Bruker idag Pionner SC-LX83 og Hegel H100 på frontkanalene. Har vært fornøyd med den. Men var i en tur på Hifi klubben i Bergen og fikk en Atmos Demo, og ble litt solgt.
Selv om det er ikke optimalt satt opp i demo-rommet.

Ente med at jeg tenkte at nå må jeg oppgradere.
Ukene gikk med litt jakt på nettet, og tenkte hele tiden på å ta steget hele veien opp til AV prosessor og effekttinn til min lille hjemmekino.
Høyttalerne jeg bruker idag er XTZ cinnema serien på alle kanaler. Har også kjøpt XTZ S2 atmos høyttalere til taket.

Men har innsett at den oppgraderingen har jeg ikke råd til nå.

Det jeg har råd til er en ny Reciver som takler 7.2.4 oppsett(11.2). Og eventuelt senere kjøpe effekt-trinn, oppgradere litt etter litt.

Marantz og Denon har muligheter for oppgradere til det fremtidige formatet Auro 3D. Yamaha har ikke. Men Yamaha gjorde det best i testen til Stereo+

Hva tenker dere ? Er det viktig å kjøpe en Reciver som støtter Auro 3D?

Er det andre ting som er viktig?

DAC og prossering
Kalibrering system
Musikalitet.
Bruker grensesnitt, Meny-systemer.

Hvor mye kraft den enkelte Reciver klarer å gi ut til høyttalerne. Ser at RX-A3050 veier ca 5 kg mer en Marantz. Men begge gir greit ut med effekt. Er kanskje litt forskjellig teknologi.

Har litt følelse på at vi er litt i et generasjonsskifte, og at det vil snart komme noen som vil ta over for spesielt Yamaha sin modell som ble lansert ifjor.

Noen som kjenner til om det kommer noen nye toppmodeller som er verd å vente på ?

Mine alternativ er da.

Marantz SR7010
Marantz SR7010 surroundreceiver - Sort

Yamaha RX-A3050

Yamaha RX-A3050 Sort | lsound.no

Denon AVR-X6200W

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/

Håper noen kan gi meg en pekepinn på hvilken vei jeg skal gå.