Problemer med bilde på 4k tv via recieveren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde på 4k tv via recieveren

Hei, fikk idag en 55" 4k tv.
    Koblet opp og kabeltv samt ps3 fungerte smertefritt, når jeg slår på PCen som er koblet til får jeg ikke opp bilde.

Alle tre er koblet til via en forsterker, en eldre modell så den støtter derfor ikke 4k. Det var jeg klar over, men jeg burde vel fått opp bilde fordet? Maskinen er uansett ikke god nok til å kjøre 4k så det blir ikke noe tap med det første.. Er en Onkyo Sr608

Kobler jeg maskinen direkte i tven får jeg bilde, tar jeg den igjennom forsterkeren får jeg ikke bilde, samme oppsett som det har vært på min tidligere 40" 1080p tv.

Har koblet opp pcen via teamviewer og endret oppløsningen til 1280x1024 uten at det hjalp, har til og med prøvd lavere oppløsning bare for å sjekke.

Er tydelig at det er noe rart med koblingen mellom pc -> reciever og tv, samtidig synes jeg det er rart feks GET boksen og ps3 fungerer fint tilkoblet samme reciever og til tv.

Tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering...

Prøvde med ARC, det fungerte, men det viser seg at den kun gir 2.1 lyd. Latterlig.

Skal prøve optisk i morgen, funker ikke det ryker tven rett tilbake til butikken.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike ting er ofte knyttet til HDCP. Prøv å slå på ting i forskjellig rekkefølge. Jeg hadde problemer med lyd fra PC til Yamaha RX-A3040 til Samsung TV. Rekkefølgen var viktig. Nå har jeg Yamaha CX-A5100 og problemet er borte. Mulig pga at både TV og 5100 støtter HDCP 2.2 mans 3040 bare støttet eldre HDCP. Har bestilt skjermkort med HDCP 2.2 for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Slike ting er ofte knyttet til HDCP. Prøv å slå på ting i forskjellig rekkefølge. Jeg hadde problemer med lyd fra PC til Yamaha RX-A3040 til Samsung TV. Rekkefølgen var viktig. Nå har jeg Yamaha CX-A5100 og problemet er borte. Mulig pga at både TV og 5100 støtter HDCP 2.2 mans 3040 bare støttet eldre HDCP. Har bestilt skjermkort med HDCP 2.2 for å være sikker.
    Hm, ja det kan jo være rekkefølgen spiller en rolle. Får knote litt i kveld.
    Utenom det kom jeg på at det kanskje vil fungere å sende bilde via HDMI rett til tven og så lyd via Displayport til receivern. Muligens oppskriften på trøbbel, men verdt et forsøk.

5. Liker Gurba har likt denne posten

Lignende tråder

1. Får man HD-lyd fra Blu-Ray på denne recieveren?
    By Eirik84 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 05-07-2009, 13:50
  2. Hd lyd fra blu-ray spilleren eller recieveren
    By hsletnes in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-12-2009, 21:58
  3. Pre out på recieveren min?
    By Sandlien in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 07-25-2006, 00:02
  4. Hva har skjedd med recieveren min??
    By DanRemy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 01-11-2006, 01:51
  5. Recieveren er i hus. hvilke høyttalere kjøper jeg nå?
    By mg_martin in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 12
    Siste melding: 01-06-2004, 23:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •