Anbefale en forsterker til DJ'ing? *hjelp*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefale en forsterker til DJ'ing? *hjelp*

Jeg spiller innimellom på mindre private arrangement (bursdager/bryllup og trenger hjelp med å finne en forsterker.

Forsterkeren jeg hadde med sist (Harman Kardon HK-970) sviktet midt under arrangementet med feilmelding "Overheated" etter 2-3 timer. Slo seg av med en gang bassen slo inn og kom ikke på igjen før etter en time. Håpløst og pinlig!

CD-spillerne jeg bruker: Pioneer CDJ 1000 MK2
    Mixer: Vestax PCV 275
    Høytalere: 2 x Cerwin Vega XLS-6

Kunne dere hjulpet meg å finne en forsterker som tåler bass og spilling over flere timer? Er det mulig å bare bruke mixeren til dette? Er ganske grønn på området.

Setter utrolig pris på all hjelp!

Anbefale en forsterker til DJ'ing? *hjelp*-5165i2jykul-_sy355_-jpg

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen forsterker i mixeren, men du kan bruke kun en effektforsterker uten volumkontroll etc. da det kan styres fra mixeren.

Vile kikket for eksempel her jeg:

PA - Forsterkere - 4Sound.no
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Det er ingen forsterker i mixeren, men du kan bruke kun en effektforsterker uten volumkontroll etc. da det kan styres fra mixeren.

Vile kikket for eksempel her jeg:

PA - Forsterkere - 4Sound.no
    Tusen takk for svar!

Er dette en rimelig pakkepris med høytalere? 4800,-

FINN – Kjempe bra 12 kanalers PA- anlegg.

"Komplett med mixer, 2 høyttallere og 2 stativ.
    Miksepult : Micke DFX - 12 kanals.
    Høytallere : Morgan ABS - 08A
    GS Stativer"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går for den pakka så sitter du med 2 miksepulter og du vil ikke kunne drive xls-6 (hvis du fortsatt vil bruke de) da det er aktive høyttalere og ikke separat forsterker.
    xls-6 skal vel være litt "lettdrevne" med sine 125w peak, legger du 3k i en forsterker hos PA - Forsterkere - 4Sound.no vil du ikke oppleve overheat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av srt Vis post
    Hvis du går for den pakka så sitter du med 2 miksepulter og du vil ikke kunne drive xls-6 (hvis du fortsatt vil bruke de) da det er aktive høyttalere og ikke separat forsterker.
    xls-6 skal vel være litt "lettdrevne" med sine 125w peak, legger du 3k i en forsterker hos PA - Forsterkere - 4Sound.no vil du ikke oppleve overheat.
    Takk for svar,SRT!
    Spilte
    Nei, da tenkte jeg å bytte ut XLS'ene med de i det "oppsettet" der. Kan den mixeren brukes som en forsterker? Spilte på en firmafest i høst og da hadde de en lignende mixer, og da bare koblet jeg til cd-spillerne til den og kunne spille "fletten" av det meste på anlegget deres.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av cbwollis Vis post
    Takk for svar,SRT!
    Spilte
    Nei, da tenkte jeg å bytte ut XLS'ene med de i det "oppsettet" der. Kan den mixeren brukes som en forsterker? Spilte på en firmafest i høst og da hadde de en lignende mixer, og da bare koblet jeg til cd-spillerne til den og kunne spille "fletten" av det meste på anlegget deres.
    Det er ikke 'forsterker' i verken din eller den mixeren, men mixeren din vil (slik jeg ser det) kunne fungere helt fint som en pre-amp/for-forsterker til de aktive høyttalerene.

Du vil da trenge phono kabler med store Jack plugger i hver ende da din mixer ikke har balansert ut.

edit: ser den phono inngangen bak på høyttaler heter 'mic in', men tror ikke det skal ha noe å si. evt. trenger du ubalansert til balansert kabel mellom mixer og høyttaler.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Kan være jeg må ha det inn med te-skje.

Da jeg spilte på denne firmafesten så var setup'en denne:

Mixer: Soundcraft EFX8
    Høytalere: Tilsvarende de i Finn-annonsen.

Jeg koblet da til min egen mixer til denne fra Soundcraft sammen med cd-spillerne og dett var dett. Kan ikke jeg gjøre det samme med det Finn.no oppsettet? FINN – Kjempe bra 12 kanalers PA- anlegg.

Anbefale en forsterker til DJ'ing? *hjelp*-27411-jpgAnbefale en forsterker til DJ'ing? *hjelp*-24_55976066-jpg

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det kan du, men hvorfor bruke 2 mixere når det holder med 1 ? blir jo bare mer stæsj å dra på..

Din mixer kan gjøre det samme bare med færre kanaler, og du trenger vel bare de 2 kanalene til dine 2 cdspillere. (evt en ekstra kanal til å kople på en mobil så kidza får bruke crapify).
    Sist endret av Shallow_; 04-16-2016 kl 23:26

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det kan du, men hvorfor bruke 2 mixere når det holder med 1 ? blir jo bare mer stæsj å dra på..

Din mixer kan gjøre det samme bare med færre kanaler, og du trenger vel bare de 2 kanalene til dine 2 cdspillere. (evt en ekstra kanal til å kople på en mobil så kidza får bruke crapify).
    Jo, det var det jeg lurte på tidligere i posten, om jeg kunne bruke min egen mixer som "forsterker" og la være å ta med den Harman Kardon-forsterkeren som sviktet sist og ga meg tidenes flaueste øyeblikk når den sviktet og ble "overheated".

Om jeg kjøper de høytalerne i Finn.no annonsen - kan de kobles til mixeren min med en slags overgang? Regner med at de er bedre enn høyalerne (xls-6) jeg har fra før av?

Setter umåtelig pris på hjelp. Føler meg helt ubrukelig på dette området. Alt for lite "teknisk anlagt" :/

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det var det jeg lurte på tidligere i posten, om jeg kunne bruke min egen mixer som "forsterker" og la være å ta med den Harman Kardon-forsterkeren som sviktet sist og ga meg tidenes flaueste øyeblikk når den sviktet og ble "overheated".

Om jeg kjøper de høytalerne i Finn.no annonsen - kan de kobles til mixeren min med en slags overgang? Regner med at de er bedre enn høyalerne (xls-6) jeg har fra før av?

Setter umåtelig pris på hjelp. Føler meg helt ubrukelig på dette området. Alt for lite "teknisk anlagt" :/
    Med høyttalerene i annonsen ja, fordi de er aktive, dvs har forsterkere (som harman kardon'en) innebygget,

Med dine gamle høyttalere, nei,, fordi du trenger fremdeles en forsterker, mixeren fungerer bare som en FOR-forsterker, dvs styrer volum og tonekontrol etc..

men selv de aktive høyttalerene vil ha en begrensning og kunne gå varme slik som skjedde med harman kardon, det viktige er å ha høyttalere og forsterkere som er dimensjonert til bruk, og ikke minst hverandre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med høyttalerene i annonsen ja, fordi de er aktive, dvs har forsterkere (som harman kardon'en) innebygget,

Med dine gamle høyttalere, nei,, fordi du trenger fremdeles en forsterker, mixeren fungerer bare som en FOR-forsterker, dvs styrer volum og tonekontrol etc..

men selv de aktive høyttalerene vil ha en begrensning og kunne gå varme slik som skjedde med harman kardon, det viktige er å ha høyttalere og forsterkere som er dimensjonert til bruk, og ikke minst hverandre..
    Tusen takk for svar, Shallow!

Vet du hvordan høyalerne fra Morgan og de jeg har fra før av er opp mot hverandre? Er de i Finn.no annonsen betydelig bedre enn XLS'ene?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, Shallow!

Vet du hvordan høyalerne fra Morgan og de jeg har fra før av er opp mot hverandre? Er de i Finn.no annonsen betydelig bedre enn XLS'ene?
    Kjenner ingen av de så det må noen andre svare på..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ingen av de så det må noen andre svare på..
    Okei

Er dette en brukanes forsterker til oppsettet? (2000,-) FINN – Kraftig PA-forsterker 1920Watt

Phonic XP-2000 Power Amplifier
    19" rackmonterbar krafig stereo PA-forsterker på 1920 Watt

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Google litt, nok effekt jaffal.

Lignende tråder

1. Er dette en forsterker å anbefale til CV cls-215??
    By Per-Oskar in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-20-2009, 13:25
  2. forsterker og anbefale, stereo
    By jsolg in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 17
    Siste melding: 08-13-2007, 21:40
  3. Forsterker å anbefale??
    By mictry in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 11-22-2006, 11:54
  4. Kan noen anbefale meg en god forsterker?
    By onebyte in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 16
    Siste melding: 07-18-2006, 00:35
  5. Sub forsterker til 2000 kr. Hva er da til å anbefale?
    By Tommy Nilsemn in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 11-17-2005, 23:48

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •