Hjelp en nybegynner :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en nybegynner :)

Hei folkens , trenger litt hjelp med oppsettet mitt. Håper det er noen her som er kjente med Bluesound Powernode, B&W CM5 og B&W ASW608 sub. Beklager hvis dette er feil sted å poste tråden men jeg er helt ny på AV-forum også.
    Subwooferen ble kjøpt nylig og jeg er stort sett fornøyd , men må innrømme jeg har lite peiling på hvordan jeg skal finstille denne. Føler egentlig det blir for mye overlapp mellom bassen fra subben og høytalerene. Slik jeg har forstått det så er det low pass frequency innstillingen på subben som styrer dette, men hadde vært veldig snilt om noen med peil kunne forklart litt for meg hvordan dette fungerer og resten av knappen bak på ASW608 (manualen er svært kortfattet).

Powernode kan drive en subb via RCA kabel som er koblet på L line in på subben hos meg. Øvrige knapper på subben er Line-level input volume (volumkontroll enkelt nok da speaker level ikke er aktiv da powernoden kun støtter RCA tilkobling. Ellers er det low pass filter frequency (stilt til 80-90 hos meg da jeg har fått for meg at det er ca. der CM5 begynner å falle av). Low pass filter selection switch er satt til "in". Bass extension switch (?), equalization switch (?), Phase reverse switch (?).

Jeg kontaktet også nylig bluesound support da det ikke var forskjell i lydbildet på det forskjellige presets i speaker setup i BlueOS der man velger "speakers with sub", "speakers without sub" eller "bluesound duo (Bluesounds egne sub/høytalere). Før pleide bassen og bli betydelig lavere ut fra høytalerene når man valgte preseten "speakers with sub" , men dette skjer ikke lengere og bluesound klarte å reprodusere feilen på deres eget utstyr uten å ha noe løsning og mener det er en software feil.

Så hoved spørsmålet er da, utover hva alle knappene bak på subben er :P : Kan jeg stille inn bassen for mindre overlap på en grei måte til de fikser software feilen ?
    Beklager igjen hvis dette er helt uleselig , men er veldig ny på dette og mesteparten er gresk for meg.

Takk !
    Sist endret av Jas87; 10-16-2015 kl 19:09 Begrunnelse: skrivefeil

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...er vel low-pass-filteret ditt som har hatt kvelden da eller? I så fall bør jo det være en reklamasjonssak, er vel ikke da et softwareissue? Velkommen til AVforum for øvrig, vi setter STOR pris på nye medlemmer!

Lignende tråder

1. Hjelp til en nybegynner ;)
    By zagaton in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 12
    Siste melding: 02-20-2009, 01:57
  2. Nybegynner Hjelp!!
    By Aufles in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 01-28-2008, 17:26
  3. hjelp til en nybegynner
    By erlend89 in forum Høyttalere
    Svar: 9