innganger på en gammel forsterker
Viser resultater 1 til 6 av 6

innganger på en gammel forsterker

Spørsmål:
    Hva er forskjellen på de ulike inngangene på en gammel forsterker?

Sist jeg kjøpte forsterker var i 2005, en fin Denon-forsterker. Dette var fremdeles før den digitale tidsalderen (på en måte ); den har ingen digital inngang, og jeg tenkte ikke på at jeg noengang ville trenge det. Jeg hadde heller ikke internett hjemme på den tiden.

Den har en mengde innganger, og altså alle analoge:
    -phono
    -CD
    -tuner
    -DVD/aux
    -tape1
    -tape2

Nå er det en ny tid og jeg har ikke lenger platespiller, FM-radio, eller kassetspiller. Derimot har jeg mye annet jeg vil koble til forsterkeren: Prosjektor, Chromecast audio, datamaskin, og helst DVD-spiller (men den har kun digital utgang så det går ikke).

Men er det noen forskjell på inngangene, eller har de bare ulike navn?

Alle innganger er nok elektrisk like bortsett fra Phono (Platespiller)

Du må nok kjøpe deg en ny surround receiver hvis du har surround, eller den nye NAD New Classic serien på Hifi-Klubben C368 eller C388 med MDC modul med HDMI inngang hvis du har lyst på best mulig lyd i stereo. Alternativ hvis du har vunnet i Lotto så har du LYNGDORF TDAI 2170.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Du kan og kjøpe en rimelig DAC (Digital Anlalog Converter) slik at du kan koble til digitale kilder. Den duger dog ikke til alt som de som har HDMI utganger som Chromcast, for det er vel det denne har...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Du kan og kjøpe en rimelig DAC (Digital Anlalog Converter) slik at du kan koble til digitale kilder. Den duger dog ikke til alt som de som har HDMI utganger som Chromcast, for det er vel det denne har...
    Ja, jeg har lurt på det med DAC til stereoanlegg. Men de er ofte ikke akkurat rimelige.
    Chromecast Audio har analog lyd ut (minijack), og dermed en innebygd dac. Prosjektoren har også lyd ut, men hvor god den dac-en er vet jeg ikke. Jeg har også en vanlig Chromecast som er koblet til prosjektoren med HDMI.

En brukt DAC trenger ikke koste mer enn 500-1000 kr.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Budsjett integrert forsterker med 2x optiske innganger?
    By noekult in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-30-2016, 02:07
  2. Spm om forsterker med hdmi innganger og utgang.
    By micnick in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-28-2010, 23:50
  3. Forsterker til B&W XT4 (digitale innganger?)
    By sds in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 02-13-2010, 21:56
  4. HDMI-innganger på forsterker
    By Knomercy in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 07-30-2009, 22:37
  5. Innganger & utganger på en forsterker...
    By Bauer in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 01-28-2007, 18:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •