Kjøpshjelp: Receiver for å dra B&W DM604 S3 - DM601 S3 - LCR600 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpshjelp: Receiver for å dra B&W DM604 S3 - DM601 S3 - LCR600 S3

Hei!

Jeg må ha en ny receiver til høyttalerne nevnt i topic; Bowers & Wilkins DM604 S3 - Bowers & Wilkins DM601 S3 - Bowers & Wilkins LCR600 S3

I dag har jeg en tilårskommen Yamaha som må byttes ut, og jeg har kun krav om at det skal være Power nok til å dra disse høyttalerne fullt ut.
    I tillegg må den ha støtte for 4K og 3D, enten via passthrough eller full støtte for det. Det er en fordel med spotify også, men dette er ikke livsviktig sånn egentlig da jeg har tilkoblet enhet med spotify.

Jeg har så vidt tittet på Onkyo TX-RZ900.
    Der står det at den har paralellkoblete frontkanaler, vil det si at jeg kan ta av laskene på frontene mine og bruke 4 kanaler fra receiveren for å drive dem? Men prisen på den synes jeg er litt halvdrøy, men samtidig så må jeg kanskje opp i de prisene..?

Dette er bare en receiver, så jeg er ute etter tips og hjelp til å velge en god receiver som kan få frem entusiastgliset mitt med disse høyttalerne...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5000 + 5-kanals effekt.
    FINN – YAMAHA CX-A5000 11.2 AV Forforsterker Sort - DEMO -
    +
    FINN – Strøken Emotiva XPA-5 (sorte lister) Litt i overkant priset i forhold til hva jeg har sett den til før. Prut.

3. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate Delthral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    1,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba foreslår en meget god løsning som vil kunne passe bra. Du får MYE mer for pengene med det oppsettet.

Tror ikke det finnes mange receivere som klarer å dra disse strømhungrige Bowersene helt ut om de er det du ønsker. Har hatt så og si samme oppsett selv med 604, 603 og 600 senter. De krever endel strøm for å få ut potensialet. Tror du får mer utav å gå ned i pris på receiveren og kjøpe en effektforsterker i tillegg som Gurba hinter om.

Mine våknet først skikkelig til liv når jeg foret de med en Parasound HCA 2205 på 5X220 watt i alle kanaler.
    | 3X Inconcert Miles | 2X Beyma 8" koax surround | 2X Beyma 18" BEF sub | 3X Crown XTI 2002 | 2X Crown I-Tech 4000 | Sony HW 30 | Sherbourn PT 7030 | Oppo 93 US | Dreamscreen DIY V4 102" 16:9 | Nvidia Shield TV Pro |

5. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde nok vært et fristende oppsett, men jeg tror jeg bør holde meg til en enkelt enhet for litt WAF her..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du sett de til før, Gurba? Altså hvor mye kan man forvente å få ned prisen?

Jeg vet ikke engang om jeg tør å kjøre forforsterker og effekttrinn sjøl jeg, det virker som et oppsett for dere viderekomne..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laveste jeg har sett 5000 er vel 9000kr, men det var før nyprisen ble satt til 10-11.000kr.

Du har jo hatt surroundoppsett lenger enn meg. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men jeg har holdt meg til det samme oppsettet..
    Du som har blitt guru på dette, jeg har aldri hatt forforsterker og effekttrinn, og nå har jeg konemor i huset som skal være fornøyd med det estetiske også..

Vurderer å holde på gamleforsterkeren til black friday og sette av litt skattepenger til det.. Vanskelig dette..!

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DM603 S3, og den stiller litt krav til ampene som den drives med. DM604 S3 krever en del mer av forsterkeren, slik at det å få en dedikert forsterker til denne vil vekke denne høyttaleren på en helt annen måte enn å kjøre fra en receiver! 601 og 600 hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å kjøre fra en innebygd receiver, iallefall ikke hvis det er en del av et multikanals oppsett.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir mye frem og tilbake her nå vertfall. Litt lysten på helt nytt, samtidig så har jeg snubla over en interessant greie på bruktmarkedet også..

Det som er sikkert er at jeg har malt meg opp i et hjørne og sitter nå med to komplette høyttalersett, haha

Lignende tråder

1. Kjøpshjelp: Ny surround receiver
    By MontyBurns in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-24-2012, 15:43
  2. Er B&W LCR600 center god nok??
    By djaan in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 01-08-2009, 22:39
  3. LCR60 vs LCR600
    By Chem in forum Høyttalere
    Svar: 1