onkyo rz-710 flat lyd pure audio og direct.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo rz-710 flat lyd pure audio og direct.

Hei!

jeg sliter med at det ikke er noe fylde/trykk i lyden når det spilles i nevnte moduser. ht er jbl es 80. Når jeg spiller på ca -15 fra apple music via apple tv er det veldig lite engasjerende lyd som kommer skrikende ut fra ht. kan såvidt kjenne at basselementene beveger seg. hadde før en harman kardon avr 260 som leverte en mye mer fyldig lyd når sub var koblet vekk.
    er det bare sånn det skal være med onkyo eller har jeg gjort noe feil? har kjørt accueq og xover til 80hz, men dette skal vel forbigås i pure audio og direct?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det et ingen standard for pure audio og direct, så dette er med et visst forbehold om at Onkyo oppfører seg som andre receivere jeg har prøvd. I utgangspunktet skal begge disse være et slags bypass modus hvor alt av romkorreksjon, eq etc ignoreres. Pure audio skal i tillegg kutte ut unødige funksjoner som videobehandling, frontbelysning og lignende som ikke trengs for å spille lyd. Min forrige receiver benyttet bare sub i direct modus hvis jeg spilte noe med lfe-spor. Mens i pure direct kunne jeg velge å slå på sub. Vet ikke om Onkyo gjør det på samme måte.
    Hvis det låter dårlig kan det være dårlig lyd på opptaket du spiller av, dårlig kilde eller rett og slett at ditt oppsett krever romkorreksjon og sub for å spille slik du vil. Det er selvsagt også en mulighet for at Onkyo slett ikke har ekte direct, men jukser det til med en auto eq som låter tamt. Vet enkelte produsenter har hatt slike løsninger, men blir litt overrasket hvis Onkyo har jukset med dette.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,219
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker fint her med pure audio, er den modusen jeg liker best til musikk. Men er litt sånn, dritt inn dritt ut. Du har koblet slik at du bruker dac i Onkyo, altså digitalt til den?
    Dali Rubicon 8, Epicon Vokal, Ikon onwall mk2 | SVS PC-2000, SB-13 Ultra | Marantz SR7011 | Primare A32 | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Lignende tråder

1. RX-V 861 i Pure Direct med sub?
    By Gemini68 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 10-12-2012, 14:53
  2. Svar: 3
    Siste melding: 09-10-2012, 08:31
  3. onkyo tx-sr876 -- pure direct
    By snatch85 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 04-23-2009, 12:48
  4. Pure Direct m/ sub