kjøpt ny receiver. trenger litt hjelp for det låter helt feil.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøpt ny receiver. trenger litt hjelp for det låter helt feil.

hei.

jeg har kjøpt meg en marantz nr1506 i dag. den har alle koblinger jeg trenger for at det skulle bli sånn jeg hadde tenkt.

jeg har i dag
    phonar veritas p7 front.
    jl audio fathom f110 sub.
    forforsterker nc 2100 parasound.
    effektforsterker nc 2250 parasound.

jeg er veldig fornøyd med hvordan det låter når jeg har koblet det sånn jeg bruker nc 2100 og nc2250 i stereo. men når jeg bruker dette får jeg ikke alle lyd sporene(lfe) i filmer. så jeg kjøpte dermed en receiver med pre out sånn jeg kan koble opp min effektforsterker til og drive frontene skikkelig.

jeg har nå koblet receiveren som forforsterker og bruker parasound nc2250 til og drive høyttalerene mine.
    jeg har plassert frontene og subwoofer sånn jeg vet at det spiller på sitt beste. tok og kalibrerte sub og front med audyssey for og få den siste finishen.

tok etter på en test med og sette på transformers 2. syns det spilte greit de første minuttene men lengre ut i filmen. så er det bare during og lite vokal. andre ganger i filmen er det bare vokal med lite bass, som i utgangspunktet skal ha rikelig med bass.

på musikk spiller nr1506 og nc2250 med alt formye bass en det jeg er vant med fra tidligere.

trodde ikke at lyden skulle forandre seg så mye med og bare bruke en receiver som forforsterker. er tross alt nc2250 som leverer mens nr1506 sender signal til nc2250.

er det noen som kan forklare meg hva jeg gjør galt, eller gi noen tips til hvordan dette kan bli bedre.

vurderer og koble opp nr1506 i bypass på nc2100 for og få skikkelig lyd i stereo igjen.

takker for all hjelp, er litt ny når det kommer til disse receiverene.

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant utav det til slutt heldigvis ^^

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,836
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    fant utav det til slutt heldigvis ^^
    ..og hvor å feilen ?
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Active
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    ..og hvor å feilen ?
    feil er receiveren i seg selv. eller vet ikke om jeg kan kalle det en feil. kan rett og slett bare være marantz sin lydsignatur. uansett så spilte det ikke bra til musikk syns jeg. klarheten forsvant og ble mer bass en jeg syns var riktig

rettet opp feilen med og montere opp nc2100 igjen der jeg kjører bypass når jeg ser film og tv. spiller nå bra på hjemmekino og stereo.

når det kommer til film delen så var det og måle 6 punkter isteden for 3 som skulle til. har ikke et bra rom når det kommer til resonans og akustikk. så jeg hengte opp noe på veggene som dempet rommet når jeg kjørt audyssey.
    Sist endret av petter__t; 12-11-2016 kl 22:40

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,219
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt å bruke bypass hvis du har egen stereo forforsterker ja, mye bedre enn å bruke recievere til musikk. Å bruke alle målepunkter ved romkorreksjon er og viktig for å få det best mulig. Plassering av mikrofon er og noe som er lurt å gjøre riktig, innenfor firkanten til høyttalerne og 60cm mellom hver måling ca. Helst bruke stativ, og passe på at mikrofon er minimum 60cm unna vegg osv. Mye glatte flater kan gjøre det vanskelig å få godlyden. En heil vitenskap det der https://audyssey.zendesk.com/hc/en-u...473263-General
    Dali Rubicon 8, Epicon Vokal, Ikon onwall mk2 | SVS PC-2000, SB-13 Ultra | Marantz SR7011 | Primare A32 | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Lignende tråder

1. B&W CM9 vurderes kjøpt, trenger litt hjelp
    By toboja in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 24
    Siste melding: 12-30-2012, 12:59
  2. Trenger litt hjelp ang valg av receiver
    By Xpress in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 12-27-2011, 19:39
  3. Har kjøpt klipsch RF82, trenger Surround receiver. Hjelp!
    By HifiKim in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 10-29-2010, 18:28
  4. har jeg kjøpt feil? trenger hjelp fort ingen lyd i stua!
    By flatasfalt in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-17-2010, 10:11
  5. Trenger litt hjelp til en feil på TV.
    By Ivar29 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 01-23-2010, 19:39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •