Pioneer SC-LX71 - Ny pioneerbrukers erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer SC-LX71 - Ny pioneerbrukers erfaringer

Etter mange år med både Yamaha og Onkyo snuste jeg denne gangen på både NAD og Pioneer.
    "googlet" side opp og side ned på flere modeller og gjengangerene for Pioneer var "klinisk lyd".
    Dette gjorde meg skeptisk, men fikk en god pris på brukt receiver med LX71 blurayspiller så jeg slo til.

Koblet opp og kjørte full lyd og romkalibrering. Dette brukte den lang tid på sammenliknet med mine tidligere receivere, så antok resultatet skulle bli top-notch.

Men nei. Stor skuffelse ble det. Et helt flatt, kaldt og lite livlig lydbilde uten trøkk.
    Hva i alle dager? Der hvor Onkyoen ble kjørt 90% på audyssey instillinger er pioneeren helt ubrukelig.
    Her var det manuell kalibrering som gjalt. Brukte mikrofon til avstandsmåling og thats it.
    Justerte equaliser og S-wave riktig så ble lydbildet åpnet opp og laangt lunere, men fortsatt langt igjen å gå..

Etter 150siders instruksjonsbok viser det seg at instillinger er gjemt på det lille LCD displayet på forsterkeren. Hvorfor i alle dager er ikke dette vist på tvskjermen? OSD menyene må være tidenes latterligste.

Men etter å ha funnet disse "hemmelige" menyene, fått slått på litt Loudness funksjoner og annet så ble det jaggu trøkk i lydbildet.
    Tanke som slår meg her, er at mannfolk flest leser ikke instruksjonsbok og oppdager da aldri disse menyene?!

Begynner nå å havne i mål, og anlegget spiller svært godt nå etter utallige timer med justeringer.
    Imponerende detaljrik lyd sammenliknet med onkyo, men onkyoen er nok fortsatt noe lunere i lydbildet.
    Antageligvis en enkel skeptisk tilvenningssak.

Savner også flere instillinger på CEC hdmi styringen samt lyd mens man er i menyer for justering av equaliser.

Tilkoblet Pioneers blurayspiller så har jeg absolutt svært positive erfaringer så langt. Utrolig detaljrikt bilde som jeg ikke har sett på lenge.
    SamsungTVen på veggen viser ting den aldri har prestert tidligere

Er jeg helt alene om denne erfaringen mtp Pioneer receiver?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    Etter mange år med både Yamaha og Onkyo snuste jeg denne gangen på både NAD og Pioneer.
    "googlet" side opp og side ned på flere modeller og gjengangerene for Pioneer var "klinisk lyd".
    Dette gjorde meg skeptisk, men fikk en god pris på brukt receiver med LX71 blurayspiller så jeg slo til.

Koblet opp og kjørte full lyd og romkalibrering. Dette brukte den lang tid på sammenliknet med mine tidligere receivere, så antok resultatet skulle bli top-notch.

Men nei. Stor skuffelse ble det. Et helt flatt, kaldt og lite livlig lydbilde uten trøkk.
    Hva i alle dager? Der hvor Onkyoen ble kjørt 90% på audyssey instillinger er pioneeren helt ubrukelig.
    Her var det manuell kalibrering som gjalt. Brukte mikrofon til avstandsmåling og thats it.
    Justerte equaliser og S-wave riktig så ble lydbildet åpnet opp og laangt lunere, men fortsatt langt igjen å gå..

Etter 150siders instruksjonsbok viser det seg at instillinger er gjemt på det lille LCD displayet på forsterkeren. Hvorfor i alle dager er ikke dette vist på tvskjermen? OSD menyene må være tidenes latterligste.

Men etter å ha funnet disse "hemmelige" menyene, fått slått på litt Loudness funksjoner og annet så ble det jaggu trøkk i lydbildet.
    Tanke som slår meg her, er at mannfolk flest leser ikke instruksjonsbok og oppdager da aldri disse menyene?!

Begynner nå å havne i mål, og anlegget spiller svært godt nå etter utallige timer med justeringer.
    Imponerende detaljrik lyd sammenliknet med onkyo, men onkyoen er nok fortsatt noe lunere i lydbildet.
    Antageligvis en enkel skeptisk tilvenningssak.

Savner også flere instillinger på CEC hdmi styringen samt lyd mens man er i menyer for justering av equaliser.

Tilkoblet Pioneers blurayspiller så har jeg absolutt svært positive erfaringer så langt. Utrolig detaljrikt bilde som jeg ikke har sett på lenge.
    SamsungTVen på veggen viser ting den aldri har prestert tidligere

Er jeg helt alene om denne erfaringen mtp Pioneer receiver?
    Hei!

Har hatt de fleste seriene av nyere Pioneer receivere og må si at kanskje LX 71 var den som imponerte meg mest. Det er B&O Ice blokker i denne og de er særdeles kraftige! SKjønner ikke helt hva du mener med menyene som er gjemt i det lille displayet? Har du koblet denne til en tv med HDMI så ser du jo menybilde som kommer opp på skjermen..?

Jeg deler dels din erfaring med MCACC.. men det gjelder også forsåvidt en bråte receivere.. De vil gjerne kalibrere for et flatest mulig lydbilde som ikke passer mine eller de fleste andre sine ører spesielt godt..
    nå husker jeg ikke hvordan menyen er i denne, men om det er mulig så er symmertry å foretrekke.. de andre syns jeg blir for kliniske som du sier!

Ellers så har jeg skrudd av loudness og alt anna tjafs, men heller økt litt i bunnen og mellombassen for økt fylde, pleier også å ha -0,5 eller -1 db på x curve menyen..

Hvilke høyttalere har du denne med?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp meny på skjermen ja, men de fleste lydinstillinger utenom mcacc menyer er kun å finne i lcd skjermen på forsterkeren.

Driver et par XTZ 99.26

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte en LX70 i mange år, var meget fornøyd, god, detaljert lyd og veldig kraftig, masse power. Eneste jeg var misfornøyd med var fjernkontrollen, fungerte dårligere og dårligere etter som tiden gikk.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp meny på skjermen ja, men de fleste lydinstillinger utenom mcacc menyer er kun å finne i lcd skjermen på forsterkeren.

Driver et par XTZ 99.26
    XTZ er bra match!

Om du skrur på ''on screen hdmi meny'', så ser du hvilke valg du har gjort med lydmodusene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    XTZ er bra match!

Om du skrur på ''on screen hdmi meny'', så ser du hvilke valg du har gjort med lydmodusene
    Husker du hvor jeg finner den? Ellers må jeg nok finne frem bruksanvisnings katalogen igjen. ��

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker du hvor jeg finner den? Ellers må jeg nok finne frem bruksanvisnings katalogen igjen. ��
    Vet ikke om det er identisk meny på den jeg har nå og lx 71, det husker jeg ikke helt .. Men ialleflal så ligger det valget på "other setup" og så heter den "on screen menu"..

Johan

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke finne den.
    Alternativene på system setup -> other setup
    1. Multi ch in
    2. Zone audio
    3. Sr+
    4. Hdmi control
    5. Flicker reduction

Ikke vises volumen på tvskjermen heller, er det også et alternativ?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,488
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei , det er en del ting man kan justere på uten at det kommer opp på osd .
    Volumjustering vises heller ikke på skjermen på eldre Pio.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Lignende tråder

1. Pioneer lx71/bdp 450
    By Fevikpredator in forum Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 02-20-2014, 17:16
  2. Pioneer SC-LX71
    By Nad.dali in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-07-2010, 00:45
  3. Pioneer SC-LX71
    By Prosound in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10