Problemer med HD lyd på Pio SCLX86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HD lyd på Pio SCLX86

Har en tråd på facebook men skader ikke å lufte problemet her heller:
    Fra begynnelsen:
    Har en media pc som jeg kjører kodi på og streamer film med. Under avspillingsenheter har det stått DTS HD og True HD som støttede formater siden receiver ble kjøpt for 2,5år siden. Koblet til receiver med HDMI og HDMI fra receiver til tv. Fungert fint hele tiden til her om dagen da pcn plutselig ble noe infernalsk treg og sluttet å støtte HD lyd. Det endte opp med at jeg kjøpte ny pc da den gamle tross alt er 4 år. Den nye pcn er 100% identisk med en pc en kollega har som kjører samme oppsett bare med en sclx83. Den støttet HD lyd rett ut av esken. Den jeg kjøpte gjorde ikke det...

Installerte intel management interface på den nye pcn, da komHD lyd støtten tilbake helt til jeg restartet maskinen, da forsvant støtten. Samt at den nye pcn ble enda tregere enn den gamle... Koblet opp den gamle for å dobbelsjekke, rask og fin som den alltid har vært men ingen støtte for HD lyd. Har prøvd 3 forskjellige HDMI kabler, flere innganger på receiver uten resultat. Tok med den gamle pcn min til kollegaen min og koblet den opp hos han. Med en gang windows var ferdig startet gikk jeg inn på avspillingsenheter og da står det DTS HD og True HD under støttede formater.
    Da tenker jeg at problemet hos meg ligger hos receiver? Kodi innstillingene står slik de alltid har gjort, det er ikke gjort andre forandringer verken på pc eller reciever.

Ett par ting jeg skal gjøre før den blir sendt til sjekk:
    Slå av video passthrough for å sjekke at pcn ikke blir forvirret av å kansje ha kontakt med tvn. (video passthrough har alltid stått på uten problemer før)
    Resette receiver.

Den nye pcn er satt tilbake til fabrikk innstillinger og blir levert Expert på returrett da den tydeligvis ikke trengs.Enda.

Alle tips og ideer mottas med takk! Har fått en del gode tips og ideer på facebook siden men ingen som har handlet om pc har hjulpet så jeg helelr vel mer og mer mot at det er ett eller annet med receiver som gjør det. Noe som jo ikke er noe problem da det fremdeles er garanti på den.

Edit:
    Pratet med servicekompaniet i oslo og uten å ha videre kjennskap til produktet så syns han også det hørtes ut som om det var receiver som hadde feilen.
    Skal ta en tlf til soundgarden der jeg kjøpte den for å høre om de har noe kjennskap til en slik feil.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette løste seg selv. Jeg og junior så en olsenbanden film i stereo og etter vi var ferdige md det så lot jeg alt stå på og gikk og lagde litt mat til han. Da jeg gikk ned igjen etter ca en halvtime så var plutselig støtten for hd lyd på plass og har virket siden.
    Sa ifra dette til pioneer og fikk til svar at de skulle forsøke å gjenskape problemet i testlaben sin. De visste at det hadde vært noen problemer med støtte på LX83 men ikke at det skulle være noe på LX86.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Lignende tråder

1. Vu+duo problemer
    By shabby69 in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 11-26-2013, 23:11
  2. Problemer på problemer med Samsung c750...
    By Isvarmt in forum TV-apparater
    Svar: 22
    Siste melding: 08-21-2011, 14:00
  3. Problemer med Xtz w.99 10 sub!
    By Digernes in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-28-2008, 15:14
  4. BenQ PE7700 problemer problemer problemer
    By DRD in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2008, 08:48
  5. Problemer og problemer og atter problemer *SUKK*..
    By looser in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-09-2003, 14:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •