Trenger hjelp til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til forsterker

Hei.
    Jeg har monitor audio GS 60 høytalere og har nå sett på en Vincent SV 236 forsterker. Høres det ut som noe som kan funke til de høytalerene?
    Jeg tenker kjøpe brukt og koste på meg ny dac.
    Min forsterker står fremme og syntes denne ser tøff ut og det jeg har lest høres bra ut. Men trenger deres råd.
    Denne kan jeg også koble efektforsterker til seinere om jeg har sett riktig?

Jeg betaler 5000kr for denne. Er det et bra kjøp? eller noe annet jeg heller skal kjøpe?

håper på grei svar!
    Fra en som liker lyd men ikke kan så mye om anlegg.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke veldig til den forsterkern eller Vincent i det hele tatt, men litt kjapp googling fant denne tråden her.
    Vincent SV 236 som forforsterker!

Pris, vel kommer litt ann på, det var visst og to versjoner, en med kun tape utgang (REC) som ikke fungerer til effekt og en litt yngre en med både REC og PRE utgang.
    Jeg hadde vel spurt om selger kunne i minimum tatt bilde av baksiden og sendt deg, også kan dere avtale pris deretter.

Tror nok ikke det er en katta i sekken, men 5000 kr var kanskje en smule optimistisk fra selger sin side.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Kjenner ikke veldig til den forsterkern eller Vincent i det hele tatt, men litt kjapp googling fant denne tråden her.
    Vincent SV 236 som forforsterker!

Pris, vel kommer litt ann på, det var visst og to versjoner, en med kun tape utgang (REC) som ikke fungerer til effekt og en litt yngre en med både REC og PRE utgang.
    Jeg hadde vel spurt om selger kunne i minimum tatt bilde av baksiden og sendt deg, også kan dere avtale pris deretter.

Tror nok ikke det er en katta i sekken, men 5000 kr var kanskje en smule optimistisk fra selger sin side.

Skjønner
    tusen takk for svar har far som har vært veldig fornøyd med det merket så har tenkt hvorfor ikke
    Så må være pre for å kunne sette på forsterker?
    Vis det bare er rec så får man ikke lakt til noe?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rec er det tilsvarende en tape utgang og forbigått meste parten av forforsterker trinnet.
    Tone kontroll etc og mest viktig volum kontroll vil ikke fungere via rec utgangen.

Også etter hva jeg leser så er det og ofte en del lavere spenning på REC utganger enn pre og.
    Og da vil man f.eks slite med og utnytte effekt forsterker godt.

Men jeg ville absolutt aldri anbefale of bruke en tape utgang til effekt trinn uansett.

Noe som er kjekt om man kopierer til kasset/tape men ikke for bruk av effekt forsterker som trenger at volum etc styres av forforsterkeren.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2015
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Rec er det tilsvarende en tape utgang og forbigått meste parten av forforsterker trinnet.
    Tone kontroll etc og mest viktig volum kontroll vil ikke fungere via rec utgangen.

Også etter hva jeg leser så er det og ofte en del lavere spenning på REC utganger enn pre og.
    Og da vil man f.eks slite med og utnytte effekt forsterker godt.

Men jeg ville absolutt aldri anbefale of bruke en tape utgang til effekt trinn uansett.

Noe som er kjekt om man kopierer til kasset/tape men ikke for bruk av effekt forsterker som trenger at volum etc styres av forforsterkeren.

Da håper jeg en slik forsterker ikke trenger dra hjelp ellers får man oppgradere seinere.
    takk for super hjelp! Mye lettere få svar som dette får bare enda mer spørsmål om jeg leser på nette..

Takker

Lignende tråder

1. Hjelp! Trenger ny forsterker!!!
    By GibsonSupreme in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-20-2013, 21:37
  2. trenger hjelp forsterker
    By Reppe jr in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 13
    Siste melding: 05-18-2012, 00:57
  3. Trenger hjelp med en DIY forsterker
    By crimar in forum DIY (Do-It-Yourself)