Har et par Audio Pro Black Diamond V1 og skulle gjerne hatt en stereo forsterker til disse. Noen tips ? Jeg har Sett litt på NAD og lurte på C316BEE. Har hørt de kan være litt tungdrevne da det er 4ohms høyttalere så jeg lurer da på om 2 x 40watt holder ?. Planen i første omgang var å kvitte meg med Logitech z2300 pc høyttalere og bruke BD på pcen isteden. Har et eksternt dac/lydkort som jeg tenkte å koble til.

Jeg ser litt i nedre del av skalaen prismessig men kan også vurdere feks NAD C375BEE med tanke på fremtiden og evt bytte av høyttalere etterhvert. Jeg leste noe om at Audio Pro brukte Harman Kardon når de testet/tunet black diamond tilbake i sin tid og at det låter bra. Eller er det noe annet forsterker merke som er mer anbefalt mot disse ?

Jeg er rimelig ny innenfor dette med hifi så tips mottas med takk.

/Morten

Hvis noen lurte så er black diamond v1 blitt brukt som backhøytalere i surround oppsettet mitt med blue diamond v1 front, black vector v1 senter mot surround reciever Onkyo TS-DX595 og dvdspiller Onkyo dv-s555 men har måttet vike da dama sjefer Stua og det var "nok" med 2 høyttalere.