Bytte DAC med reciever/forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bytte DAC med reciever/forsterker?

Hei hå!

I dag har jeg Martin Logan Purity (aktive) som er koblet på en Benchmark DAC1 USB.
    Dette fungerer fint og jeg er fornøyd med 2.0 osv.

Meeeeeen, så dukker det opp dings etter dings som skal kobles til og da blir det for få innganger på Benchmarken.
    Jeg har vurdert å gå til innkjøp av f.eks. en eller annen reciever med pre-out og koble høyttalerne, Sonos, Apple TV, Nvidia Shield, Boxee, osv, inn på den og droppe hele greia med DAC. I tillegg hadde det vært greit med fjernkontroll/app/spotify/airplay.

Spørsmålet mitt er da, vil jeg merke noen forskjell på lydkvaliteten hvis jeg går for en middels kostbar reciever/forsterker i stedet for DAC?
    Tips til hvilken reciever/forsterker/oppsett jeg burde gå for mottas med takk. Har egentlig ikke tenkt mye på pris, kun på funksjonalitet.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av imho Vis post
    Hei hå!

I dag har jeg Martin Logan Purity (aktive) som er koblet på en Benchmark DAC1 USB.
    Dette fungerer fint og jeg er fornøyd med 2.0 osv.

Meeeeeen, så dukker det opp dings etter dings som skal kobles til og da blir det for få innganger på Benchmarken.
    Jeg har vurdert å gå til innkjøp av f.eks. en eller annen reciever med pre-out og koble høyttalerne, Sonos, Apple TV, Nvidia Shield, Boxee, osv, inn på den og droppe hele greia med DAC. I tillegg hadde det vært greit med fjernkontroll/app/spotify/airplay.

Spørsmålet mitt er da, vil jeg merke noen forskjell på lydkvaliteten hvis jeg går for en middels kostbar reciever/forsterker i stedet for DAC?
    Tips til hvilken reciever/forsterker/oppsett jeg burde gå for mottas med takk. Har egentlig ikke tenkt mye på pris, kun på funksjonalitet.
    Det kan nok tenkes at du vil miste noe ja. Men skal du fortsatt ha 2.0 , så er det vel bedre å kjøpe en stereo-pre med digitale innganger.... Hdmi kildene kan du jo koble til TV , og ta igjen signalet optisk ut fra TV vil jeg tro ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Skal bytte ut min gamle Rotel RC980 til reciever. Råd trengs :)
    By kamikaze911 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 01-07-2012, 21:34
  2. Bytte reciever med noe enda råere?
    By HiFiHenrik in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 11-28-2009, 22:18
  3. Noen vits i å bytte gammel reciever?
    By dingy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 08-17-2009, 00:30
  4. Bytte reciever? Denon 2808