Enkle spørsmål yamaha rx-a2050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enkle spørsmål yamaha rx-a2050

Hei.
    Har byttet ut min gamle denon3805 med en yamaha rx-a2050.

1. På min gamle denon3805 som nå er pensjonert hadde jeg ett menyvalg som gikk ut på at det som gikk til LFE (subwoofwer) også gikk til fronthøytalere. Er det mulig å få til på yamahaen også ?
    Frontene min er i praksis en subwoofer med en stativhøytaler oppå. (Mythos st)
    Eksplosjoner og sånt er nå ganske tamme greier i forhold til hva jeg er vant med.

2. Nå jeg slår på dvd spilleren eller en eller annen komponent forsøke reciver å være lur og switcher automatisk til den.
    Kan jeg få den til å slutte å gjøre det.
    Logitech fjernkontrollen min havner ut av det når reciver forsøker være smart på egen hånd.

3. På min gamle 3805 var det også ett valg som gikk at på at subwoofer var med når jeg spilte musikk i stereo.
    Sikkert ikke helt korrekt men jeg likte det.
    Går det an å stille inn noen plass ?

Mvh
    Knut

Det var det jeg hadde for nå.
    Kommer sikkert en raus noob spørsmål etter vært som jeg graver i menyene :-)

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme receiver som deg.

1. I innstilliger, sett "Ekstra bass" til på. Da skal får du LFE+Main. Men om du har satt frontene dine til small, så er det a2050 som bestemmer hvilken frekvens som blir sendt til dine fronter.

2. I innstillinger, skru av hdmi control.

3. Når du bruker Straight modusen og har Ekstra Bass på, så er suben aktiv. Det er når du bruker pure direct at suben blir deaktivert.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel så er det best å sette alle ht (også fronter) til small , og sette x-over til 60 el 80 hz. Da slipper både forsterker og ht og slite med å gjengi frekvenser i dypbassområdet. Det jobben fikses som regel bedre av en god sub.
    I tillegg så unngår du utfasinger som ellers lett kan oppstå når flere ht skal spille av de samme frekvensene.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. To fryktelig enkle spørsmål
    By magulv in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 02-25-2013, 22:52
  3. Svar: 4
    Siste melding: 07-16-2012, 13:29
  4. utbygging av hjemmekino- enkle spørsmål..
    By vidarn in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 02-28-2009, 19:02
  5. Noen enkle spørsmål!
    By Eidos_ in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 05-04-2003, 23:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg