Hvordan koble aktiv lydplanke til reveiver? (kriseløsning)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble aktiv lydplanke til reveiver? (kriseløsning)

Hei!
    Jeg har tidligere brukt min aktive lydplanke (HK SB16) med optisk kabel fra TV. Nå skal jeg endelig forbedre lydbiten og har derfor kjøpt en reveiver (Denon x4200w). Opticon 6 gulvhøyttalere kommer etterhvert (noen uker..). I mellomtiden ønsker jeg bruke receiveren med lydplanken. Jeg kan svært lite om hi-fi etc., men er motivert for å lære. Jeg forstår det er liten hensikt lydmessig å be en forsterker (receiveren) forsterke en annen forsterker (aktiv lydplanke) som jeg vel gjør med dette oppsettet.

jeg har derfor forsøkt koble phonokabler fra PreOut phonoutgangene på reveiver til PhonoIn på lydplanken. Lydplanken tar også optisk inn (ingen hdmi mulighet). Er dette den minst dårlige måten å gjøre det på? Andre forslag til hvordan jeg kan koble lydplanken til regeiveren? Ønsket mitt er å kunne kontrollere lydnivået/volum med Denon fjernkontrollen og kanskje bruke equalizerfunksjonen i forsterkeren. Men dette fungerer kanskje uansett ikke når jeg kobler fra PreOut?

1 - hvordan koble lydplanken til receiveren?
    2 - jeg har også bemerket et - for meg - merkelig problem. Tidligere hadde jeg ingen lydforsinkelse (planke koblet med optisk fra TV, T-We -- hdmi --> TV. Nå har jeg 110 ms forsinkelse i bildet når jeg ser på kabel-tv (T-we), men ingen forsinkelse når jeg ser på AppleTV (AppleTV -- hdmi --> reveiver // T-We -- hdmi --> receiver // receiver -- hdmi --> TV). Hvorfor får jeg kun bildeforsinkelse når jeg ser på T-tenkte at forsinkelsen oppstod når TV manipulerer bildet, men da ville det vel vært en global forsinkelse uavhengig av input kilde (T-We eller AppleTV)?

Tusen takk for svar

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan tenke meg vil fungere er pre ut fra receiver.

Men vil neppe fungere spesielt godt. Kan fint være mulig det høres bedre ut uten center og bare bruke frontene sitt stereo perspektiv til og danne en "fantom" senter.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Eneste jeg kan tenke meg vil fungere er pre ut fra receiver.

Men vil neppe fungere spesielt godt. Kan fint være mulig det høres bedre ut uten center og bare bruke frontene sitt stereo perspektiv til og danne en "fantom" senter.

Takk for tilbakemelding =) Ble en tur på HiFi-klubben i dag og kjøpte Opticon 6 fronter. Fikk låne utstillingsmodellene (samme type) til mine kommer. Da ble det litt bedre lyd ja, og alt fungerer (naturligvis) som jeg ønsker det =)

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 07-25-2013, 11:37
  2. Hvilken kabel og hvordan koble aktiv sub til nad 375
    By Innokentij in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 06-15-2010, 11:19
  3. Dumt spørsmål: Hvordan koble til aktiv sub?
    By Pjukern in forum Høyttalere
    Svar: 26
    Siste melding: 05-06-2007, 13:44
  4. hvordan koble aktiv sub til en stereoforsterker?
    By Joey Bane in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 4
    Siste melding: 04-20-2007, 18:01
  5. Hvordan koble til aktiv sub, B&W ASW600?
    By vindheia in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 01-09-2007, 00:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •