Spørsmål om bruk av hjemmekino høyttalere på receiver.
Viser resultater 1 til 7 av 7

Spørsmål om bruk av hjemmekino høyttalere på receiver.

Hei!

Jeg har et lite hjemmekinoanlegg, et samsung anlegg med bluray spiller og 4 høyttalere samt en liten aktiv sub, som jeg bruker i den lille TV stua mi. Jeg behøver egentlig ikke noe mer, men er drittlei av Samsung spilleren, den er treg, og HDMI-CEC funker ikke som det skal bl.a.

Spørsmålet er om jeg kan bytte denne ut med en vanlig 5.1 receiver, og fremdeles bruke disse høyttalerne? Kan jeg bruke Samsungen som en ren bluray spiller koblet til receiveren da?

Som sagt så trenger jeg ikke bedre lyd, bare bedre funksjonalitet. Har heller ikke stort med plass til høyttalere. Kan jo oppgradere senere om jeg finner ut at jeg vil det også.
    Anlegget mitt er noe slikt som dette, bare at fronthøyttalerne er gulvstående: http://www.cavareno.com/samsung-5-1-...m-used-217889/

MVH

Tommy

Vanskelig å si om den kan sende ut lyd og bilde separat til en receiver. Foreslår at du kjøper en på Elkjøp og tester om det fungerer. Om det ikke gjør det, er det bare å levere inn igjen.

Ellers vil du jo med en BD-spiller fra f.eks Samsung, også få med Smart-TV funksjon. Om du ikke har det fra før, er jo det noe som definitivt øker funksjonaliteten.

Disse to vil ta deg et godt stykke på veien:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3597330

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...iller-bd-h6500

Akkurat. Men når det gjelder bruk av høyttalerne så tror du det går greit?

Jeg tror nok at det beste er å selge alt som sett og spare til nytt. Man må ikke nødvendigvis kjøpe alt på en gang. Begynn med hjemmekino og fronter. Når du kan kjøper du senter, surround etc..

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Høyttalerene vil jo så klart funke. Delvis enig med Danke, kjøp litt av gangen. Ikke sikker på om det er så mye å hente på å selge settet, så jeg ville beholdt høyttalerene, kjørt en rimelig BD-spiller, og så dyr forsterker du har råd til/lyst til å bruke penger på. Deretter kan du bytte høyttalere om man får lyst senere.

Da har jeg fått svar på det jeg lurte på Får se senere om jeg oppgraderer. Takk for hjelpen!

Jeg er enig med JD med forbehold at du sikter etter bedre høyttalere med tiden. Sånne bluraysett med minhøytalere har jeg ikke mye til overs for. Du kan faktisk få ganske rimelige Proson eller Dynavoice som banker skitten ut av en Samsung surround whatever. Men bruk de gjerne midlertidig, med en grei rimelig forsterker vil du sikkert merke forskjell, det som er det viktigste er at du blir fornøyd. Noen må ha Macintosh, andre er godt fornøyde med Dynavoice Yamaha Rotel og xtz....

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Lignende tråder

1. Spørsmål ang. bruk av DAC
    By grimrippa in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 11-04-2010, 18:14
  2. Bruk av tv som pc monitor, spørsmål
    By olejonny in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 07-30-2010, 22:00
  3. høyttalere og receiver ++ til pc-bruk
    By daffyd in forum Generelt audio og HiFi