Reciver til B&W 683
Viser resultater 1 til 5 av 5

Reciver til B&W 683

Hei

Kan noen hjelpe meg her, jeg går meg litt vill i alle typer recivere som er på markedet og antall watt de yter er jo oppgitt i alle mulige og umulige målevarianter.

Jeg trenger en ny reciver til mine B&W 683, jeg har en Cambrige stereoforsterker jeg bruker nå men denne har nok begynt å synge på siste verset.
    Jeg ønsker også etter å ha kjøpt ny tv i går og kunne få lyd fra denne over på forsterker, da jeg er gått over til kortleser fra ekstern boks.

Budsjett, helst et stykke under 10000,- hvis mulig.

Vil F.eks Yamaha RX-V781 være kraftig nok til å drive høyttalerene, jeg har lest, sett, hørt at de krever sitt av en forsterker.

Mvh
    Forvirret akkurat nå
    (Ståle)

Disse høyttalerne er meget tunge å dra , så sørg for å kjøpe en receiver med pre-out slik at du evt. kan hekte på et effekt-trinn med tiden.

Eller ville jeg kanskje testet en av de store Pioneerene på disse , hvis jeg hadde som håp å klare meg uten effekt-trinn.
    Kjøp gjerne brukt , så får du mer futt for pengene.
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Hei Ståle.

Hva endte du opp med? Er i samme situasjon selv ��

Rune

Hei

Jeg endte opp med en Onkyo TX-RZ710 som var på tilbud på Komplett til 4995,-
    føler ikke denne har noen nevneverdige problemer med å drive høyttalerne og det er definitift mer dynamikk og dybde i lyden en før når jeg hadde en forterker som kanskje (les: ikke noe kanskje, den var for svak) var litt for svak ja.

Den andre jeg vurderte var:
    https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/ da denne har Pre-out

Jeg er i hvert fall meget fornøyd med mitt kjøp til 5000 kroner.

brukt er jo også et alternativ, men jeg liker å se ting jeg kjøper brukt og bor i Finnmark så utvalget er ikke akkurat enormt ^^

Ståle

Takk for svar. Er vanskelig å bestemme seg. Jeg har en H/K AVR 355. Vet ikke om plasseringen ikke er god nok i stua.
    veldig frustrerende.
    Savner trøkk i bassen og et bedre lydbilde. Vurderer nye høyttalere også, men er veldig glad i de jeg har...
    Bra du fikk ordnet deg en passende forsterker ��

Rune

Lignende tråder

1. Rimelig reciver+pre eller dyrere reciver?
    By Arnesen1 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-10-2015, 10:52
  2. HD lyd fra tv til reciver
    By panzer81 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 06-09-2014, 13:04
  3. Svar: 17
    Siste melding: 01-16-2014, 09:47
  4. prosessor,reciver,reciver+stereoforforsterker...???
    By Dirty&Harry in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 15
    Siste melding: 03-23-2011, 00:01
  5. hd reciver til ca 10k
    By bjdrage in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 22
    Siste melding: 06-12-2009, 00:01

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg