noen spørsmål angående bypass på parasound nc2100.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen spørsmål angående bypass på parasound nc2100.

hei.

jeg lurer litt på og kjøpe en hjemmekino receiver sånn jeg får lfe sporene på film. planen var og koble dette opp via nc2100 på bypass sånn jeg får begge deler. så lurer jeg på hva preout må receiveren ha for og levere dette?

jeg kjøpte en onkyo 808 i går på brukten. fikk levert den tilbake på grunn av feil med hdmi kortet(standard). fikk test denne litt der jeg tok ledning fra zone 2 ut til L AND R inn i bypass på nc 2100. subben tok jeg subb out fra onkyo 808 til subb bypass på nc2100.

jeg fikk ikke justere volumet uansett hva jeg gjorde det sto på et fast lydnivå? hvorfor?. subwooferen fikk ikke lyd i seg heller. har prøvd og lese meg opp litt ang dette og virker som jeg har gjort riktig men også noe feil. har noen litt peiling på dette feltet ? vurderer og hente en onkyo sr605 i dag me zone 2 out og subb pre out. vil den funke til hva jeg har tenkt og bruke den til?

takker for all hjelp.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første du trenger da ikke en ekstra receiver på denne for og bruke sub.
    Nc 2100 har dedikert utgang og en pre ut hvor signalet droppes fra 80hz i tillegg til vanlig full frekvent utgang.

Bypass inngangen er for og nettopp gå forbi hele forforsterker delen i parasound og sende signal direkte til effekt forsterker siden de som bruker dette har da enten en receiver eller pre som da står for surround bruk og da er receivern som styrer volum etc.

Drop receiver. Den trenger du ikke med mindre du skal ha surround.

anbefaler og koble sub en på "sub out" og flytte L/R kablene fra "main out" til "hi pass out".
    da droppes signalet til frontene fra 80hz som da blir sendt fra subwoofer.
    og man får da normal THX crossover og man kommer unna mange problemer med at høyttaler kansellerer frekvenser som sub en best bør spille alene.

Jeg har ikke testet selv men tror ikke zone 2 oppsett på de fleste receivere støtter bruk av sub.

Om du ikke har surround så bør by spilleren eller hva som brukes. Sende LFE sporet til frontene direkte.
    så med dette bør du absolutt kunne få det med uten og måtte ha receiver.
    Om du kun ønsker sub til film kan du bruke main out på høyttalerne, krever noe mer av plassering og kalibrering men da kan du bare simpelthen slå av subben når du ikke vil ha den på.
    Men får man til god integrering med rett sub så har jeg enda ikke verdt borti en sjanger musikk som ikke har positivt av en sub (eller fire).
    Sist endret av TorTorden; 12-28-2015 kl 11:22
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. takker for svar.

jeg har i dag. parasound nc2100 og 2250. jl audio fathom f110 som spiller fra 40 hz og ned phase 45 null trim. høyttalere phonar veritas classic p7 full range høyttalere 25-27000 hz. subben er kalibrer og er ikke mulig og lokalisere hvor den står. det jeg savner er lfe sporet i filmer. jeg får bare stereo lyd når jeg ser film det sier seg selv på grunn av stereo oppsett. men jeg mister så mye av film lyden når jeg ser film. det er dette jeg er ut etter nå. hvordan får jeg det til?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har og fronter som spiller ned til 25hz med room gain.
    Jeg deler fortsatt til subene på 80hz, det høres bare rett og slett bedre ut.
    har prøvd dekning på 40, og lenge kjøret full range med sub osv osv. Men enkel crossover på 80hz funker bare bedre.

Regner med du har en bd spiller som sender analogt til pre trinnet? og da skulle den stå for dekoding bør da mikse sammen de ekstra sporene opp til frontene (sammen med lfe kanalen, ellers hadde du jo ikke kunnet høre vokaler)

Så du bør jo sånn sett få "alt" av lyden.

Men nå synes og jeg at surround er best på film og det er det som står sentralt for min del så musikk går bare gjennom receiver det og, har ellers bare hatt sub I sammenheng med surround.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter__t Vis post
    hei.

jeg lurer litt på og kjøpe en hjemmekino receiver sånn jeg får lfe sporene på film. planen var og koble dette opp via nc2100 på bypass sånn jeg får begge deler. så lurer jeg på hva preout må receiveren ha for og levere dette?

jeg kjøpte en onkyo 808 i går på brukten. fikk levert den tilbake på grunn av feil med hdmi kortet(standard). fikk test denne litt der jeg tok ledning fra zone 2 ut til L AND R inn i bypass på nc 2100. subben tok jeg subb out fra onkyo 808 til subb bypass på nc2100.

jeg fikk ikke justere volumet uansett hva jeg gjorde det sto på et fast lydnivå? hvorfor?. subwooferen fikk ikke lyd i seg heller. har prøvd og lese meg opp litt ang dette og virker som jeg har gjort riktig men også noe feil. har noen litt peiling på dette feltet ? vurderer og hente en onkyo sr605 i dag me zone 2 out og subb pre out. vil den funke til hva jeg har tenkt og bruke den til?

takker for all hjelp.
    Du skal ikke bruke sone 2 ut fra receiver , men front pre-out. Så sørg for at receiver har pre out på alle kanaler - de billigste har som regel ikke dette. Onkyo 605 har ikke slik utgang nei.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så om jeg forstår deg riktig. så må jeg kjøpe en receiver med front pro out. koble fra receiver front pre out til L and R bypass på nc2100 ? for og få lyden fra receiveren ? hva gjør jeg med subben? pre out fra receiver til bypass subb 1 på nc2100?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så om jeg forstår deg riktig. så må jeg kjøpe en receiver med front pro out. koble fra receiver front pre out til L and R bypass på nc2100 ? for og få lyden fra receiveren ? hva gjør jeg med subben? pre out fra receiver til bypass subb 1 på nc2100?
    Riktig
    Når det gjelder sub så er det selvsagt fra sub out fra receiver ja , og videre til nc2100's sub inngang.
    Når det er sagt , så er jeg heller ikke så sikker på om det har noe for seg med NC2100 i det hele tatt dersom du bruker en receiver av nyere dato og god kvalitet .....
    NC2100 har fått mye skryt for funksjonalitet , men lydkvaliteten er det delte meninger om....

Kanskje du kan selge den , og heller legge pengene i en bedre receiver ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Riktig
    Når det gjelder sub så er det selvsagt fra sub out fra receiver ja , og videre til nc2100's sub inngang.
    Når det er sagt , så er jeg heller ikke så sikker på om det har noe for seg med NC2100 i det hele tatt dersom du bruker en receiver av nyere dato og god kvalitet .....
    NC2100 har fått mye skryt for funksjonalitet , men lydkvaliteten er det delte meninger om....

Kanskje du kan selge den , og heller legge pengene i en bedre receiver ?

hva anbefaler du av receiver til mitt oppsett? høyttalerene mine er veldig tungdrevne så nc2250 må vertfall brukes til front htt. hva prisklasse? er dette noe yamaha rx-v779?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva anbefaler du av receiver til mitt oppsett? høyttalerene mine er veldig tungdrevne så nc2250 må vertfall brukes til front htt. hva prisklasse? er dette noe yamaha rx-v779?
    Enig i at du beholder 2250'n ja
    Ja den Yamahaen er vel en av de biligste du får tak i som har pre-out for alle kanaler , så den vil jo fungere greit sånn sett - og Yamaha er jo alltid et trygt valg.
    Vet ikke hvor opptatt du er av Atmos osv.. , men det kan jo være mye bra brukt å få tak i til ok priser. Da får du jo en ett til to år gammel toppmodell til samme pris som en ny 779 f.eks.
    Så er brukt RX-A 2030/3030 el 2040/3030 vil jo være gode saker. Da får du litt bedre dac'er og en mer påkostet pre del i tillegg til litt mer krefter. Disse har også EQ for sub kanalen , noe de andre mangler.

Lignende tråder

1. Parasound P5 home theatre bypass funksjon hvordan fungerer denne?
    By ¨satyrion in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 10-13-2015, 14:29
  2. Er Parasound NC2250 den beste matchen til NC2100 ?
    By Sven1978 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-19-2010, 13:34
  3. Parasound NC2100 + NC2125 til Dali Mentor 6?
    By fourmyle in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 04-28-2010, 17:20
  4. Parasound Halo A23+P3 VS NC2250+NC2100 VS Copland 405
    By Thion in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-27-2009, 12:24
  5. Noen få spørsmål angående VSX-AX2AV-S
    By BromZ in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-25-2006, 13:02

Stikkord for denne tråden