Sammenligning mellom Yamaha CX-A5100 og Marantz 8801 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  7
Like Like:  40
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Paranoia her eller?

Er det hersketeknikk å kommentere en fremgangsmåte en absolutt ikke har tro på?
    Galskap med personangrep her eller har du kompetanse på paranoia?

Du har vel heller ikke forstått det du leser, og har dine vrangforestillinger som du nå pålegger meg med ditt personangrep som din hersketeknikk.

Der du altså gir inntrykk av at jeg mener at det skal loddes under selve testen, hvor står i så fall dette du mener og hvor mange loddinger mener du?

Og til slutt; selv en idiot forstår vel at det uansett må prosjekteres litt her?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Roger- Vis post
    Blidtest ordnes enkelt ved at en river av ledningen og en annen lodder på igjen uten å vite hva som er A og B, så protokollføre og sammenligne sluttresultatet med forventningene opp mot en sluttkontroll.
    Jeg synes ikke dette var så lurt, Roger. Koblingsboksen til Midas fungerer utrolig bra. Måten den blir brukt på er også lett å forandre hvis man ønsker en ekte blindtest. Du er velkommen ved neste forsøk hvis det skulle passe!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

3. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra Vis post
    Gledet meg til resultatet av et gjennomført prosjekt!
    Kjedelig for Arve og kjekt for deg da Svein!

Tok dere noen målinger for å se hvordan det så ut på grafene?
    Jeg synes da ikke at dette er kjedelig for meg, Skåra! Testen var veldig uhøytidelig, selv om vi satt på bra utstyr og testmetode. I tillegg er jo min prosessor godt over to år eldre enn Svein sin nye Yamaha, og utviklingen stopper jo ikke opp akkurat på receiver/prosessorfeltet. Det er også veldig bra at prisene på bra utstyr går ned, det beviser Yamaha at de har klart. Det som nå hadde vært virkelig spennende var å prøve for eks 8802 mot en high-end pre. Jeg tror forskjellen er mindre enn mange vil innrømme...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

5. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Det som nå hadde vært virkelig spennende var å prøve for eks 8802 mot en high-end pre. Jeg tror forskjellen er mindre enn mange vil innrømme...
    Det hadde vært vanvittig spennende. En high end pre som f.eks Nad M17 eller en anerkjent to kanalspre. Håper noen med utstyr melder seg frivelig til ny test hos Hunsbedt!

7. Liker Torolan, Hunsbedt har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Det hadde vært vanvittig spennende. En high end pre som f.eks Nad M17 eller en anerkjent to kanalspre. Håper noen med utstyr melder seg frivelig til ny test hos Hunsbedt!
    Neste gang så håper jeg noen melder seg, ja, for med testboksen som nå er laget vil testen kunne lett gjennomføres. Noen med bra utstyr som tør å være med? Og hvor stor er for eksempel forskjellen på litt rimeligere receivere mot dedikert prosessor?
    En annen sammenlikning kunne jo ha vært HTPC med Lynx lydkort mot 8802/evt 5100. Er ikke helt sikker på hvordan en slik test skulle ha blitt koplet, siden signalet fra Lynx kan gå digitalt rett i forsterkeren...

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Og hvor stor er for eksempel forskjellen på litt rimeligere receivere mot dedikert prosessor?
    Er vel ikke vanlig med XLR på receivere? Men finnes kanskje overganger RCA til XLR?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Er vel ikke vanlig med XLR på receivere? Men finnes kanskje overganger RCA til XLR?

Dette er vel nesten den eneste;Denon DN-500AV | Ljudia
    Synd men de gjør det vel for å skille modellene/prisklassene.
    Edit; dette er jo ikke en receiver..... Men en prosessor i litt lavere prisklasse....
    Fant ingen sletteknapp for å slette innlegget..

