Receiver + Sonos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver + Sonos

Hei,

Håper dette er rett plass å spørre

Først av alt, det finnes nok flere løsinger enn det jeg spør etter som er bedre lydteknisk. I dag har jeg en Yamaha 6500 receiver som jeg har diverse DALI høyttalere koblet til. HDMI switch fra innkilder gir lyd og bilde på rett plass med ett trykk. Perfekt.

Men; jeg er ikke så opptatt av selve Surround/hjemmekino lengre og tenkte å erstatte med et par stereo trådløse høyttalere til SOnos + Sub. Er nok dårligere høyttalere enn det jeg allerede har, men det er nok mer enn godt nok til meg. Grunnet Sonos er å utvide sonos og bruke den funksjonaliteten som Sonos tilbyr.

Så til spørsmålet:

1. Jeg har fremdeles behov for HDMI switching fra flere kilder og ut til TV.
    2. Jeg ønsker å bruke SONOS som lydgivere.
    3. Når man da velger, uavhengig av kilde, så gir den bilde til tv og lyd til sonos.

Kan dette løses?

Min tanke er også å kjøpe en rimelig receiver (trenger en som ikke er så dyp).
    Så er jo mitt håp at denne recieveren har nok programmeringsmuligheter bak at jeg kan si at Video skal der og lyd skal der.
    ALtså velger jeg PS4 kan den sette videio til TV utgang samt lyd til sonos eller stereo utgang eller noe som jeg sender til en Sonos AMP. Så recieveren trenger da ikke ha noe kraft, for AMP'en har det som trengs for å kjøre lyd.

Nå er I utgangspunktet alt lyd også mot tv - så kunne I utgangspunktet kjørt lyd til TV og brukt headset utgang på TV. Det er B løsningen.

Men tenker at her er det masse smarte hoder. Noen som har noen forslag å få til smidig HDMI automatikk sammen med SONOS?

Takker på forhånd for eventuellt svar. Trenger ikke være mange svar, bare det rette. hehe

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De fleste TVer har lyd ut. Du kan da koble alle kilder med HDMI til TVen, eventuelt bruke HDMI switchen du har i dag.
    Så sender du lyden ut til Sonos. (Her må du kanskje ha en optisk til analog konverter (DAC) hvis TVen kun har digital ut, som noen har.

Da er det bare å velge inngangen på Sonosen så får du all lyd hvor som helst i huset. Tror Play 3 og oppover har inngang.
    Du kan eventuelt bruke Connect, og kjøre aktive høyttalere, da får du mulighet til enda bedre lyd, og fortsatt være uten forsterker (Den sitter i høyttalerene)

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 12-03-2015, 01:39
  2. Svar: 1
    Siste melding: 10-03-2014, 10:44
  3. Marantz SR7005 + Sonos | Lyd fra receiver -> Sonos
    By thoresa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-14-2013, 20:57
  4. DAC mellan Sonos ZP90 och receiver? Eller..?
    By WALL-E in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 11-05-2012, 19:01
  5. Sonos - Nyhet - Ny Controller fra Sonos
    By Globe in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 194
    Siste melding: 03-06-2011, 16:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg