NAD T-787 og T-567 egne erfaringer
Viser resultater 1 til 2 av 2

NAD T-787 og T-567 egne erfaringer

Da stod NAD for tur i TV benken.
    Et lite kraftverk for hjemmebruk, rett og slett.
    Med XTZ høyttalerene i stereo får jeg naturlig nok ikke utnyttet kraftverket helt, men alikevel gir forsterkeren et lydbilde og en lyddybde langt over det jeg har opplevd tidligere.
    Jeg føler nok Onkyoens lydbilde er den som er nærmest det varme lune lydbildet til NAD, sammenliknet med Pioneer..

Det første man merker når forsterkeren løftes inn i TV benken er den enorme vekten og det simlistiske ryddige designet.
    Her var kona lite imponert da hun hadde langt mer sansen for den glasserte fromten på Pioneeren, til dels enig med henne der.
    Bluray spilleren er like simpel, men under bruk har den mange innstillingsmuligheter og er imponerende kjapp til å laste inn blurayfilmer noe jeg har inntrykk av at flere andre spillere tar seg svært god tid til. Bildegjengivelse på Pioneer blurayen var nok et nivå over NAD her.

Forsterkeren har innebygd 2stk Hölmgren ringkjernetrafoer som kan trekke 1200watt fra stikkontakten.
    Usikker på om disse er forbeholdt Høyre og venstre kanal, eller front og surround.
    Forsterkeren har innebygd flere vifter i bunn for kjøling. Har enda ikke hørt noe lyd fra disse og forsterkeren ser ut til å holde gjevn temperatur over hele fjøla.

Menyene er enkle, og lydkalibrering gikk knirkefritt med Audyssey. Her fikk jeg også det lydbildet jeg ønsket etter første forsøk, noe jeg absolutt ikke gjorde med Pioneer sitt automatiske lydkalibreringssystem.
    I motsetning til forgjengeren T-785 har ikke T-787 noe særlig bildeprosessering som kan justeres.
    Dette ser jeg heller ikke på som noe savn da dette allerede ligger i tilkoblet utstyr.
    Fjernkontrollen har jeg litt ymse tanker om.
    Den kan programmeres til akkurat det man måtte ønske via USB port, med både macro og IR-mot-IR kodelære.
    Den har belyste taster ved berøring... men her syntes jeg nok lampenes intensitet burde vært redusert til halvparten.
    Syntes også fjernkontrollen føles veldig billig ut sammenliknet med Pioneer kontrollen.

Når alt er satt opp, er det en fryd å lene seg i stolen med både film og musikk.
    Her merkes det at den har mye kraftressurser, og den sparer ikke på dem noen plass.
    Den har stålkontroll på høyttalerene som nå kan gi enda større fraspark uten grynting.
    Neste skritt blir oppgradering av MDC hdmi modulen til 4K.
    Ingen feilhost etter 2måneders bruk. Så langt, veldig fornøyd med oppgraderingen.

HT Labs MeasuresTwo channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 152.7 watts
    1% distortion at 184.5 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 110.3 watts
    1% distortion at 149.2 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
    0.1% distortion at 98.9 watts
    1% distortion at 119.6 watts

Analog frequency response in Bypass mode:
    –2.06 dB at 10 Hz
    –0.64 dB at 20 Hz
    –0.14 dB at 20 kHz
    –3.35 dB at 50 kHz

Analog frequency response with signal processing:
    –4.08 dB at 10 Hz
    –1.28 dB at 20 Hz
    –1.20 dB at 20 kHz
    –42.86 dB at 50 kHz
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		DSC_0013.JPG
Visninger:	31
Størrelse:	430.2 KB
ID:		122852Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		20161120_200136.jpg
Visninger:	27
Størrelse:	666.2 KB
ID:		122853Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Untitled-1.jpg
Visninger:	24
Størrelse:	155.7 KB
ID:		122854Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		t777-1b-nad.jpg
Visninger:	33
Størrelse:	121.6 KB
ID:		122855

Utrolig hvor oppgitte effekt synker så snart flere kanaler blir satt i drift men hvorfor ikke bare 2-kanaler effekt?

Lignende tråder

1. Thomanns egne merker, erfaringer?
    By 7ens in forum PA
    Svar: 3
    Siste melding: 08-22-2013, 00:20
  2. Den egne HK-980 tråden...
    By ntd12tannoy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 03-03-2012, 18:36
  3. Forskjell på kabler? Egne erfaringer...
    By Kullers in forum Kabler
    Svar: 76
    Siste melding: 03-16-2011, 13:21
  4. høytalere med egne forsterkere
    By water in forum Høyttalere
    Svar: 24
    Siste melding: 08-10-2005, 21:12
  5. Egne filmer
    By ls_15 in forum Generell chitchat
    Svar: 8
    Siste melding: 04-03-2004, 18:19

Stikkord for denne tråden