Hjelp til kjøp av 2 kanal forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av 2 kanal forsterker.

Forsterker jeg hadde har tatt kvelden. Ser etter en 2 kanal forsterker. Hva passer mine høyttalere Dynavoice Challenger M-65 og Platespiller Pro-Ject Debut II SE. Har også en Subwoofer XTZ SUB 10.17. Kan den kobles til en forsterker. Hvis ikke så er det ikke så nøye med det. Kan bruk 2-4000 kr. Der er ikke så nøye om det er nytt. Bare det blir bra lyd. Min stue er på ca 29 kvm.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,649
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha kikket på denne FINN – Harman Kardon 980
    Denne har pre-out slik at du får koblet suben din også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av murre906; 10-24-2016 kl 21:47

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,649
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den får jo litt skryt her Test av Yamaha R-S700 | Lyd & Bilde
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at jeg ikke hadde noen gode erfaringer med de høytalerne og de to Yamaha receiverne jeg har hatt, men det var den første M65 som kom på markedet.

Problemet jeg hadde var at det ble for lyst i diskant, jeg synes Pioneer stereoen jeg hadde før jeg fikk Yamaha receivere var mye bedre på M65.

Alt stemte med Pioneer...
    Sist endret av Danke; 10-27-2016 kl 12:33

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Jeg vil bare nevne at jeg ikke hadde noen gode erfaringer med de høytalerne og de to Yamaha receiverne jeg har hatt, men det var den første M65 som kom på markedet.

Problemet jeg hadde var at det ble for lyst i diskant, jeg synes Pioneer stereoen jeg hadde før jeg fikk Yamaha receivere var mye bedre på M65.

Alt stemte med Pioneer...
    Hva med disse 2 da Herman Kardon HK3770 og Tanberg Tia 3012A

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av murre906 Vis post
    Hva med disse 2 da Herman Kardon HK3770 og Tanberg Tia 3012A
    Det vet jeg ikke noe om, Tandberg har jeg null kunnskap om.

Men det er jo lov å prøve seg....

Det jeg hadde var hjemmekinoreceivere fra Yamaha da, men de ble lyse/skarpe i toppen på musikk. Til film var de kanon, men savnet litt bass samt at de var skarpe i toppen på musikk.

Jeg ville bare nevne det, da det virker som signaturen ikke passer helt til M65.

M65 er vel ikke helt korrekte i signaturen, ikke noe galt med det... Men da må man ha en nøytral forsterker. Hva med XTZ stereo? Den er nøytral, sterk og rimelig, jeg har effektdelen selv.

Vanskelig å få tak i kanskje, jeg tror de har den på Nordby til salg dersom du bor nær grensen. Men da er det best å ringe først..

Edit
    Glem det blir for vanskelig å få tak i.
    Når jeg husker det så har Harman Kardon en nøytral lydsignatur, iallefall hevder de det selv...

`Den du viser til har subwoofer inngang, er moderne med bluetooth etc, og har mye watt. Jeg ville valgt Harman...

Tandberg er sikker bra, men utdatert og har ikke samme valgmuligheter som Harman...
    Sist endret av Danke; 10-28-2016 kl 16:07

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke noe om, Tandberg har jeg null kunnskap om.

Men det er jo lov å prøve seg....

Det jeg hadde var hjemmekinoreceivere fra Yamaha da, men de ble lyse/skarpe i toppen på musikk. Til film var de kanon, men savnet litt bass samt at de var skarpe i toppen på musikk.

Jeg ville bare nevne det, da det virker som signaturen ikke passer helt til M65.

M65 er vel ikke helt korrekte i signaturen, ikke noe galt med det... Men da må man ha en nøytral forsterker. Hva med XTZ stereo? Den er nøytral, sterk og rimelig, jeg har effektdelen selv.

Vanskelig å få tak i kanskje, jeg tror de har den på Nordby til salg dersom du bor nær grensen. Men da er det best å ringe først..

Edit
    Glem det blir for vanskelig å få tak i.
    Når jeg husker det så har Harman Kardon en nøytral lydsignatur, iallefall hevder de det selv...

`Den du viser til har subwoofer inngang, er moderne med bluetooth etc, og har mye watt. Jeg ville valgt Harman...

Tandberg er sikker bra, men utdatert og har ikke samme valgmuligheter som Harman...
    Takker for svaret.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere tips p2 2 kanals forsterker

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer, Denon, Nad, Marantz
    Cambridge passet Ikke for Meg med M65

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer, Denon, Nad, Marantz
    Cambridge passet Ikke for Meg med M65

Hva passe for deg på M65

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gammel Pioneer stereo som hadde god strømforsyning passet perfekt for M65. Jeg mener den hadde 70 eller 80 watt og var fra tidlig 90 tall.

M65 er lette å drive fant jeg ut...

Men jeg vet ikke om Pioneer har subutgang.

M65 trenger en nøytral forsterker.

Jeg prøvde jo faktisk NAD også når jeg tenker etter passet ikke det i det hele tatt, ikke heller Cambridge, Yamaha, Sansui...

Yamaha var brukbart, men Pioneer passet mye mye bedre.

M65 er en veldig god høytaler, men den er litt vanskelig å matche fordi den ikke er helt nøytral..

Med en Nøytral forsterker så blir det mye bedre, det vanskeligste er diskanten. Som desverre er høytalerens svakhet. I tillegg til at diskanten ikke er av beste kvalitet så er den sånn jeg oppfattet det fremjustert i desibel.

Fremjustert bass bryr jeg meg ikke om, men fremjustert diskant av middels kvalitet kan bli plagsomt synes jeg.

Men høytaleren har gode egenskaper, og med riktig match så er den meget bra. Som jeg nevnte så fikk jeg ikke engang Cambridge til å passe. Det er desverre sånn at mange forsterkere også er litt fremjustert i diskant.

Derimot så passet Dynavoice lillebror F6 veldig bra med Cambridge Azur..

Jeg har hørt av andre at Harman Kardon skal være nøytrale i sin lydfilosofi, du bør altså prøve deg fram med forsterkere som lyder nøytralt..

Jeg vet ikke om de selger Music Angel rørforsterkere lenger, men jeg husker mange her inne hadde veldig god erfaring med Music Angel og M65.

Music Angel er/var billig.

Sist endret av Danke; 10-30-2016 kl 01:19

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gammel Pioneer stereo som hadde god strømforsyning passet perfekt for M65. Jeg mener den hadde 70 eller 80 watt og var fra tidlig 90 tall.

M65 er lette å drive fant jeg ut...

Men jeg vet ikke om Pioneer har subutgang.

M65 trenger en nøytral forsterker.

Jeg prøvde jo faktisk NAD også når jeg tenker etter passet ikke det i det hele tatt, ikke heller Cambridge, Yamaha, Sansui...

Yamaha var brukbart, men Pioneer passet mye mye bedre.

M65 er en veldig god høytaler, men den er litt vanskelig å matche fordi den ikke er helt nøytral..

Med en Nøytral forsterker så blir det mye bedre, det vanskeligste er diskanten. Som desverre er høytalerens svakhet. I tillegg til at diskanten ikke er av beste kvalitet så er den sånn jeg oppfattet det fremjustert i desibel.

Fremjustert bass bryr jeg meg ikke om, men fremjustert diskant av middels kvalitet kan bli plagsomt synes jeg.

Men høytaleren har gode egenskaper, og med riktig match så er den meget bra. Som jeg nevnte så fikk jeg ikke engang Cambridge til å passe. Det er desverre sånn at mange forsterkere også er litt fremjustert i diskant.

Derimot så passet Dynavoice lillebror F6 veldig bra med Cambridge Azur..

Jeg har hørt av andre at Harman Kardon skal være nøytrale i sin lydfilosofi, du bør altså prøve deg fram med forsterkere som lyder nøytralt..

Jeg vet ikke om de selger Music Angel rørforsterkere lenger, men jeg husker mange her inne hadde veldig god erfaring med Music Angel og M65.

Music Angel er/var billig.

Takker for svaret.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret.
    Sakser fra en annen tråd...

Det synes ikke jeg. Har tross alt Yamaha i dag og har også eid en annen Yamaha. De legger bl.a. litt til i bassen og er en smule rund i toppen. Men de låter overraskende bra.

Kan ikke si jeg forbinder Harmon Kardon med nøytralitet. Jeg har vel mest tro på Onkyo og Pioneer i lavere prisklasser.

Men nå blir det neppe noe receiver kjøp med det første her. Tror jeg skal klare å leve greit med det jeg har for en tid.

sitat slutt, her ser vi igjen at Pioneer samt Onkyo har nøytralt tunede forsterkere....

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Pioneer anbefaller du da. Er livredd for å kjøpe noe som ikke passer. Bor ca 12 mil unda der jeg kan prøve 2 kanals forterkere og da må jeg kjøpe noe via nettet. Ser også at Surround som selger disse høyttalerne bruker Harman Kardon HK3770 Stereoreceiver. H/K HK3770 / Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Stereopakke - Hvit - Stereopakker - Stereo. Ser også at Ljudfokus Sverige anbefaler Yamaha R-S700 förstärkare på 2 x 100 Watt (RMS). Challenger M-65 EX v.4 + R-S700(Stereopaket - Silver / Vit). Så da må da disse to passe mine Høyttaler.
    Sist endret av murre906; 10-30-2016 kl 15:39 Begrunnelse: feil skrevet

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett på den men er fortsatt liltt usikker på hva jeg skal kjøpe. Når Høyttalerne passer best på en nøytral forsterker.
    M65 er en veldig god høytaler, men den er litt vanskelig å matche fordi den ikke er helt nøytral. Og da blir jeg litt usikker på hva som passer best.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakv Har sett på den men er fortsatt liltt usikker på hva jeg skal kjøpe. Når Høyttalerne passer best på en nøytral forsterker.
    M65 er en veldig god høytaler, men den er litt vanskelig å matche fordi den ikke er helt nøytral. Og da blir jeg litt usikker på hva som passer best.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,831
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Pioneer anbefaller du da. Er livredd for å kjøpe noe som ikke passer. Bor ca 12 mil unda der jeg kan prøve 2 kanals forterkere og da må jeg kjøpe noe via nettet. Ser også at Surround som selger disse høyttalerne bruker Harman Kardon HK3770 Stereoreceiver. H/K HK3770 / Dynavoice Challenger M-65 EX V.4 Stereopakke - Hvit - Stereopakker - Stereo. Ser også at Ljudfokus Sverige anbefaler Yamaha R-S700 förstärkare på 2 x 100 Watt (RMS). Challenger M-65 EX v.4 + R-S700(Stereopaket - Silver / Vit). Så da må da disse to passe mine Høyttaler.
    Jeg ville vurdert å kjøpe noe som har Subwoofer inngang siden du har subwoofer.

Både Yamaha og HK er gode produkter, HK har litt mer krutt, mens Yamaha etter min mening har litt bedre lydkvalitet.

Både Yamaha og HK er jo gode, HKs pluss er effektdelen, Yamaha har litt bedre lydkvalitet....

Dersom du tror at disse passer sammen med høytalerne dine fordi sidene selger de i pakker, så gå for det da.

Jeg brukte hjemmekinoreceivere fra Yamaha, og det låt ok med M65 men ikke godt nok for meg.

På en lettdreven høytaler som M65 så er ikke effektdelen det viktigste, jeg vil si at alt fra 70-80watt til 120 watt så lenge de er målt någenlunde korrekt vil fungere.

Det jeg synes var utfordrende med M65 var å få diskanten til å passe forsterkeren..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble et bobbelt sva beklager det.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vurdert å kjøpe noe som har Subwoofer inngang siden du har subwoofer.

Både Yamaha og HK er gode produkter, HK har litt mer krutt, mens Yamaha etter min mening har litt bedre lydkvalitet.

Både Yamaha og HK er jo gode, HKs pluss er effektdelen, Yamaha har litt bedre lydkvalitet....

M65 er en veldig god høytaler, men den er litt vanskelig å matche fordi den ikke er helt nøytral

Dersom du tror at disse passer sammen med høytalerne dine fordi sidene selger de i pakker, så gå for det da.

Jeg brukte hjemmekinoreceivere fra Yamaha, og det låt ok med M65 men ikke godt nok for meg.
    Må se mere på det der. Blir litt usikker her nå når den forsterkern i fra Yamaha ikke 100 % god. Da må jeg ha flere tips.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hjelp til kjøp av forsterker.
    By haulan8 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-14-2010, 17:17
  2. Hjelp til kjøp av forsterker
    By Malcolm in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 07-31-2009, 19:31
  3. hjelp til kjøp av forsterker
    By Bamberg in forum Receivere/forsterkere