Forsterker til Cerwin Vega XLS-28

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Forsterker til Cerwin Vega XLS-28

Hei!

Testet mine nye Cerwin Vega xls-28 skikkelig for første gang i helgen. Jeg ble desverre veldig skuffet. Er fullt klar over at Cerwin Vega ikke er kjent for den fineste lyden, men selv ikke bassen eller trykket var der. Bassen var dårlig/ok og mellomtonen og diskanten skar i øret. Lydtrykket var heller ikke så bra. Dette strider i mot alt jeg har lest om cv generelt og xls-28. Vet at en forsterker skal ha mye og si, og har for øyeblikket en "dårlig" denon avr x-1000 som jeg vet er alt for svak og som jeg har tenkt å bytte. Noe som ble enda tydeligere at jeg må gjøre i helgen. Så spørsmålet mitt er hvilken stereoforsterker anbefaler dere til CV Xls-28 som får maksimalt ut av høytallerne? Vil ikke ha en alt for dyr forsterker, har sett på og blitt anbefalt Nad 365bee, men er redd for at den blir i svakeste laget (?). Pris: maks 7000. (brukt er en mulighet.) Og til slutt hvor mye mener dere at en forsterker har å si? Vil det være som et par nye høytallere hvis jeg investerer i ny forsterker, eller har jeg for høye tanker om disse høytallerne?

Takk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

3. Takk torjebo takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er alt 2. bedre enn alt 1.? Det var en ganske billig forforsterker, men det har kanskje ikke så mye å si når effektforsterkeren er såpass bra?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd forskjellig plassering av høyttalere og lytteposisjon? Jeg fikk xls 28 til å trykke veldig bra i huset jeg bodde i for noen år siden. Ble ikke skrikende heller. Den generelle lydkvaliteten var ikke så bra men bassen kjentes virkelig på kroppen. Her jeg bor nå klarte jeg ikke å få det samme trykket men bare jeg flyttet høyttalerne 20cm lenger ut fra veggen ble trykket mye bedre men fremdeles langt ifra den gamle leiligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2016
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz Vis post
    Har du prøvd forskjellig plassering av høyttalere og lytteposisjon? Jeg fikk xls 28 til å trykke veldig bra i huset jeg bodde i for noen år siden. Ble ikke skrikende heller. Den generelle lydkvaliteten var ikke så bra men bassen kjentes virkelig på kroppen. Her jeg bor nå klarte jeg ikke å få det samme trykket men bare jeg flyttet høyttalerne 20cm lenger ut fra veggen ble trykket mye bedre men fremdeles langt ifra den gamle leiligheten.
    takk for svar
    Tror i dette tilfellet at plasseringen ikke var grunnen. Høytallerne sto langt ut fra vegg, og rommet var ikke særlig stort. Tror mer at receiveren min på 80watt slet med å henge med når volumet ble skrudd opp.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja 80 watt er ikke mye. En kamerat av meg bruker noen cv 12" i stua. Han brukte en billig denon receiver til rundt 4000. Byttet nylig til en billig Nad receiver og ifølge han ble det mye bedre. Er mange som er fornøyd med Nad sammen med cerwin. Noe kraftige saker fra nad burde sparke liv i de.

Lignende tråder

1. Forsterker til Cerwin-Vega! VE-15F
    By gizmo890 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 04-29-2014, 11:14
  2. Forsterker til Cerwin Vega xls-215
    By Jbergerac33 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 11-16-2010, 22:00
  3. Forsterker til Cerwin Vega VE-12f
    By dm95 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4