Jeg har en Harman/Kardon AVR260 som jeg kjøpte ny for en del år tilbake.

Kjører forsåvidt denne som eneste forsterker på et par Klipsch RF82, altså kun stereo.

Jeg har tidligere kjørt alle kilder inn på denne via HDMI, også bruker jeg HDMI out til TV'en.
Forsterkeren har fungert fint i alle årene jeg har hatt den.

Bortsett fra den siste tiden så har det ikke fungert når jeg slår på, det virker som at den ikke detecter at noe er påkoblet monitor out da slik at den kobler ikke inn, og jeg får ikke bilde eller lyd.
Og da når dette har skjedd så har det vært en støy i høytalerne, en slags pipelyd.
Da når den plutselig har kobla inn slik at bildet har kommet så har støyen kommet vekk.

Her en dag så gav jeg opp og kjører nå bare lyd inn på den optisk, og hdmi fra kildene direkte i TV'en.
Samme dag som jeg gjorde dette, så tok jeg og skrudde av dekslet på den og blåste den ren for støv, det var ikke rent lite inni der.

Etter dette, så har jeg nå denne støyen,pipelyden hele tiden.

Jeg vet det er to vifter inni den som blåser på kjøleribbene, kan det være disse som lager støyen?

Noen som har vært borti noe lignende, og vet hva som kan gjøre det jeg opplever?

Er det bare og hive den og kjøpe meg noe annet?.. ser for meg at en slik reparasjon av slik lav støy sikkert kan være litt vanskelig og finne feilen på..