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Nei, det stemmer nok at dette ikke er helt vanlig. Finnes ofte på dyrere utstyr. Og overganger til RCA finnes jo. Midas må nesten svare på om en test med utstyr som har begge deler kan sammenlignes greit. Vil tro det vil være nivå og evt støyforskjelller, men er ikke sikker.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Testen kunne jo egentlig bli gjort blind enkelt med at en mann koblet opp forsterkerne og hold kjeft om hvilken kanal de ble satt på, og en annen styrer bryteren intet behov for pc styrte randomzers eller annet herk
    Dette trenger ikke være vanskelig:

Boksen er det eneste stedet hvor man kan se om man lytter til A eller B. Når denne stod i teknisk rom, måtte vi enten løpe for å se eller bruke andre metoder, som å mute den ene prosessoren.

Sammenligning mellom Yamaha CX-A5100 og Marantz 8801-20151025-0045-av-jpg

Bryteren er konstruert for å være symmetrisk og ikke avsløre A eller B. Man kan ikke kjenne på bryteren om den står i A eller B, og når selve boksen er skjult, har man ingen mulighet til å se resultatet. Det eneste som mangler på perfekt er at det viste seg at boksen knepper litt ulikt om man går fra A til B, kontra B til A.

Sammenligning mellom Yamaha CX-A5100 og Marantz 8801-20151104-0005-av-jpg

Dette oppsettet dekker ikke når man ønsker å teste tilfeldig skjult med flere av samme etter hverandre. Med en tilfeldighetsgenerator kan du gjerne ende opp med en sekvens som BBABAABBB. Med denne bryteren vet du at du alltid bytter, enten fra A til B eller B til A.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

13. Takk TorTorden takket for denne posten
    Liker TorTorden, Torolan har likt denne posten
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blind testing var vel heller aldri meningen med helgen.
    Og boksens (jævlig kul sak du har bygd der) funksjon sånn sett er mer for og hjelpe på akustisk hukommelse og arbeids lettelse enn og prøve og tilfreds gjøre de folka som henger på nettet og er mest interessert i og kverulere på test protokoller og metoder ut etter et enormt vagt "vitenskapelig ideal" enn hva som faktisk er formålet med dagen.

Er jo også nettopp tiltak som dette som vil kunne trekke forum aktiviteten opp, så absolutt flott test, synd jeg bor på feil kant av landet eller så hadde vel Hunsbedt blitt lei av meg hehe :P

Man kan jo også si det såpass krast, at en enhver test som ikke innbefatter minst 500 personer, og foretas en om gangen i et anekoisk kammer er "verdiløst" om man absolutt vil.
    Et test scenario jeg tror de fleste går med på er latterlig upraktisk\urealistisk.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

15. Liker Gurba, Torolan, Midas, Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro var det likefullt :-)

17. Liker Midas, Hunsbedt har likt denne posten
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Man kan jo også si det såpass krast, at en enhver test som ikke innbefatter minst 500 personer, og foretas en om gangen i et anekoisk kammer er "verdiløst" om man absolutt vil.
    Et test scenario jeg tror de fleste går med på er latterlig upraktisk\urealistisk.
    Med 500 personer hadde du aldri klart å komme til konsensus allikevel -- Selv med et et overvelmende statistisk resultat, fordi folks agenda og forventninger til en slik test spriker så mye at de vil ikke enes om resultatene.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Med 500 personer hadde du aldri klart å komme til konsensus allikevel -- Selv med et et overvelmende statistisk resultat, fordi folks agenda og forventninger til en slik test spriker så mye at de vil ikke enes om resultatene.
    Nettop.
    Så man ender alltids opp på samme stedet.
    Lyd er subjektivt og slike tester er bare en av mange måter og bygge opp litt info på hva som finnes.

Og ellers får man bare løpe rundt og lytte på produkter eller prøve seg fram selv for og finne den lyden man selv liker.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott test som viser at det er nesten ingen forskjell, det som det er stor forskjell på desverre er kildematerielle, og det er hørbart selv for oss med utstyr som ikke er i nærheten av hunsbedt sitt.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for Yamaha Aventage CX-A5100 prosessor
    By Midas in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 324
    Siste melding: 04-19-2017, 20:40
  2. Endelig ny Marantz high-end forforsterker (AV 8801)
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 18
    Siste melding: 12-14-2013, 12:23
  3. Svar: 53
    Siste melding: 06-15-2011, 22:00
  4. Marantz vs yamaha
    By C0bra in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-15-2005, 23:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder