Cerwin CXA-8i / 10i alternativer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin CXA-8i / 10i alternativer

Hei!

Har for tiden et oppsett med et par XLS-15 og et par XLS-215. 2x CXA-8i og 2x CXA-10i forsterkere.
    En brokoblet CXA-8i til hver XLS-15 og en brokoblet CXA-10i til hver XLS-215.

Mye lyd og bra trykk - selv ved normale lyttenivåer, få på litt watt på disse høyttalerne og de responderer godt.

Men, man kommer jo ikke utenom at disse forsterkerne bråker en del og man må også tåle en del forstyrrelse / støy i høyttalerne tydeligvis sålenge man ikke har på litt "lyd".
    Den sist innkjøpte CXA-8i forsterkeren har også en tendens til å gå i protect nå og da - helt uten at jeg forstår noe av hvorfor det skjer, så den er levert tilbake for undersøkelse.

Spørsmålet her var om det finnes noen alternativer i ca. samme prisklasse som gir de samme "kreftene", har softstart og nogenlunde lite viftestøy og forstyrrelser når man spiller på normale volum?

Har jo tenkt litt på Crown, evnt. XTi2 4002 til XLS-15 og 6002 til XLS-215, men da en av hver forsterker i stereo istedet. Selv da er jo prisen en ganske annen og jeg vil tro man også betaler for alle de avanserte funksjonene de forsterkerne har som jeg ikke nødvendigvis har noe som helst behov for..

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har noe viftestøy, men jeg vil anbefale allikevel (vifter kan antagelig også byttes til mer stillegående PC vifter).
    t.amp TA2400 https://www.thomann.de/gb/t-amp_ta2400.htm
    Har en selv, lydmessig og effektmessig er den ett funn i den prisklassen.
    Signal støyforhold er oppgitt til 103dB, jeg har ikke hørbar støy i det hele tatt selv om jeg står 10cm fra mine høyttalere (følsomhet rundt 95dB).
    Fantastisk kontroll i bassen (som de fleste store forsterkere), oppløst å fin i diskant (-3dB ca 50KHz) mellomtonen er det heller ingen ting å
    utsette på.
    Forsterker har generelt gode data: (fult på høyde med gode hifi forsterkere, men selvfølgelig mye kraftigere enn de fleste)
    RMS Power rating: 2x 1200 W @ 4 Ohm, 2x 650 W @ 8 Ohm
    Input sensitivity: 0.775 V
    THD: < 0.05 thomann %/ 1 kHz
    SlewRate: 60 V/µs
    Damping Factor: 500:1 / 1 kHz/ 8 Ohm

Har brukt denne i ca. to år, og har kun en ting å utsette på den, litt høy viftestøy. Jeg har aldri fått den til å gå i protect mode, eller annen
    feilmodus, men så spiller ikke jeg så høyt at rødlampene blinker heller. En ting kan nevnes er at den ga litt rar lukt første 50-100 timene,
    jeg antar at dette er før en eller annen lim/lakk/resin guffe har fått herdet/tørket ut, nå etter to er er den 100% loktfri :-)

Les også tilbakemeldinger på Thomann sine sider

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk - skal sjekke og lese litt om den. Men såvidt jeg kan finne har den kanskje ikke softstart?
    Softstart er noe jeg er ganske avhengig av, da disse forsterkene står på en 15A kurs..

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fdahl_009 Vis post
    Takk - skal sjekke og lese litt om den. Men såvidt jeg kan finne har den kanskje ikke softstart?
    Softstart er noe jeg er ganske avhengig av, da disse forsterkene står på en 15A kurs..
    Jeg har ikke sjekket noe rundt softstart men jeg mener den fint slår seg på på 10A kurs, så jeg er ganske sikker på at den har en eller annen
    form for softstart. Jeg brukte tidligere en Hypex selvbygg UcD400HG med to SMPS400 (2x400W 4 ohm) uten softstart, en bryter slo på
    begge SMPS400 sammtidig og da gikk atomatsikrngen i skapet stadig vekk ved påslag, det har ikke skjedd med TA2400 som jo er 3 ganger så kraftig.

Lignende tråder

1. Gode alternativer til H/K AVR-460?
    By maxgets in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-01-2011, 17:33
  2. Alternativer til B&W 803 N
    By Sven1978 in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 12-26-2009, 14:51
  3. Alternativer til Altibox PVR
    By tofagerl in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 4