre og i tillegg gjør almass feilberegninger. Han sverger også til Dirac, men ettersom jeg ikke har hørt Dirac mer enn ved at par anledninger kan jeg ikke si annet enn at det lille jeg har hørt (og sett mtp kalibreringsprosessen) er svært imponerende... Samtidig kan jeg ikke si jeg har A/B sammenlignet da den ene prosessoren kostet type 40k (Marantz 8802) og den med Dirac koster nesten 300k (Datasat RS20i), så det er klart det er mer enn kun Audyssey vs. Dirac i det konkrete tilfellet jeg har erfaring med... Kommer nok imidlertid Dirac på en rekke amper og preamper fremover, de svenske utviklerne ser virkelig ut til å ha skutt gullfuglen med denne kalibreringsløsningen!

Takker for savner gutter. Er klar over Dirac og er nok der toget mitt har sin neste haldeplass, når oppgraderings toget ruller videre. Akkurat nå er det Audessy jeg har å bruke XT32 og evnt mulighet for å bruke Pro kittet. Så nå må det kalibreres så godt som mulig ned de mulighetene jeg har

Kommer uansett til å gå over å sjekke ut hva Audessy har gjort med tanke på deling og spl. Den setter alle høyttalerene mine til small og med deling på 40hz på fronter og senter, 60 på surround kanalene og 80 på atmos.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Lignende tråder

1. YAPO vs Audyssey
    By Midas in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 03-26-2013, 10:12
  2. Onkyo 807 med audessy eq lager susing
    By crimar in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-2012, 14:48
  3. Yamaha 3067 (Yapo og målinger)
    By heptan007 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-2011, 13:04
  4. Solving The Da YAPO Code
    By MacPhisto in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 0
    Siste melding: 09-03-2008, 19:04
  5. Onkyo 805 Audessy romkorrigering for første gang.
    By andrev in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-29-2007, 19:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •