Dali Zensor 7 og Yamaha rx-v 771

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Zensor 7 og Yamaha rx-v 771

Hei,
    Jeg har bestemt meg for å bytte ut Yamaha ns-555 med Dali Zensor 7. Jeg har en Yamaha rx-v 771 fra før av. Vil denne klare å dra zensor 7 på en grei måte, eller må jeg ha mer effekt?

Har kommet over en Nad 275bee på brukten, men har egentlig ikke budsjett til å kjøpe den om det blir unødvendig. Litt vanskelig å få testet også når en skal handle litt på brukten. Og blir dette overkill og unødvendig slik at man alternativt kan greie seg med noe mindre?

Når jeg hørte på Zensor 7 på hifiklubben var den koblet til NAD c365bee med 2x80w. Dette låt i mine ører veldig bra. Yamahaen skal ha 2x95, men det er jo ikke godt å vite hva den faktisk leverer sammenlignet med NAD c365bee..

Det vil kun bli kjørt stereo.

Håper på noen gode svar

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt er det slik at reciverwatt ligger litt etter Hi_Fi watt, men der har det blit mer visket ut i senere tid. Yamahaen din klarer nok å drive disse greit. Men jo mer strøm du gir disse, jo bedre lyd får du...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Fortsatt er det slik at reciverwatt ligger litt etter Hi_Fi watt, men der har det blit mer visket ut i senere tid. Yamahaen din klarer nok å drive disse greit. Men jo mer strøm du gir disse, jo bedre lyd får du...
    Da får jeg prøve først, og heller oppgradere om behovet er der

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er bare å prøve
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har tråden spør jeg litt til...

Tror dere Yamaha rx-v771 med følgende specs vil gi like mye effekt som NAD 356 med følgende specs når det kun blir kjørt stereo+aktiv sub:

NAD 8 ohm: 2x80w kontin. effekt, begge kanaler samtidig, 20-20000hz
    Yamaha 8 ohm 7x95w 20-20000hz, 0,09% TDH, 2 kanaler i drift

Siden det i alle år har blitt skrevet at disse wattene på receivere ikke alltid er til å stole på

Ikke så lett å sammenligne når man kommer hjem siden lokalet er helt andeledes, og man ikke helt husker hva man har hørt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro naden lydmessig har et fortrinn, da den er så simpel. Minimalt med elektronikk mellom inngang og lyd til høyttalerne, mens recivere generelt er jo småe datamaskiner på godt og vondt, med DACer og prosessorer... >I tilegg, så er den jo ment for å drive 5-7 høyttalere, så det ligger jo antagligvis noe der, selv om i teorien på papiret skulle gii nesten samme efekt kun i to kanaler, men som regel ikke gjør det...

Nad er jo også kjent for å levere bedre en det oppgitte. Testet en Nad 316 (30 watt/8ohm)på Dali Lektor8(stoor høyttaler) og en Sonos Connect amp(55 watt/8ohm). Connect ampen slo seg av da den fikk spille på max en stund, uten at det var nevneverdig høyt, mens man kunne spille klokkereint og mye høyere på Naden som på papiret var hele 25 watt mindre pr kanal... Nå var ingen av disse recivere, men det viste hvor stor forskjell det kan være på forsterkere....

Lignende tråder

1. Svar: 34
    Siste melding: 07-29-2012, 21:35
  2. Dali Zensor 1 eller Yamaha NS-333?
    By tommelom in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 04-29-2012, 11:55
  3. Svar: 23
    Siste melding: 03-09-2012, 22:06
  4. Svar: 20
    Siste melding: 02-25-2012, 07:54
  5. Dali Zensor 7 - Onkyo, Denon eller Yamaha?
    By Randomrex in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 11-02-2011, 02:27

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •