Reciever trender i dag og i morgen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Hva koster det for en reciever med HDMI-switching?
    Dyrt?
    Denon kommer med dette på AVC-A1XV i jan (UK). Pris i England 4000 pund etter hva jeg husker.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Så kommer vel Dolby med nok en komplett ubrukelig versjon av Pro Logic, DTS med en litt mer nyttig versjon av NEO:6, og Harman Kardon ser sikkert sitt snitt til å oppgradere superbe Logic7 når HD slår til for fullt.
    Dette må du nesten forklare nærmer...
    Det jeg prøver å si er at Dolby Pro Logic II er komplett og fullstendig håpløst til avspilling av musikk! Stereosignalet til frontene, senteren kjører i vei med noe som ikke henger sammen med frontene og bakhøyttalerne maser på med et eller annet usammenhengende møl.
    DTS Noe:6 er helt OK, og klarer å lage en heilt grei surround-følelse fra stereomateriale. Ikke at jeg er noen stor Neo:6-fan, men det er ihvertfall bedre enn Dolby. Logic7 derimot er en ganske annen verden. Her bevares stereosignalet i sin helhet, senteren blandes sømlst inn og surroundhøyttalerne skaper et perfekt omsluttende lydbilde som utvides rom og luftighet i forhold til ren stereo.
    Nå er dette basert utelukkende på mine egne lytteopplevelser med eget utstyr i eget rom, så rene fakta er det så definitivt ikke! Men for all del, test ut mine påstander og lytt selv. Det vil forundre meg veldig om noen plutselig skulle finne på å Dolbys fortreffelighet...for den finnes ikke!
    He he, du scorer ikke akkurat poeng for objektivitet ved å hevde at PLII høres ut som bæsj, mens NEO:6 gir et brukbart lydbilde.

http://www.hometheatersound.com/feat...n_20020301.htm

"Dolby Pro Logic II vs. DTS Neo:6

While Dolby Pro Logic II has Movie and Music modes, DTS Neo:6 has Cinema and Music modes. I found the sound of both to be surprisingly similar. But DTS Neo:6 has one advantage. It produces 6.1 channels from unencoded stereo sources. If you have center-surround speakers, DTS Neo:6 will put some of the sound behind you. With the center-surround pair active in my system, DTS Neo:6 was indeed more enveloping and seamless in the surround field than Pro Logic II.

Like Pro Logic II Music mode, DTS Neo:6 Music mode tends to be more minimalist than spectacular. Performers stay up front and ambience and space is expanded without the surround channels becoming obvious. I have a marginal preference for the DTS Neo:6 format over Pro Logic II’s sonics. DTS Neo:6 Music mode seemed to have just a bit more sparkle and transparency. DTS Neo:6 Music mode pulled further ahead of Pro Logic II Music mode with the subtle enhancement of the center-surround fill-in. Like Pro Logic II Music, DTS Neo:6 Music uses the center channel less than Movie/Cinema mode.

Comparing the Pro Logic II Movie mode to the DTS Neo:6 Cinema mode produces the same slight favoring of DTS Neo:6 for the same reasons, which include slightly more sparkle and transparency and the center-surround fill. Both systems share in making Dolby Pro Logic-encoded movies sound more like what you are used to hearing from Dolby Digital and DTS.

When things go bump in the dark

Both Pro Logic II and DTS Neo:6 Music modes would produce discrete sounds in the surround channels when the recording was engineered with phase-induced effects. Recordings like Madonna’s two recent CDs, Music [Maverick47598], and Ray of Light [Maverick 46847], have quite a bit of altered-phase and placement information. These become interesting sonic events when processed by Pro Logic II or DTS Neo:6.

All three laserdiscs used for the evaluation of Pro Logic II Movie and DTS Neo:6 Cinema modes clearly produced discrete sounds in the surround channels. But these events tended to be spaced-out through the movie rather than frequent. Most people will probably prefer that, long term. Too much activity in the surround channels would be distracting once you got over the novelty. The more aggressive logic that would be required to put more discrete sounds into the surround channels would likely make more mistakes than the conservative model adopted by Pro Logic II and DTS Neo:6. I did not detect any discrete sounds that seemed incorrectly placed or inappropriate."

http://www.hometheaterhifi.com/volum...c2-3-2001.html

"Circle Surround and Neo:6 appear to be going the wrong direction. By that I mean they appear to be designed to call attention to themselves. As I said previously, I did not find Circle Surround to be as obnoxious as Neo:6. There were times when both would let dialogue leak into the surround, while PL II and Logic 7 kept the dialogue up front. There was one other characteristic I noticed with Neo:6, namely that the soundstage was unstable. It had a tendency to shift back and forth at times, as if it did not have an anchor.

I believe that PL II is one of most promising audio developments to occur in the last few years. THX Surround EX and other similar products are getting a lot of attention, but the fact remains they will have a limited market for a while, because we are all tired of adding speakers after the arduous conversion to 5.1. PL II works with your existing speakers, will add a new dimension to all those old CDs, and everyone can enjoy it right away!"

http://www.anthemav.com/NewSitev2.0/.../oht_avm20.pdf

"The upgrade also includes DTS NEO:6 Music and DTS NEO:6 Movie, which I found less satisfying than Anthem's or Dolby's offerings."

Merk: Dagens PLIIx dekoder 7 vektorer i lydbildet (NEO:6 leverer en monofonisk bakkanal).

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da siterer jeg meg selv litegrann: "Nå er dette basert utelukkende på mine egne lytteopplevelser med eget utstyr i eget rom, så rene fakta er det så definitivt ikke!"

Og jeg var kanskje ikke klar nok heller. Pro Logic II mener jeg fortsatt er horribelt til hvilket som helst bruk, og Neo:6 er bedre, om enn ikke så veldig mye. Så om noen har lagt sin elsk på Neo:6, eller Pro Logic II for den del, så ja....dem om det! Jeg orker ihvertfall ikke å bruke Pro Logic, Neo:6 kunne jeg levd med, men Logic7 er ganske enkelt overlegent. Så er ihvertfall min høyst subjektive mening

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt subjektivt mener jeg at musikk kun skal spilles i 2 kanaler. :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    He he, du scorer ikke akkurat poeng for objektivitet ved å hevde at PLII høres ut som bæsj, mens NEO:6 gir et brukbart lydbilde.
    Man blir vel heller ikke så god til å lytte om man skal lese seg til hva som låter bra og ikke gjøre seg opp noen egne meninger heller. Subjektivitet er kanskje noe av det viktigste for å nyte musikk. Objektivt sett låter all stereo og surround fullstendig crap. Surround er imidlertid objektivt sett langt mer crap enn stereo. Det bør derfor være den subjektive opplevelsen som bestemmer hva som faktisk funker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat: Objektivt sett låter all stereo og surround fullstendig crap. Surround er imidlertid objektivt sett langt mer crap enn stereo. Det bør derfor være den subjektive opplevelsen som bestemmer hva som faktisk funker.

Hva er det da som ikke låter crap, Snickers ? Mono ? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fremtidens receivere

DIGITALE FORSTERKERE
    HDMI SWITCHING
    ROMKORREKSJON

Ellers forstår jeg ikke hva dere prater om når dere sier at det er så dårlige forforsterkere i receivere til 2 kanals lyd, hva i all verden er det som er så komplisert med oppgaven til en forforsterker idag når de fleste ikke har platespiller?
    Jeg synes dagens gode receivere eventuelt brukt sammen med bra effektforsterkere fungerer meget bra i tokanals stereo, har prøvd endel separate forforsterkere også og de gir meg absolutt ingen forbedret lydkvalitet, kun en hel masse begrensninger i forhold til mangel av forskjellige lydformater og romkorreksjon.

Og at dere rakker ned på de romkorreksjons systemene som leveres med receiverene nå, og trekker frem Tact som en referanse er også litt rart. Det eneste jeg hører om Tact er at det ALDRI fungerer som det skal på messer, og at de som bruker det bare modifiserer og modifiserer!!??
    Nei, takke meg til noe som er lett og bruke og som fungerer meget bra i praksis, glem snobberiet gutter.

Flerkanals lyd som Neo6 og Dolby Pro Logic i forskjellige utgaver blir også slaktet her til musikk lytting, men der må jeg bare si at på mange innspillinger er dette kjempebra og gir et skikkelig løft.
    På mange andre innspillinger er stereo å foretrekke, synes det er rart at ingen andre har et nyansert syn på dette, skulle nesten tro at noen på forumet er FORUTINNTATT!!!??? Nei det er det vel ingen som er..........
    NEIIIIDAAAAA :wink:

STÅ PÅ GUTTER, OG DERE SOM HAR "GOLDEN EARS", det koster dere faenmeg dyrt, glad jeg ikke har det!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojjjjjj..................her er det mange profesjonelle erfaringer på gang

Her kommer min lille subjektive "analyse", KUN basert på praktisk erfaring

Lyd er jo bare i utgangspunktet luftmolekyler som treffer noen av kroppens forskjellige mottaksenheter, og som blir overført videre, dekodet og behandlet av hjernens DSP med dertil subjektive resultat.

Sitter her med min prisbelønte og kritikerroste QED Passive PreAmp:
    Et utrolig bra produkt, men det er sluttrinnet som avgjør lydbildet, og derfor er det unødvendig å bruke tid på pre duppeditter.

Stereo lyd er en fantastisk opplevelse, særlig når man krydrer med litt QSound. De færreste har utstyr som kan reprodusere materialet og gjengi en slik opplevelse som dette gir.

Flerkanals musikk er en utrolig opplevelse, men det krever utstyr av en annen dimensjon enn standard hjemmekino. Og 5.1 er topp.

Romkorreksjon er et utrolig bra hjelpemiddel. De fleste har skikkelig dårlige akustiske forhold der hvor det lyttes til musikk og film. De fleste kan med hjelp av romkorreksjon, som faktisk er en mye billigere løsning enn total ombygging av enten stue eller hjemmekino, oppnå akustiske forbedringer som øker sanseopplevelsen, vesentlig.

For egen del er det KUN to ting som er viktig:
    Kvalitet på kildemateriale; CD, DVD etc
    og opplevelse; sanseinntrykk.

Innimellom dette er det mye stæsj og duppedingser med mange teknologiske rariteter som KUN er interessante hvis MIN opplevelse av musikk og film blir "sterkere".

Det er ok hvis "ALT - I - ETT receiver enheter" blir på størrelse med Mobiltelefonen, og det er ikke interessant å vite HVORDAN!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: fremtidens receivere

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    På mange andre innspillinger er stereo å foretrekke, synes det er rart at ingen andre har et nyansert syn på dette, skulle nesten tro at noen på forumet er FORUTINNTATT!!!??? Nei det er det vel ingen som er..........

STÅ PÅ GUTTER, OG DERE SOM HAR "GOLDEN EARS", det koster dere faenmeg dyrt, glad jeg ikke har det!
    Først av alt: En blir ikke oppfattet som særlig saklig med et slikt språk (mulig noe blir moderert vekk ?)

Dernest er det lov å ha ulike syn på forskjellige ting, spesielt her på forumet. Det gangner ikke deg selv å hetse de med såkalte "Golden Ears". Jeg vil ikke påstå selv å være interessert nok til å kalle meg "Golden Ears", langt derifra. Men jeg rakker heller ikke ned på de som vil bruke f.eks kr 100 000 på høyttalerkabler etc.

Om det koster dyrt å ha "Golden Ears", er et definisjonsspørsmål. Dette er mennesker med en spesiell interesse utover det vanlige. Dyrt utstyr vil nok også gi en ekstra glede. Ser ikke noe verre med å betale kr 500 000 for HI FI utstyr enn å betale kr 500 000 for en bil. :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjonen er vel en av de mer nyttige tingene som stadig blir bedre og bedre og som kommer til å uvikles videre.

HDMI switshing blir vel standard ganske snart, det er jo ikke så komplisert at det gjør noe.

Digital forsterkerteknologi blir nok mer og mer utbredt sammen med enda flere kanaler i samme boksen.

Om vi får se så mange 10.2 receivere de nærmeste årene er jeg mer usikker på, all den tid dette er vanskelig å få inn i de tusen hjem.

Jeg tror ikke det er så mange som bruker de ekstra kanalene bak på 7.1 receiverene idag.

Det blir nok mer vanlig å gjøre som Denon, at man kan bruke den overflødige forsterkerkraften på de utgangene som har høyttalere tilkoblet. Dette kombinert med digital forsterkerkraft vil gjøre dem meget fleksible.

Jeg er så heldig at jeg synes at anlegget mitt låter aldeles glimrende, og det trodde jeg aldri jeg skulle si for noen år siden. Kanskje jeg begynner å bli gammel?

Jeg hører på CD i stereo for det er slik det er spilt inn, jeg synes ikke noen av disse surround formatene for musikk gjør lyden og opplevelsen bedre, og det inkluderer Logic 7.

Jeg har hørt et par vellykkede remikser til 5.1 på SACD, men det er jo en annen sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen

Først av alt: En blir ikke oppfattet som særlig saklig med et slikt språk (mulig noe blir moderert vekk ?)

Dernest er det lov å ha ulike syn på forskjellige ting, spesielt her på forumet. Det gangner ikke deg selv å hetse de med såkalte "Golden Ears". Jeg vil ikke påstå selv å være interessert nok til å kalle meg "Golden Ears", langt derifra. Men jeg rakker heller ikke ned på de som vil bruke f.eks kr 100 000 på høyttalerkabler etc.

Om det koster dyrt å ha "Golden Ears", er et definisjonsspørsmål. Dette er mennesker med en spesiell interesse utover det vanlige. Dyrt utstyr vil nok også gi en ekstra glede. Ser ikke noe verre med å betale kr 500 000 for HI FI utstyr enn å betale kr 500 000 for en bil. :wink:
    Ulike syn er lov, derfor regner jeg med at jeg har lov til mitt syn også???
    Beklager dersom noen ble støtt av et fy ord.

Jeg har ikke rakket ned på noen, bare ytret en mening.
    Og jeg synes det er OK å bruke 1 million på hifi så lenge ressursene brukes fornuftig. Helt enig at dette er gode investeringer som gir masse gode opplevelser, selv har jeg ikke brukt mer enn 140.000 tror jeg.
    Min oppfatning er at den investeringen som gir god lyd er først og fremst bra høyttalere. Men jeg tror også at man ikke trenger å svi av 500.000 for å få et sett med gode fronthøyttalere.
    Men skal man bruke feks 500.000 på noe må det være høyttalere etter min mening Dette innbefatter også subwooferløsninger selvfølgelig.

Bare mine meninger, andre vil kanskje heller legge pengene i dyre kabler eller forforsterkere, fritt valg folkens!

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slapp av Dag!

Først og fremst kjære Dag Johnsen, så hadde jeg forventet mere av deg. Dette forumet er til for meningsutveksling, at mennesker ikke har lik smak eller oppfatning bør sees på som et pluss, og ikke et minus. Og at du med din erfaring lar deg rive med og poste et slikt innlegg synes jeg er leit.

Jeg synes dagens gode receivere eventuelt brukt sammen med bra effektforsterkere fungerer meget bra i tokanals stereo, har prøvd endel separate forforsterkere også og de gir meg absolutt ingen forbedret lydkvalitet, kun en hel masse begrensninger i forhold til mangel av forskjellige lydformater og romkorreksjon.
    Det er flere enn kun deg som mener dette, Dag! At det i denne tråden forekommer at medlemmer mener det, for jo så være. Tross alt det viktigste er jo at du er fornøyd med den lyden du klarer å gjenskape ved hjelp av dine produkter.....

Og at dere rakker ned på de romkorreksjons systemene som leveres med receiverene nå, og trekker frem Tact som en referanse er også litt rart. Det eneste jeg hører om Tact er at det ALDRI fungerer som det skal på messer, og at de som bruker det bare modifiserer og modifiserer!!??
    Nei, takke meg til noe som er lett og bruke og som fungerer meget bra i praksis, glem snobberiet gutter.
    At folk rakker ned på romkorreksjons-systemer er direkte feil av deg å si. De fleste poster positive innlegg om dette, fortrinnsvis brukt på film. Og det er dette som irriterer deg, fordi du mener at det har sin største nytteverdi på lyd i stereo. At så få velger å benytte dette til musikk i stereo kan jo bero på flere ting. Kanskje folk ikke tenker på det og har det for seg at dette kun skal brukes til film? Har du også tenkt på at du kanskje er såpass "fremsynt" og "visjonær" at det er litt tungt å få dratt med seg massene på dette? Og mest av alt; dersom du ønsker å overbevise folk om at dette er noe å se nærmere på, så er vel ikke fornærming den beste måten å gå frem på??? :wink:

Flerkanals lyd som Neo6 og Dolby Pro Logic i forskjellige utgaver blir også slaktet her til musikk lytting, men der må jeg bare si at på mange innspillinger er dette kjempebra og gir et skikkelig løft.
    Nok en gang; at noen få er uenige på at dette er et "revolusjonerende nytt og godt musikkformat" må du også tåle. Smaken er forskjellig, og ørene som hører er de som bestemmer om ting er "riktig" eller "galt". Jeg respekterer deg for at du mener at romkorreksjon brukt på musikk i stereo er noe av det beste som har kommet ut de siste årene. Men personlig er jeg ikke like overbevist som deg. Jeg mener at det er en annen måte å "equalize" musikken på. Jeg foretrekker den rent i gjennom komponenter satt sammen for å danne en enhet så rent som mulig. Men det er meg! Jeg kan ikke tvinge deg til å mene det samme. :wink: Men at det kan ha noe for seg i visse sammenhenger, klart!!

FORUTINNTATT!!!??? Nei det er det vel ingen som er..........

Her sitter du ihvertfall i glasshus, Dag. Sitter ikke du med en YBA hjemme til godt over 50.000,-?? Og det å være forutinntatt kan godt misforståes med skeptisk og undrende. Klart du også vil oppleve av noen mennesker er forutinntatt i visse situasjoner (eks alt som kommer fra HifiKlubben er gudbenådet, Elkjøp sukcs og så videre), men det er jo en del av gamet.

Jeg er glad for å ha deg med i forumet Dag, og er glad for at du har åpnet øynene mine for import at SVS-subber. Men du kan ikke omvende alle HIFI-entusiaster i landet til å mene det samme som deg. At en er uenige på sak er BRA! Diskusjoner fører til at en blir klarere og tydeligere i sin ovebevisning. Og både du og jeg kan diskutere... :wink: :wink:

Til slutt vil jeg si: Det er lett å gå i fella på å lese seg til hva som er bra, og hva som ikke er bra. Bruk mere tid på å lytte og teste produkter, og kanskje litt mindre tid på lese/høre på forståsegpåere. De er gode å ha som et hjelpemiddel, men til syvende og sist så er det gleden og opplevelsen du selv har av dine produkter som er viktig, uansett om du har et anlegg til 250.000,- eller 15.000,-.

Godt HIFI og hjemmekino-nyttår til alle entusiaster........

Rune

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Slapp av Dag!

Først og fremst kjære Dag Johnsen, så hadde jeg forventet mere av deg. Dette forumet er til for meningsutveksling, at mennesker ikke har lik smak eller oppfatning bør sees på som et pluss, og ikke et minus. Og at du med din erfaring lar deg rive med og poste et slikt innlegg synes jeg er leit.

Det er flere enn kun deg som mener dette, Dag! At det i denne tråden

forekommer at medlemmer mener det, for jo så være. Tross alt det viktigste er jo at du er fornøyd med den lyden du klarer å gjenskape ved hjelp av dine produkter.....

At folk rakker ned på romkorreksjons-systemer er direkte feil av deg å si. De fleste poster positive innlegg om dette, fortrinnsvis brukt på film. Og det er dette som irriterer deg, fordi du mener at det har sin største nytteverdi på lyd i stereo. At så få velger å benytte dette til musikk i stereo kan jo bero på flere ting. Kanskje folk ikke tenker på det og har det for seg at dette kun skal brukes til film? Har du også tenkt på at du kanskje er såpass "fremsynt" og "visjonær" at det er litt tungt å få dratt med seg massene på dette? Og mest av alt; dersom du ønsker å overbevise folk om at dette er noe å se nærmere på, så er vel ikke fornærming den beste måten å gå frem på??? :wink:

Nok en gang; at noen få er uenige på at dette er et "revolusjonerende nytt og godt musikkformat" må du også tåle. Smaken er forskjellig, og ørene som hører er de som bestemmer om ting er "riktig" eller "galt". Jeg respekterer deg for at du mener at romkorreksjon brukt på musikk i stereo er noe av det beste som har kommet ut de siste årene. Men personlig er jeg ikke like overbevist som deg. Jeg mener at det er en annen måte å "equalize" musikken på. Jeg foretrekker den rent i gjennom komponenter satt sammen for å danne en enhet så rent som mulig. Men det er meg! Jeg kan ikke tvinge deg til å mene det samme. :wink: Men at det kan ha noe for seg i visse sammenhenger, klart!!

FORUTINNTATT!!!??? Nei det er det vel ingen som er..........

Her sitter du ihvertfall i glasshus, Dag. Sitter ikke du med en YBA hjemme til godt over 50.000,-?? Og det å være forutinntatt kan godt misforståes med skeptisk og undrende. Klart du også vil oppleve av noen mennesker er forutinntatt i visse situasjoner (eks alt som kommer fra HifiKlubben er gudbenådet, Elkjøp sukcs og så videre), men det er jo en del av gamet.

Jeg er glad for å ha deg med i forumet Dag, og er glad for at du har åpnet øynene mine for import at SVS-subber. Men du kan ikke omvende alle HIFI-entusiaster i landet til å mene det samme som deg. At en er uenige på sak er BRA! Diskusjoner fører til at en blir klarere og tydeligere i sin ovebevisning. Og både du og jeg kan diskutere... :wink: :wink:

Til slutt vil jeg si: Det er lett å gå i fella på å lese seg til hva som er bra, og hva som ikke er bra. Bruk mere tid på å lytte og teste produkter, og kanskje litt mindre tid på lese/høre på forståsegpåere. De er gode å ha som et hjelpemiddel, men til syvende og sist så er det gleden og opplevelsen du selv har av dine produkter som er viktig, uansett om du har et anlegg til 250.000,- eller 15.000,-.

Godt HIFI og hjemmekino-nyttår til alle entusiaster........

Rune
    Rune, bra innlegg!

Jeg drar på litt mye noen ganger, men ikke bli skuffet da. Det er litt for å skape reaksjoner og liv.
    Jeg mener det jeg sier på grunnlag av egne erfaringer, aldri på grunn av ting jeg leser selv om dette kan brukes som rettesnor før innkjøp. Men jeg har alltid solgt disse tingene med en gang dersom mine ører forteller meg noe annet enn en løgnaktig test. Et eksempel er da jeg kjøpte Audio Pro FX-10. Solgte dem dagen etter,ikke for meg, skjønner ikke hva testerene snakker om. ops:

Angående romkorreksjon, har ikke sett det du snakker om, leser ikke alle trådene. At folk bruker det til film er sikkert OK for noen oppsett, men i den tråden jeg la inn innlegg var tonen at det skulle bli så mye bedre løsninger senere, underforstått at de er dårlige nå. Det er jeg uenig i, det er enkle og gode prinsipper som brukes nå, og resultatet synes jeg er glimrende. I og med at det er gjort i det digitale domenet slipper man tap av lydkvalitet. Der er vel du ikke helt med enda, og det er jo greit.

Med hensyn til YBA og glasshus, så er den solgt og sendes 10 Januar.
    Den er kjempebra ingen tvil, men vil heller putte pengene i noe subwoofere eller godteri

At jeg åpnet dine øyne for SVS er resultatet av måten jeg jakter godlyd på. jeg dro til Tyskland for å få høre dem.
    På samme måte jobber jeg målrettet alle andre ledd i anlegget, tester og hører, kjøper og selger i stor hastighet til jeg blir fornøyd. Reiser langt og bærer tungt Resultatet blir bra på tross AV AT DET ER TIDKREVENDE OG SLITSOMT, men så vet jeg også hvorfor jeg mener ting.

Det er også noe av grunnen til mitt første innlegg, mange slenger ut innlegg som ikke holder vann, det irriterer en som investerer så mye tid og krefter. Men skitt au, det er jo ikke å forvente at folk bruker like mye tid og ressurser på dette som meg, men da kanskje man burde være mindre kategorisk i sine uttalelser.

Kos deg!!! PS jeg solgte subben i stua, Ultra er på vei

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående romkorreksjon, har ikke sett det du snakker om, leser ikke alle trådene. At folk bruker det til film er sikkert OK for noen oppsett, men i den tråden jeg la inn innlegg var tonen at det skulle bli så mye bedre løsninger senere, underforstått at de er dårlige nå. Det er jeg uenig i, det er enkle og gode prinsipper som brukes nå, og resultatet synes jeg er glimrende. I og med at det er gjort i det digitale domenet slipper man tap av lydkvalitet. Der er vel du ikke helt med enda, og det er jo greit.
    Det eneste som er rimelig sikkert i dene bransjen er at alt kommer til å bli "mye" bedre i neste generasjon, så også romkorreksjon.

Se bare på hvor mye bedre DVI er blitt på de seneste spillerene, selv om alle er digitale.

Nei, det eneste som er sikkert er at jeg har ikke satt min siste receiver i racket :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receivere må vi nok bytte ganske ofte etter hvert

Derfor er det lurt å ikke gå for de ultra dyre toppmodellene dersom penger betyr noe.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •