Hjelp til kjøp av 2 kanal forsterker. - Side 2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Yamaha er god jeg har Yamaha selv, det er stor forskjell på det jeg hadde/hjemmekino og en stereo forsterker. Men problemet er sånn jeg ser det at M65 ikke er nøytrale...

Men ingen av forsterkerne jeg prøvde med unntak av Pioneer passet synes jeg.

Kan jeg spørre om hva du brukte før på M65?

Sent fra min HUAWEI SCL-L21 via Tapatalk

Stereo jeg prøvde var Pioneer 80watt, Sansui 70 watt og Cambridge Azur 70watt?

Samt en råsterk Nad hjemmekino og Yamaha 663 og Yamaha 1900 som jeg har fortsatt.

Yamaha, Onkyo og HK tilbyr Subwoofer inngang og da hadde jeg selv prøvd en av disse.

Jeg brukte en surround forsterker Onkyo 609 og det var jeg ikke fornøyd med

Hva var det du ikke likte? Lite watt, eller skarp diskant?

Det låt surt og dårlig trøkk i subwoofer og så hengte den seg opp. Måt da restarte den. Og da ble innstillingene borte. Det var ret å slett en dritt forsterker. Aldri mer surround på meg. Nok om den forsterkern den ble bare plutselig helt dø. Fikk den ikke på. Ikke noe som fungerte.
    Det er litt vanskelig å beskrive hva jeg ikke likte med lyden på den. Lyden ble liksom så tam ikke sprudlende og livat lyd.. Det ble liksom aldri helt bra, uansett hvor lenge jeg prøvde å tune den.
    Sist endret av murre906; 10-30-2016 kl 16:51

Surround er elendig på stereo.

Det sure du nevner er nok diskant..

Var det Subwoofer eller Onkyo som hang seg opp?? Jeg har tenkt til å kjøpe ny Xtz sub selv 10"..

Det var nok også feil på den Onkyon du hadde..

Det var Onkyo som hengte seg opp.

Så da anbefaler du meg til å kjøpe. Får håpe jeg finner noe brukbart til Black Friday den 25. november.
    Sist endret av murre906; 10-30-2016 kl 17:15

Sitat Opprinnelig postet av murre906 Vis post
    Så da anbefaler du meg til å kjøpe. Får håpe jeg finner noe brukbart til Black Friday den 25. november.

Harman Kardon HK3770 Stereoreceiver - Sort - Stereoforsterker - Stereo

Jeg ville valgt å prøve en av disse...

Yamaha A-S701 Stereoforsterker - Sort - Stereoforsterker - Stereo

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/hifi/receiver/yamaha-r-s700/141838.11396/?gclid=CjwKEAjwtNbABRCsqO7J0_uJxWYSJAAiVo5LwvzPimc PdBSOH8Q9bJ_w87GtqxLTIMTQb0_qWpDdmRoCNBLw_wcB

Fordi de kommer med sub inngang, og har flere tileggstjenester og greit med watt og strøm, dessuten blir det mye dyrere om du skal få det samme fra andre produsenter.

Jeg vet ikke sikkert om disse forsterkerne passer med M65, det er lov å ringe surround, og den svenske siden du viste og spørre om dette virkelig passer.

Merk deg at de yamaha jeg prøvde var hjemmekino, det er stor forskjell på stereo og hjemmekino med musikk, men jeg synes det er rart at en så sterk receiver som 1900 biampet ikke ga god lyd til M65. Det var ok men ikke godt nok for meg.

Hva slags musikk hører du på forresten? HK er en typisk kraftig forsterker som utmerker seg på hardrock, rock, pop og metall.

Yamaha er en mer allrounder som spiller det meste, men særlig litt bedre på roligere musikk/oppløsning.
    Sist endret av Danke; 10-30-2016 kl 17:46

Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post

Harman Kardon HK3770 Stereoreceiver - Sort - Stereoforsterker - Stereo

Jeg ville valgt å prøve en av disse...

Yamaha A-S701 Stereoforsterker - Sort - Stereoforsterker - Stereo

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/hifi/receiver/yamaha-r-s700/141838.11396/?gclid=CjwKEAjwtNbABRCsqO7J0_uJxWYSJAAiVo5LwvzPimc PdBSOH8Q9bJ_w87GtqxLTIMTQb0_qWpDdmRoCNBLw_wcB

Fordi de kommer med sub inngang, og har flere tileggstjenester og greit med watt og strøm, dessuten blir det mye dyrere om du skal få det samme fra andre produsenter.

Jeg vet ikke sikkert om disse forsterkerne passer med M65, det er lov å ringe surround, og den svenske siden du viste og spørre om dette virkelig passer.

Merk deg at de yamaha jeg prøvde var hjemmekino, det er stor forskjell på stereo og hjemmekino med musikk, men jeg synes det er rart at en så sterk receiver som 1900 biampet ikke ga god lyd til M65. Det var ok men ikke godt nok for meg.

Hva slags musikk hører du på forresten? HK er en typisk kraftig forsterker som utmerker seg på hardrock, rock, pop og metall.

Yamaha er en mer allrounder som spiller det meste, men særlig litt bedre på roligere musikk/oppløsning.
    Takker skal se på den.

Hva er forskjell Yamaha R-S 700 og Yamaha A-S701.
    Jeg høre på alt i fra rock, Kraut rock,Prog rock, Art Rock British Psychedelia Canterbury Scene Experimental Rock Prog-Rock Psychedelic/Garage Space Rock Jazz-Rock Fusion Experimental, Hard rock, Metal.
    Sist endret av murre906; 10-30-2016 kl 19:03

Sitat Opprinnelig postet av murre906 Vis post
    Hva er forskjell Yamaha R-S 700 og Yamaha A-S701.
    Jeg høre på alt i fra rock, Kraut rock,Prog rock, Art Rock British Psychedelia Canterbury Scene Experimental Rock Prog-Rock Psychedelic/Garage Space Rock Jazz-Rock Fusion Experimental, Hard rock, Metal.

RS 700 er en radioreceiver/Stereo forsterker med bluetooth etc. A-S701 er en ren stereoforsterker. Dessuten er A-S701 en nyere generasjon...

Forskjellen er vel hvor mye du vil at en forsterker skal gjøre, jeg nevner de begge fordi de har subwooferinngang.

Dersom du vil ha alt i en pakke, så kan du velge en forsterker og radio med bluetoot.

Dersom du vil legge litt mer penger i det så kjøper du Stereoløsning, da får du en nyere modell (uvesentlig imo) men går glipp av radiomottager og blutooth.

Her ser du hva svenskene synes, de foretrekker vist Yamaha føre HK...

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=288261
    Sist endret av Danke; 10-30-2016 kl 19:23

ok da vet jeg det. Takker for alle gode svar.
    Sist endret av murre906; 10-30-2016 kl 19:48

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Hjelp til kjøp av forsterker.
    By haulan8 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-14-2010, 17:17
  2. Hjelp til kjøp av forsterker
    By Malcolm in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 07-31-2009, 19:31
  3. hjelp til kjøp av forsterker