Nye hobby! Trenger hjelp med valg av reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye hobby! Trenger hjelp med valg av reciever

Hei jeg er helt nye i det gamet her

Tenkte og starte med og kjøpe hjerte
    Sånn at jeg kan bygge meg opp over med tiden.

Jeg har egentlig lyst på en forforsterker, men prisen på de er jo helt syke. Så da prøver jeg og finne en reciver med pre.out til 5000-9000kr

Fant den her: Yamaha RX-A860 Hjemmekinoreciever - sort - Hjemmekinoreceiver - Hjemmekino

Hva tror dere om den ? Veit egentlig ikke hva jeg skal se etter men.

EDIT: posten den i feil kategori xD. kan en admin flytte den
    Sist endret av knutarn; 09-25-2016 kl 19:00

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Yamaha CX-A5000 billig hvis du ikke trenger atmos og dts:x.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    atmos og dts hva er det ? hva brukes det til ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5. Liker Gurba har likt denne posten
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,186
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutarn Vis post
    atmos og dts hva er det ? hva brukes det til ?
    Atmos og DTS X er lydsystemer med bla. takhøyttalere hvilket jeg ikke tror du tenker på med det første.

Hvis du skal begynne et system så er den overnevnte Yamaha cx a5000 ypperlig, og det var mange som kjøpte ny til dumpingpris 9.990 rett før cx-a5100 kom, så ikke finn på å betale mer enn 8000 for en brukt a5000 vil jeg si.

Effekt kan du sikkert med fordel handle brukt og komme rimeligere ut enn den Marantz i komboen du linker til. Her kan du begynne med litt effekt å jobbe deg oppover etter hvert. Er masse Rotel der ute til gode priser, og sikkert mye annet snacks.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Atmos og DTS X er lydsystemer med bla. takhøyttalere hvilket jeg ikke tror du tenker på med det første.

Hvis du skal begynne et system så er den overnevnte Yamaha cx a5000 ypperlig, og det var mange som kjøpte ny til dumpingpris 9.990 rett før cx-a5100 kom, så ikke finn på å betale mer enn 8000 for en brukt a5000 vil jeg si.

Effekt kan du sikkert med fordel handle brukt og komme rimeligere ut enn den Marantz i komboen du linker til. Her kan du begynne med litt effekt å jobbe deg oppover etter hvert. Er masse Rotel der ute til gode priser, og sikkert mye annet snacks.
    oki Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe a5100 med en gang, så har jeg alt sammen. så slipper og og bytte den ut på mange år fremover Og en kraftig effektforsterker. så jeg kan heller leke meg litt mer høyttalerne fremmover

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du noe tips på brukt effektforsterker merke ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,186
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe a5100 med en gang, så har jeg alt sammen. så slipper og og bytte den ut på mange år fremover
    Slik utviklingen er så er du aldri sikret særlig lenge før neste nye kommer

Har du noe tips på brukt effektforsterker merke ?
    Jeg er kjempefornøyd med Rotel (Solid state, ikke digital)

Søk på finn så finner du nok litt av hvert.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki

Jeg har en 2 channel effektforsterker (Crown XTI 4000) fra før av. Kan jeg evt kjøpe 2 channel effektforsterker og a5100 og evt bytte ut Crown om 1-2 år til en som er bedre ? så blir det ikke alt for dyrt med en gang. en og kjøpe en 7 channel forsterker xD eller er det ulampe med og ha mange effektforsterkere og ikke en som har 7 channel med en gang xD

Som og feks kjøpe den her:
    http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=80910337
    Sist endret av knutarn; 09-25-2016 kl 21:05

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,186
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de store fordelene med de bedre preamp'ene er at de har balansert ut, og hvis du da får tak i forsterkere med balansert inn så kan du sette forsterker nærmere høyttalere og ha korte høyttalerledninger. Jeg ville (og gjør selv) hatt flere med færre kanaler som du kan fordele etter høyttaler plassering isteden for en 7-9 kanaler på en plass.

Ser du linker til en på Hommersåk, er du i Stavanger området ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de store fordelene med de bedre preamp'ene er at de har balansert ut, og hvis du da får tak i forsterkere med balansert inn så kan du sette forsterker nærmere høyttalere og ha korte høyttalerledninger. Jeg ville (og gjør selv) hatt flere med færre kanaler som du kan fordele etter høyttaler plassering isteden for en 7-9 kanaler på en plass.

Ser du linker til en på Hommersåk, er du i Stavanger området ?
    aah nei fra Oppland Er Electrocompaniet produktene (den via finn) bra produkter. det ser bra ut og ser stilige ut

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,186
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aah nei fra Oppland Er Electrocompaniet produktene (den via finn) bra produkter. det ser bra ut og ser stilige ut
    Electrocompaniet skal være veldig bra de ja, aldri hatt noe slikt selv, men hører vel til i high end klasse.

Men du hopper ganske raskt fra en begynnerkino med receiver i første post til high-end effektforsterkere her i post 11..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja blei litt sånn fant jeg ute av og xD Blei litt usikker på valg av effektforsterker. Var ikke så mye på finn når det gjelder. Rotel osv.

Men tenkte prøve ut det der som nybegynnere XTZ 95.44 Høyttalerpakke 5.0 - Sort - Høyttalerpakker - Høyttaler

Har du noe tips på nettbutikker der de selger effektforsterker ? fant den her: FINN – Som ny - Rotel RMB-1575 men vil helst ha den i svart

har lyst på Rotel RB-993 til front + center men finner ikke de under 12.000 :/

Har en Crown til front. så mangler egentlig 3 channel amp til starten. alt fra 2t og opp till 8t
    Sist endret av knutarn; 09-26-2016 kl 20:56

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,186
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rotel 993 er det ikke mange av dessverre

Det må jo ikke være rotel, men viktig vil jeg påstå at ihvert fall frontrekka har samme merke. Jeg havner lett på Rotel siden jeg har det selv, og vet at de kan drive det meste og holder leeenge, og er i tillegg tilgjengelig til en fornuftig pris på brukten. En kompis har nylig skaffa seg 2 stk RMB 1075 5x120w til surr/tak høyttalere.

Hehe ja blei litt sånn fant jeg ute av og xD Blei litt usikker på valg av effektforsterker. Var ikke så mye på finn når det gjelder. Rotel osv.

Men tenkte prøve ut det der som nybegynnere XTZ 95.44 Høyttalerpakke 5.0 - Sort - Høyttalerpakker - Høyttaler

Har du noe tips på nettbutikker der de selger effektforsterker ? fant den her: FINN – Som ny - Rotel RMB-1575 men vil helst ha den i svart

har lyst på Rotel RB-993 til front + center men finner ikke de under 12.000 :/

Har en Crown til front. så mangler egentlig 3 channel amp til starten. alt fra 2t og opp till 8t

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaha

De rotel 993 er det ikke mange av dessverre

Det må jo ikke være rotel, men viktig vil jeg påstå at ihvert fall frontrekka har samme merke. Jeg havner lett på Rotel siden jeg har det selv, og vet at de kan drive det meste og holder leeenge, og er i tillegg tilgjengelig til en fornuftig pris på brukten. En kompis har nylig skaffa seg 2 stk RMB 1075 5x120w til surr/tak høyttalere.

Lignende tråder

1. Jeg trenger hjelp til valg av ny reciever!!
    By fruktveien in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 12
    Siste melding: 01-18-2010, 22:10
  2. Hjelp til kopling av forsterker og hjelp til valg av reciever!
    By Munty in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-14-2008, 13:11
  3. Ny Reciever...Trenger hjelp til valg.
    By MrTiger in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 03-10-2007, 21:57
  4. Når AV ikke er nok og man trenger en ny hobby
    By HenningHG in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 01-28-2006, 17:00
  5. TRENGER MAN NOEN ANNEN HOBBY ENN DETTE?
    By inh in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 21
    Siste melding: 09-24-2003, 22:15

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •