Emotiva + Klipsch??
Viser resultater 1 til 17 av 17

Emotiva + Klipsch??

Hei,

Ønsker å oppgradere med ny stereo-forsterker eller effekt-trinn til mine Klipsch RF-82.

Har lest opp å ned i mente at Emotiva og Klipsch er en genial kombo, så er veeldig fristenes å bestille fra statene.

Har per dags dato koblet høyttalerne opp med en receiver fra Onkyo (TX-NR 626) som var ment som en "begynnelse" så kunne jeg oppgradere senere om jeg så behovet.

Er egentlig veldig fornøyd, men føler det mangler litt krefter i mellom/bass tonene som da resulterer i at horn-diskanten blir noe sprikende for mine ører (liker dynamikken man får fra horn-diskanten, men blir faktisk for mye av det gode på veldig høyt volum).

Derfor setter jeg kursen for å oppgradere til noe med meir krefter
    Så jeg lurte på om noen hadde erfaringer med bestilling av Emotiva, frakt kostnader, leveringstid, oppkobling med receiver, osv++

Har bestilt hjem Klipsch R-112SW, så trenger ikke det kraftigste av det kraftigste når høyttalerne for det meste skal ta seg av mellom-toner og diskant.

Har sett på A-300 som har samme specs som høyttalerne selv (8 ohm og 150 watt RMS), i min logikk burde vel dette være et bra tegn... Stemmer det at A-300 er et effekt-trinn? For å være helt ærlig så er jeg litt grønn når det kommer til å koble opp effekt-trinn/forforsterker og slikt... Mener at det skal være pre-out på Onkyo'en.

Tar gjerne imot andre anbefalinger (forsterker-muligheter) :-)

Bad sound kills good music!

Vennlig hilsen, Tor Martin

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Hvilke muligheter har jeg med dagens receiver?
    Tenker på forforsterker/effekt-trinn og slikt

Emotiva A-300.

Noen som kan bekrefte om jeg har forstått meg riktig på koblingen av Receiver (Onkyo TX NR-626) + Effekt-trinn (Emotiva A-300) + Sub (Klipsch R-112SW)...

Regner med det er riktig å koble strømkablene fra Onkyo'en til dei to øverste inngangene (Diskant og mellomtoner) i RF-82'ene og strømkablene fra Emotiva effekt-trinnet i dei to nederste inngangene (Bass) bak høyttalerne?

Takker for svar dersom det skulle komme noe

Sitat Opprinnelig postet av Serigst97 Vis post

Noen som kan bekrefte om jeg har forstått meg riktig på koblingen av Receiver (Onkyo TX NR-626) + Effekt-trinn (Emotiva A-300) + Sub (Klipsch R-112SW)...

Regner med det er riktig å koble strømkablene fra Onkyo'en til dei to øverste inngangene (Diskant og mellomtoner) i RF-82'ene og strømkablene fra Emotiva effekt-trinnet i dei to nederste inngangene (Bass) bak høyttalerne?

Takker for svar dersom det skulle komme noe

Hei.
    Du får ikke brukt den Onkyoen siden den ikke har pre-out. Dette trengs for å koble på et eksternt effekttrinn. Og den Emotivaen er grei nok til de ht, men jo mer strøm jo bedre.

Takker for svar[emoji106]🏻

Da selger jeg like så greit Onkyo'en og starter på "nytt". [emoji4]

Noen anbefalinger til forsterker-oppsett?

Ønsker helst Receiver m.t.p. HDMI-innganger.

Takker for svar[emoji106]

Da selger jeg like så greit Onkyo'en og starter på "nytt". [emoji4]

Noen anbefalinger til forsterker-oppsett?

Ønsker helst Receiver m.t.p. HDMI-innganger.

Yamaha 781 er veldig kurant tror jeg, omtrent den eneste nye til normal pris med pre-out. Evt så er det en del brukte på Finn om dagen. Kommer ann på budsjett.

Har egentlig ikke satt meg noe budsjett, tenker å få hjem det høyttalerne skulle trenge/fortjene av krefter. Ser for meg den receiveren (Yamaha 781) du sendte og Emotiva A-300 hadde vært en bra kombo.

Ser at Emotiva'en er på tilbud nå og koster 2900,- med dagens kurs. Da blir vel totalprisen omtrent 5000,- inkludert frakt og moms (725,-)? Veldig usikker på fraktkostnader og leveringstid på Emotiva[emoji848]

Har egentlig ikke satt meg noe budsjett, tenker å få hjem det høyttalerne skulle trenge/fortjene av krefter. Ser for meg den receiveren (Yamaha 781) du sendte og Emotiva A-300 hadde vært en bra kombo.

Ser at Emotiva'en er på tilbud nå og koster 2900,- med dagens kurs. Da blir vel totalprisen omtrent 5000,- inkludert frakt og moms (725,-)? Veldig usikker på fraktkostnader og leveringstid på Emotiva[emoji848]

Du kan jo bruke hva du vil på denne hobbyen men greit å kjøpe noe man kan beholde en stund. Vil du ha Atmos og Dts-x så er 781 inngangsporten med pre-out. Evt så er det mange veldig bra 5.1/7.1 muligheter på finn. Les litt tester i f.eks lydogbilde.

Kanskje litt mer, men er vel ikke så ille frakt på den. Tror det går litt på vekt.
    Jeg fikk min Xmc-1 denne uken, tok ei uke fra den ble sendt til jeg hadde den og det kosta litt over 200 usd i frakt.

Yamaha'en virker å ha det jeg trenger av innganger og krefter til eventuell surround i fremtiden. Blir garantert bestilt i nær fremtid. Valget står nå på Emotiva A-300 og XPA-1 egentlig.

Men rent prismessig og at jeg mest sannsynlig kjøper meg et par nyere og litt mindre Klipsch høyttalere (noe ala Klipsch RP-260F) i fremtiden så tror jeg A-300 holder for min del, er jo tross alt en kraftplugg denne også! [emoji4]

Yamaha'en virker å ha det jeg trenger av innganger og krefter til eventuell surround i fremtiden. Blir garantert bestilt i nær fremtid. Valget står nå på Emotiva A-300 og XPA-1 egentlig.

Men rent prismessig og at jeg mest sannsynlig kjøper meg et par nyere og litt mindre Klipsch høyttalere (noe ala Klipsch RP-260F) i fremtiden så tror jeg A-300 holder for min del, er jo tross alt en kraftplugg denne også! [emoji4]

Fornuftig valg, og evt senere kan du eventuelt kjøpe en større og har til andre fronter.
    Også fint å se hvordan du synes den er, samtidig så er det masse annet å velge i.

Takker for hjelpen forresten. [emoji16]

Oppkoblingen med receiver og et effekt trinn til frontene blir vel som jeg tegnet lenger oppe? Bare jeg plugger signalkablene fra Emotiva'en inn i Pre-Out istedenfor Line Out? Aldri gjort dette før så er litt grønn på dette området. [emoji28]

Strømkablene fra Emotiva'en burde vel forresten kobles nederst i høyttaleren, (har hørt at dei nederste strømkabel inngangene styrer bass og det meste av mellom-toner) åsså har jeg strømkablene fra Yamaha'en der jeg trenger minst kraft alså i dei øverste strømkabel inngangene?

Takker for hjelpen forresten. [emoji16]

Oppkoblingen med receiver og et effekt trinn til frontene blir vel som jeg tegnet lenger oppe? Bare jeg plugger signalkablene fra Emotiva'en inn i Pre-Out istedenfor Line Out? Aldri gjort dette før så er litt grønn på dette området. [emoji28]

Strømkablene fra Emotiva'en burde vel forresten kobles nederst i høyttaleren, (har hørt at dei nederste strømkabel inngangene styrer bass og det meste av mellom-toner) åsså har jeg strømkablene fra Yamaha'en der jeg trenger minst kraft alså i dei øverste strømkabel inngangene?

Bare hyggelig.

Ja, det er riktig for reciver til effekt. Men til ht så er det det samme om du bruker nederst eller øverst. Bruk kun et sett ledninger pr ht, er koblinger mellom der. Emotivaen til fronter, Yamahaen til resten.

Ahaa, så det er ikke en slags bi-amp kobling med 2 sett strømkabler til begge høyttalerne...
    Siden jeg kun har 2.1 så blir det vel ingen strømkabler fra Yamaha'en da når Emotivaen alene skal forsyne frontene?

Dette trodde jeg var optimalt, Emotivaen nederst for å forsyne lave toner, åsså Yamaha'en øverst for å forsyne høyere toner?

Ahaa, så det er ikke en slags bi-amp kobling med 2 sett strømkabler til begge høyttalerne...
    Siden jeg kun har 2.1 så blir det vel ingen strømkabler fra Yamaha'en da når Emotivaen alene skal forsyne frontene?

Nei, ingen grunn til det stort sett.

Lignende tråder

1. Bi-ampe Emotiva XPA-5 på Klipsch RF-82?
    By Jan B in forum Høyttalere
    Svar: 20
    Siste melding: 03-18-2014, 10:54
  2. HK + Emotiva + Klipsch
    By Coilwork in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-17-2013, 19:48
  3. Klipsch RF-82 mkII og Emotiva XPA-2
    By xgitta in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 19
    Siste melding: 03-19-2013, 18:47
  4. denon+emotiva +klipsch?????