Valgets kvaler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler!

Hei alle sammen!

Jeg trenger noen innspill da jeg ikke får bestemt meg for hvilken receiver jeg skal velge.
    Mitt oppsett er 2 x Dali Ikon Mk2, Dali ikon vokal senter, og Cambrigde x300 sub.

Jeg har allerede prøvd en Denon X1100 fra Hifiklubben. Den var grei nok, men manglet litt. Den hadde bra kalibreringssystem.

Nå har jeg prøvd en Onkyo TX-NR646. En god forsterker på mange måter, men mangler et godt kalibreringsystem.
    Synes kanskje ikke den matchet Daliene like godt som Denon gjorde.

Så har jeg en kjenning som muligens skal selge en Yamaha RX-A1040. Jeg hadde forgjengeren for et par år tilbake, og var godt fornøyd. Minuset med Yamahaen er at den mangler HDCP 2.2. Noe som kanskje betyr mer for fremtiden, enn akkurat pr i dag.

Onkyoen har dette, men jeg forstår at Yamahaen er overlegen på lyd.

Det har medført at jeg har lest for mye, og deretter blitt usikker.

Så hva tenker dere?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamhaen er jo et trinn opp (minst). Den koster jo det doble. Blir litt feil å sammenligne den med de to andre. Så har den pre-out hvis du vil bruke effektforsterkere. I tillegg har den også mer effekt innebygget. Manuell justering av peq er også en veldig fin ting å ha. Men hvis du skal gå for en RX-A1040 så mangler jo den noen nye ting - som du nevner.

En annen ting er jo at modellen du helst skulle hatt - RX-A1050 antagelig kommer på tilbud til rundt 5-6k neste vår/sommer....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig Denon du prøvde ble i mindste laget for disse høyttalerne? En Avrx2200, eller 3200 hadde nok passet bedre, men så er det jo spørsmålet om pris. Yamahaen ser jo ut som et godt kjøp. Det er verd å tenke på at HDCP 2.2 ikke kommer til å være aktuelt før 4k blu-ray kommer for salg(neste år en gang?) og da sikkert til priser som får mange til å vente litt med å kjøpe...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Valgets kvaler på sub
    By Biring in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 04-18-2013, 22:11
  2. Valgets kvaler...
    By Etaten in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 08-15-2009, 22:43
  3. Valgets kvaler!
    By tomeliten4 in forum TV-apparater