Hei AVForum
Jeg har kjøpt en Elko sound streamer for lyd på balkong og i gang. Sound streamer virker å være en proprietær løsning (cat5/6 kabler transporterer både strøm og lyd) og jeg har ikke kjøpt hele pakken (som inkluderer en forsterker som jeg ikke har veldig stor tro på), men altså bare radioen/styringsenhet. ELKO Sound Streamer - ELKO. Forsterkeren som KAN kjøpes i tillegg er ment for skjult montering, og har ikke volumkontroll.
Det jeg lurer på, snakker vi om hodetelefon nivå lyd på utgangene fra styringsenheten? Analog eller digital? Er det kun en sluttforsterker jeg trenger? Hvis det ikke er åpenbart utfra forklaringen, hvordan kan jeg måle meg frem til hvilken type forsterker jeg trenger? Det er viktig for meg at volumet styres fullt og helt med volumkontrollen på radioen, sekundært at forsterkeren kan sjalte inn og ut to høyttalerpar (inne, ute eller begge). Tenker først og fremst å kjøpe brukt, budsjettet er lavt (1000,-) og har heller ikke voldsomme krav til kvalitet eller utseende. Kanskje noen har et forslag til akkurat det jeg trenger her? (ebay?) Setter stor pris på veiledning, som dere ser er jeg ikke helt bevandret i terminologien:-) På forhånd tusen takk.
Mvh
Øyvind