Koble sammen HK AVR171 og Samsung UE55KS7005U JEg gir opp !

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble sammen HK AVR171 og Samsung UE55KS7005U JEg gir opp !

Hei alle AV-hoder, håper å få litt hjelp her.

Jeg forsøker å få samsung tv og HK-receiver til å prate sammen.(se overskrift for modellnummer)
    Trodde selv jeg haddde god innsikt i dette, men må gi etter for teknologien.

Det første problemet var å få ARC-funksjonen til å fungere.
    Jeg koblet alle HDMI-kilder til tv, og ARC på TV ble koblet til ARC på Receiver. ARC fungerte avogtil, litt avhengig av i hvilken rekkefølge jeg slo av og på produktene. Jeg ble imidlertid litt lei av å holde på med dette tullet, så jeg koblet alle kilder direkte i Receiver, og da fungerte ARC utmerket, men jeg har fortsatt problemer med to ting.

Problem 1:
    Når jeg bruker youtube-app på TV, kobler receiver seg opp mot en HDMI-kanal som ikke er i bruk, men jeg kan slå tilbake til ARC, og da kommer lyd.
    Dette var ikke et problem da alle kilder var koblet til tv, og jeg kun brukte HK AVR171 HDMI out(ARC) til lyd.

Problem 2:

I Samsung menyen er det laget et meget enkelt oppsett for hvordan man skal konfigurere alle bokser(Get-box, hjemmekino osv) til å fungere sammen med samsung-fjernkontrollen. Dette oppsettet er så enkelt at det skal ikke være lett å gjøre feil. Likevel, ingenting fungerer her.

De spør først om kabelbox går via tv eller receiver, jeg svarer receiver. Den sier da at jeg skal prøve å slå av og på reveiver med tv-fjernkontroll. Ingenting skjer, etter 3 forsøk blir jeg bedt om manuelt å finne min receiver i produktlisten, noe jeg gjør. Jeg legger inn HM AVR171 fra listen. Like langt, fungerer ikke.
    Det blinker litt i displayet på HK med noe KHZ-greier, men den slår seg ikke av når jeg trykker på on/off testknappen. Trykker jeg derimot on/off på samsung fjerkontroll, går receiver av, men den lar seg ikke slå på med samsung fjernkontroll.
    Det mmå være noe jeg gjør feil.
    Skal innrømme at jeg ikke har lest bruksanvisningen, for jeg finner den ikke, vurderer å laste ned en.

Hva jeg har koblet:
    TV(Helt ny) HDMI4 In(ARC)er koblet til receiver HDMI OUT(ARC) med HDMI 1.4 kabel.
    TV er koblet til nettverk via ethernet

GET BOX 2 (Helt ny) er koblet til HK AVR171(1,5 år gammel lite brukt) HDMI inngang(STB inngang)

HK AVR171 er foruten ovennevnte koblinger tilkoblet ethernet

Klarer noen å hjelpe med dette blir jeg relativt imponert

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,627
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som lager TV'er tenker ikke på folk som bruker surround receivers...så du må å TV'en din til å kjenne igjen Home Theatre=surroundreceiveren din...da kan du slå av og på med fjernkontrollen til din Sumsang...jeg har NY LG...og det går greit....på mine CD paraboltunere så kan jeg aktivere noe som heter Automatic HDMI Source control...og hvis jeg slår på min CD tuner, så starter den hele rekka..først TV og så receiver...tar noen sekunder....og jeg slår av alt med TV fjernkontroll....:-) Lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-BDT 460, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

3. Takk tjorven takket for denne posten
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjorven Vis post
    Hei alle AV-hoder, håper å få litt hjelp her.

Jeg forsøker å få samsung tv og HK-receiver til å prate sammen.(se overskrift for modellnummer)
    Trodde selv jeg haddde god innsikt i dette, men må gi etter for teknologien.

Det første problemet var å få ARC-funksjonen til å fungere.
    Jeg koblet alle HDMI-kilder til tv, og ARC på TV ble koblet til ARC på Receiver. ARC fungerte avogtil, litt avhengig av i hvilken rekkefølge jeg slo av og på produktene. Jeg ble imidlertid litt lei av å holde på med dette tullet, så jeg koblet alle kilder direkte i Receiver, og da fungerte ARC utmerket, men jeg har fortsatt problemer med to ting.

Problem 1:
    Når jeg bruker youtube-app på TV, kobler receiver seg opp mot en HDMI-kanal som ikke er i bruk, men jeg kan slå tilbake til ARC, og da kommer lyd.
    Dette var ikke et problem da alle kilder var koblet til tv, og jeg kun brukte HK AVR171 HDMI out(ARC) til lyd.

Problem 2:

I Samsung menyen er det laget et meget enkelt oppsett for hvordan man skal konfigurere alle bokser(Get-box, hjemmekino osv) til å fungere sammen med samsung-fjernkontrollen. Dette oppsettet er så enkelt at det skal ikke være lett å gjøre feil. Likevel, ingenting fungerer her.

De spør først om kabelbox går via tv eller receiver, jeg svarer receiver. Den sier da at jeg skal prøve å slå av og på reveiver med tv-fjernkontroll. Ingenting skjer, etter 3 forsøk blir jeg bedt om manuelt å finne min receiver i produktlisten, noe jeg gjør. Jeg legger inn HM AVR171 fra listen. Like langt, fungerer ikke.
    Det blinker litt i displayet på HK med noe KHZ-greier, men den slår seg ikke av når jeg trykker på on/off testknappen. Trykker jeg derimot on/off på samsung fjerkontroll, går receiver av, men den lar seg ikke slå på med samsung fjernkontroll.
    Det mmå være noe jeg gjør feil.
    Skal innrømme at jeg ikke har lest bruksanvisningen, for jeg finner den ikke, vurderer å laste ned en.

Hva jeg har koblet:
    TV(Helt ny) HDMI4 In(ARC)er koblet til receiver HDMI OUT(ARC) med HDMI 1.4 kabel.
    TV er koblet til nettverk via ethernet

GET BOX 2 (Helt ny) er koblet til HK AVR171(1,5 år gammel lite brukt) HDMI inngang(STB inngang)

HK AVR171 er foruten ovennevnte koblinger tilkoblet ethernet

Klarer noen å hjelpe med dette blir jeg relativt imponert
    Jeg har akkurat fått denne TV'en, bruker en Yamaha, dog med optisk ut foreløpig. Fikk da kjapt til å kontrollere lyd, veldig plug and play. Ikke testet av/på da den ikke virker på kontrollen, og har ikke fått ut fingeren til å bytte den enda. Sett flere med problemer, skal ikke være barebare. Er jo mulig at det er noe HDMI-handshake issues, det er veldig uforutsigbart.

5. Takk tjorven takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar! Hvilken type receiver har du Classic46?
    Joda, TV kjenner igjen receiver, den kommer opp som hometheatre på HDMI4(ARC Channel), men den klarer ikke å slå den av og på. Tv klarer å slå av/på DVD spiller, men ikke Harman Kardon Receiver. Ikke engang når jeg kjører manuelt oppsett på TV og legger inn riktig modell (AVR171), som er listet i Samsung sitt modellutvalg i tv-menyen.
    Nå skal det sies at det i samusngens liste er listet som "AVR 171/230C" og ikke ren AVR171, slik det er med andre modeller.

Tv klarer å styre volum på HK AVR171 Receiver når jeg bruker ARC.

Jeg har googlet litt, og tror jeg har funnet ut litt av problemet. De fleste produsenter har en felles av/på knapp, mens Harman Kardon kjører to seperate av/på knapper på fjernkontrollen. Kan virke som Samsung regner med at de fleste bruker felles on/off toggle signal.
    Sist endret av tjorven; 10-06-2016 kl 18:46

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,627
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Yamaha 2020, nå byttet til RX A-860 pga av 4 K og HDCP 2.2....men ingen forskjell med av og på...men slår av med Tv fjernkontroll og på med CD paraboltuner...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-BDT 460, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,759
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke bli noe "issues" med Samsung og HK receivere i fremtiden i alle fall, for nå kjøper Samsung hele Harman International for 8 milliarder dollar !
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

9. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Burde ikke bli noe "issues" med Samsung og HK receivere i fremtiden i alle fall, for nå kjøper Samsung hele Harman International for 8 milliarder dollar !
    Stort sett bare bilstereorelatert de har kjøpt vel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,315
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare skummet gjennom denne tråden, men har du valgt at AVR'en skal slå seg av og på med TV'en? Det må jeg gjøre med min AVP.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,759
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Stort sett bare bilstereorelatert de har kjøpt vel.
    Etter hva jeg har forstått kjøper de Harman International, og det inkluderer vel både JBL, Harman Kardon, AKG, og en masse annet.

Samsung paid a 28 percent premium over Harman's current share price, but Harman has a projected order backlog of $24 billion, according to the WSJ. While the California-based firm is known for audio products like Harman Kardon, JBL and dbx, about two-thirds of its sales come from the auto industry. The company builds infotainment, connected safety, security and telematics devices and services used in over 30 million vehicles built by BMW, Toyota, Volkswagen and other automakers.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung oplyser at salgsprisen er ca. 8 mia. dollars svarende til ca. 54,5 mia. kroner. I udmeldingen er det ikke HiFi-delen Samsung har haft størst fokus på, istedet fremhæves lydteknologi til biler og teknologi til det intelligente/forbundne hjem. Så Bang & Olufsen Automotive, der leverer lydteknologi til biler i form af musiksystemer og højttalere, har været et af fokusområderne for Samsung i den handel.

Læs mere her: Samsung kober Harman med B&O, JBL, Lexicon m.fl. - recordere.dk

Lignende tråder

1. Harman kardon avr171 problem
    By johno in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-27-2015, 17:06
  2. Hk avr171 eller hk 3770?
    By johno in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-06-2015, 20:20
  3. Koble sammen to receivere?
    By varemit in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 16